قصة الباشمهندس مازن - السلسلة الثانية: الجزء التاسع
وقفنا في الجزء اللي فات لما شوفت اول فيديو لمرات الصباغ الراجل الخول بعد اول فيديو هجت اوي المره صاروخ وحجم جامبو وبتشرمط بفظاعه قولت لا انا لسه مشوفتش وشها ولازم اشوفها بتتناك لسه بفتح الفولدر لقيت تلفون من اسلام قالي ايه يا ريس اخبار النتايه ايه قولتله شوفت فيديو واحد قالي انهو واحد قولتله قالي جامد بص بقي خش علي الفيديو اللي انا كاتب عليه ٦٦ خلاصه قولتله دانت حافظ قالي مش قادر قولتله بسيطه اخليك تنيكها قالي لا ياعم دي عاوزه عنتيل انا بس عاوز اتفرج عليها وهيا بتتناك قولتله بجد انت غاوي كده قالي تعرف انا بحب اتفرج اكتر انا كنت بروح تايلاند علشان الموضوع ده هناك بالهبل تدفع وتقعد تتفرج علي اتنين بينيكوا بعض وتقولهم يعملوا ايه كمان قولتله. بجد علشان كده هتموت علي الفيديوهات اللي عندي قالي معلش يا صاحبي انت مش هتبخل عليا بحاجة انا بحب اشوف الحاجات دي بجد مش تمثيل قولتله كده انا اخاف عليك قالي عيب عليك صاحبك راجل وبعدين انا عمري ما قولت لحد كده قولتله خالصه يا صاحبي هبعتهوملك قالي تسلم يا صاحبي يمكن تبقي فاتحه خير علينا قولتله تمام اقفل وانا هبعتهوملك وقفلت وبعت ليه كام فيديو لام كريم وصابرين وفيديو صوفيا واستر مع بعض وبعدين فتحت الفيديو اللي قالي عليه لقيته في مكان تاني غير الاولاني وفيه سرير وواحد اسود وقاعد علي السرير لابس بوكسر بس وواضح ان زوبره كبير وقاعد يدعكه من فوق البوكسر وبيبص للكاميرا ومتلخبط وشكله بياخد تعليمات من اللي بيصور وبعد دقيقه دخلت الصاروخ لابسه قميص شيفون اسود شفاف جدا مبين كل جسمها كأنها ملط ومش لابسه تحته حاجه غير كلوت فاتله من ورا وقدام مش باين اصلاولابسه ماسك علي عنيها واللي بيصور راح معاها بصت له وقالتله ازيك يا عرص تعالي صور مراتك وزي ما تكون بتأكد كل مره علي انه هوا اللي بيحب يعرص عليها وانه السبب ودخلت علي الراجل اللي قاعد علي السرير وهوا تايه في جسمها كان مبهوت قالتله ازيك يا فحل عوزاك تموتني يمكن العرص ده يهدي وهوا بيهز دماغه ومتنح نزلت علطول علي ركبها وراحت علي البوكسر زي ما تكون بتأمن علي زوبره وطلعته في ايدها تتفحص فيه وبعدين حطت لسانها عليه وقعدت تلحس وابتدا يكبر في ايديها وبدات تلحس فيه وتدخله في بؤقها وعنيها دايما للكاميرا وتطلع لسانها للكاميرا والراجل رايح فيها وبصتله وقالت اصحي يا دكر لسه بدرى علي ما اتكيف وبصت للكاميرا وكانت بتقوله شايف الزوبر يا معرص الزوبر ده هيخش في كل فتحته في مراتك عرضك زوبرك قام وانت بتعرص طب كويس ومسكت زوبر الراجل وهريته مص ولحس وعض في بيوضه وشفط لغايه ما الراجل خلاص نام علي ضهره وفي دنيا تانيه وبعدين قالت قوم يادكر الحس كسي المولع قام الراجل وقلعها القميص ونيمها علي السرير وقلعها الكلوت وفتح رجليها ونزل علي الكس الاحمر البارز وفيه زنبور لوحه فنيه ونزل لحس بجنون وهيا بتتلوي لقيت الكاميرا اتحطت علي حامل وظهر الصباغ لابس تيشرت بس وملط من تحت وزبره قايم علب اخره وراح علي بؤقها بزوبره وهيا قالت لا يا كسمك انت تلحس رجلي وفعلا وهو التزم و راح علي رجليها وهيا رفعاها ومسكها وقعد يلحس فيها بس رجليها تهيج بالمانكير الاحمر وهيا بيضا الراجل التاني غطسان في كسها وثواني كانت بتتنفض وبتجيب في وش الراجل اللي قعد يشفط وهيا اخدت كام نفس ورا بعض وقالتله خلي شويه للعرص ده قام وهو بيدعك زوبره ونزل الصباغ مكانه يلحس بعنف قالت كفايه يا خول دخل زوبر سيدك بايدك يلا عدل نفسه ومسك زوبره وبصله باعجاب راحت قالتله عجبك يا خول تحب اخليه ينيكك مفيش اي رد فعل منه غير أنه بدأ يمشيه علي كسها والراجل مستسلم ويمشيه من بره ويحكه في زنبورها ويدعكه جامد وهيا تزوم وتقوله ماتحطه بقي معرص وهوا كانه مش سامع وعمال يدعك في كسها من بره لغايه ما اتعصبت وشتمته تاني قام مبتسم كأنه بيغظها وقام حاطط راس الزوبر وزقه قام داخل راسه وقام حاطط ايده ورا ضهر الراجل وزقه جامد قام زوبره كله داخل قامت مصوته قالت شقتني يخربيتك قعد الصباغ يضحك والراجل ما صدق شبط في الكس وبيتحرك بايد للصباغ قامت شخططت فيه وقالتله انت لازم هوا اللي يشغلك ولا ايه ماتنيك الراجل بص ليها وقام شغال زي المكوك وبدات اهاتها تعلي الصباغ قعد جنبها ومسك ايديها وهيا بتوحوح من زوبر الراجل ونام عليها ومسك بزازاها اللي زي الجيلي وبرضه كانه مش مصدق شويه وقام وقف وهيا اتعدلت في وضع الدوجي وهو وقف وراها ودخل زوبره في كسها بعد ما جوزها فتح فلقين طيزها وفضل شويه لغايه ما اتشنجت وجابت وقالت حطه في طيزي بقي علشان اتكيف وقام جوزها زي ما يكون حافظ قعد يلحس في خرم ظيزها بعد ما فتح الفلقتين ومسك زوبر الراجل وبيدخله بالراحه في طيزها اللي كان واضح انها مستعمله وبتبلع الزوبر دخله لغايه ما دخل كله وقعد جنبهم يلعب في زوبره والراجل بدأ يتحرك ويزود بالتدريج لغايه ما بقي مكنه وهيا توحوح وتقول لجوزها شايف يا خول النيك ازاي والصباغ يلعب في زوبره ومتكيف والراجل شغال وهيا تقوله جامد اوي شارمني اوف بص علي مراتك وهيا بتتناك وفي عز ما هيا هايجه قام الراجل اتشنج وكابس عليها وجاب في طيزها وهيا تقول اح سخن اوى يخربيتك لغايه ما هدي شويه وطلع زوبره اللي كان اترخي والصباغ بيلعب في زوبره وهيا بتتلوي وتقول لا انا لسه هايجه كمل بص ليها واول مره ينطق وقالها خلاص يا مره وهيا هايجه وتقول لجوزها لسه هايجه يا خول شوف حد ينيكني يلا وهو مش عارف والراجل بيلبس ويبص ليهم بقرف وهيا تقوله انزل شوف حد من الشارع ينيكني يلا يا معرص قام هوا حط زوبره في طيزها وقعد ينيكها وهيا هايجه وبتتلوي وتقوله زوبرك صغير وهو شغال بسرعه جنونية وكانه بيعوض صغر زوبره اللي كان مش صغير ولكنها اتعودت علي الاحجام الكبيرة وفعلا بدات توحوح جامد من سرعته لغايه ما اترعشت جامد وهوا و راها بيجيب في طيزها ضحكت بعد ما فاقت وهوا كان نايم علي ضهرها وقالت لسه بتعرف تكيفني يا معرص وخلص الفيديو ولقيت نفسي مسيل من المره الجامده دي الصراحه اول مره اشوف الجسم الخرافي دع وقولت لا لازم انيك المره دي بس العمال من بكره هيشتغلوا في الشقه ونمت صحيت في ميعادي ورحت الشغل اتصلت بايمان وقولت لها تعدي عليا في المكتب في البريك قالت طب ممكن اعدي عليك دلوقتي قولتلها ماشي تمام بعد خمس دقائق عندي في المكتب قعدت قولتلها اتفضلي وادتها اسطوانه قولتلها دي الفيديوهات وهوا معتش عنده نسخ منها خلاص واعتبريه انتهي خلاص معدش هيكلمك تاني قالت بجد قولتلها اه بجد قامت وقفت وقالت انا مش عارفه اشكرك ازاي وجايه عليا هتحضني قولتلها اعقلي كده واقعدي مكانك بص لنفسها وقالت انا اسفه محستش بنفسي ورجعت قعدت مكانها وقالت ممكن تقولي جبتهم ازاي ضحكت وقولتلها حاجتك معاكي خلاص مش هيفرق معاكي قالت بس اعرف قولتلها مفيش داعي قالت طب الموضوع اتكلف حاجه ادفعها قولتلها الموضوع اتكلف كتير قالت طب انا هحاول ادبر لحضرتك اي مبلغ تقول عليه قولتلها بس ده كتير قالت انا ممكن ابيع الدهب وافك الوديعه بتاعه البنات واعمل قرض بس حضرتك قولي كام قولتلها خلاص يا ايمان دول ناس حبايبي خلصوا الموضوع قالت يعني ايه قولتلها خلاص بس خلي بالك وبلاش الاشكال دي قالت يعني خلاص قولتلها اه تقدرى تتفضلي واعتبري الموضوع انتهى للابد قالت بجد قولتلها اه قالت وحضرتك مش عاوز مني اي حاجه قولتلها لا قالت خلاص قولتلها خلاص وقالت انا مش عارفه اشكرك ازاي قولتلها ولا حاجه لفت ومشيت خطوتين ووقفت ولفت وقالت ليا ممكن سؤال قولتلها ايه تاني قالت هوا انت اتفرجت علي الفيديوهات قولتلها هيفرق معاكي الرد قالت اه بصيت لها اوى وقولتلها اه بصت ابتسمت بكسوف ومشيت قولت البت دي عاوزه بس اسيبها تستوي وتيجي لواحدها علشان مبقاش مضايق من نفسي وافتكرت الصباغ قومت خرجت من المصنع ورحت محل محمول واشتريت خط ومسجلتوش وشغلته واول حاجه عملتها كلمت الصباغ اول ما فتح قولتله ازيك يا عرص عامل ايه لقيته هيشتم ويتعصب قولتله اهدي ومتقولش حاجه تندم عليها وبعدين اشمعني مراتك لما يتقولك يا عرص بتبقي مبسوط لقيته سكت زي ما يكون حس ان ده له علاقه باللي حصل بالكمبيوتر بتاعه وسألني بهدوء انت مين قولتله اكيد انت عارف انا مين انا اللي علمت عليك وفيرست الكومبيوتر بتاعك واخدت كل اللي عليه تحب ابعت لك نسخه تتفرج عليها بس هبعتلك فيديوهات مراتك بس قالي ابوس ايدك انا هعمل اللي انت عاوزه بس بلاش فضايح قولتله ولما انتي مش عاوز فضايح عاوز تفضح بنات الناس ليه انا بقي هفضحك قالي ابوس ايدك انا هعمل اي حاجه تطلبها مني قولتله انا هدفعك دم قلبك قالي اللي تشوفه شوف انت عاوز كام وانا هتصرف انشاله ابيع البيت قولتله وعيالك ذنبهم ايه عاوز تشردهم زي ما بوظت مراتك قالي طب شوف انت عاوزني اعمل ايه وانا اعمله قولتله اولا بنات الناس اللي انت صورتهم تروح تبوس اديهم ورجليهم وتتاسف ليهم وتراضيهم باي طريقه المهم يسامحوك وتخليهم يسجلوا انهم مسامحينك علي رساله صوتيه واسمعها وبعدين ابقي افكر هعمل فيك ايه قدامك ٣ايام تكون جبتلي ٣تسجيلات من الستات اللي انت مصورها قالي لو مرضوش قولتله مش مشكلتي تبوس رجليهم تديهم فلوس وينيكوك مليش فيه 3ايام اليوم الرابع هتكون فيديوهاتك مغرقه مصر كلها وبعدين انا مش عاوز منهم غير كلمتين مفيش فيهم اي ضرر ليهم هيا اي واحده هتقول انا فلانه ومسامحه محمد الصباغ من قلبي ومش عاوزه منه حاجه بس مفيهاش اي حاجه قدامك 3ايام وانا هتصل عليك لان الرقم ده هيكون مقفول تكون جايب التلات تسجيلات وبعد كده اقولك هتعمل ايه خلاص وقومت قافل السكه وشيلت الخط وحطيته في جيبي ودخلت الشغل روحت علي ايمان وهيا قاعده قولتلها بصي الصباغ هيتصل بيكي في خلال يومين لقيت وشها اصفر قولتلها متخافيش ردى عليه عادي ولو عاوزه تسيبيه شويه خليه بس بعد ما تعذبيه ردي عليه قالت ارد عليه ليه مش حضرتك قولت انك خلصت الموضوع قولتلها طبعا بس هوا هيتصل علشان يراضيكي ويعتذرلك ويطلب منك انك تسامحيه وهيطلب منك تسجلي رساله بصوتك انك مسامحاه وممكن يبوس رجليكي شوفي بقي انتي عاوزه تعملي فيه ايه وتاخدي حقك منه ازاي وعذبيه لغايه ما تسجلي له الرسالة شوفي بقي عاوزه تاخدي حقك منه ازاي براحتك ماشي قالت بجد قولتلها هوا انا ههزر معاكي انا كده عملت اللي عليا وتمام كده عاوزه حاجه تاني وقومت سابيها وماشي علطول ودخلت المكتب حطيت خطي تاني في التلفون لقيت اسلام عمال يتصل رديت عليه ايه يا عم مالك قالت كلمتك كام مره تلفونك مقفول ليه قولتله كنت بعمل مصلحه مالك في ايه قالي فيه يخربيتك ايه الفيديوهات دي ده حقيقي قولتله هوا ايه اللي حقيقي قالي اللي انت بتعمله ده قولتله ازاي يعني قالي هوا انت عامل عمليات علشان يبقي زوبرك بالحجم ده قولتله انا بقيت خول ياض ولا ايه قالي بجد ده طبيعي قولتله اه قالي ازاي قولتله كده مخلوق كده قالي بجد قولتله تحب تشوف تعالي بليل بس اغسلها قالي لا انا عمرى ما شوفت كده قولتله انته هتمثل ما انتي خبير افلام سكس قالي لا بجد معظم العيال السود اللي في الافلام بتبقي عامله عمليات وده بيخلي بعد العمليه مفيش انتصاب كامل انما انت الحجم عندك كبير والانتصاب جامد وبعدين انت بتاخد ايه علشان تاخر كده وتجيب كميه السائل دي قولتله مفيش قالي مفيش ازاي هوا فيه حد طبيعي يجيب الكمية ده قولتله ومين اللي قالك ان ده طبيعي دا زي مرض عندي وكمان مأثر علي حاجات تانيه كميه السائل ده مفيهاش حيوانات منويه قالي ازاي قولتله ده موضوع طويل لما اشوفك بقي قالي طب هنعمل ايه في الفيديوهات دي تحب اسوقها قولتله ازاي قالي عادي انا ليا طريقه في التسويق قولتله ياعم مش عاوز فضايح قالي ياعم متخافش الموضوع امان انا اصلا مش هسوق في الشرق الاوسط خالص وكمان هعمل برومو صغير لكل فيديو واللي عاوز يشتريه وكمان مش هيقدر يحتفظ بيه هوا يخش يشوفه بس ومن علي جهاز واحد واي بي واحد بس قولتله انا مش فاهم بس لو انت ضامن خلاص قالي عيب عليك يا صاحبي دا انت معاك كنز لازم نستغله وكمان نجيب مصاريف الشقه لان اكيد لازم نطور الموضوع قولتله ماشي واخبار الشقه ايه قالي انهارده رايح انا والمهندس نعاين ومن بكره هيشتغل حاول تاخد حاجاتك المهمة ومن بكره تقعد عند الحاجه قولتله اشطه انهارده هاخد حاجتي اوديها عند امي وانت اشتغل بقي وخلص من غير ما تشغل دماغي وحياه امك انت فهمت الدنيا ماشيه ازاي قالي تمام المهم عملت ايه مع الراجل العرص قولتله تمام كلمته انهادره وظبطته انت مش عاوز تنام مع الوحش ده قالي لا انا بس عاوز اشوفك بتخليها تفرهد لان مفيش حد قدر عليها خالص قولتله انا بدات اشك فيك ياض قالي متبس بقي يا عم انا قولتلك اني بكيف كده وبعدين الفيديو بتاعها هيكون جامد قولتله ماشي كلمني بليل قولي عملت ايه قالي ماشي يا سمو البرنس سلام قعدت شويه افكر في اللي انا داخل عليه والمخاطر وبعدين قولت انا اصلا معنديش حاجه في حياتي اعملها لا زوجه ولا اولاد يبقي اغامر والحياه من غير مغامرة بايخه لازم اكمل واشوف هروح لفين وقومت اشرب قهوة واشوف كام حاجه في الشغل ورجعت المكتب لقيت ام كريم داخله ورايا قولتلها ايه يا وليه خير قولي جيبالي ايه تاني قالت ابدا يا هندسه بطمن عليك انت نسيتنا ولا ايه قولتلها هنساكي في ايه قالت يعني مفيش مره جامده من بتوعك قولتلها انتي عارفه مش بعرف اكرر نفس الحاجه لازم حاجه جديده علشان اتحمس قالت طب وليد جوزي ينفع قولتلها مليش في الخشن يا وليه قالت فشر دا راجل وسيد الرجاله وعمره ما حد لمس طيزه هوا عرص بس وضحكنا قولتلها انتي بنت حرام ماله وليد قالت يبقي معانا يساعدك يمسك عليك يفتحلك طيزي يمسك رجليا ولو عاوزه ينيك معاك سانده كده ماشي قولتلها حلوه الفكره ماشي بس انا بوضب الشقه عندي مش هينفع خلينا بعد ما تخلص الشقه قالت طب ما تيجي عندي قولتلها لا مش متعود انيك بره ضحكه بشرمطته قولتلها هتلمي علينا الناس يا شرموطه قالت اصلك ضحكتني جامد قولتلها بجد قالت يا عم تعالي زورنا. وبعدين نردلك الزياره ومفيش خوف دا جوزي هيكون موجود فيه اامن من كده وبعدين ممكن اعملك مفاجئة حلوه لو جيت بس مش اكيد قولتلها مفاجئة ايه قالت لما اخلصها اقولك قولتلها لوخلصتيها قوليلي علشان اقولك اه او لا قالت ماشي خلينا الخميس علشان نقعد براحتنا قولتلها ماشي ومشيت كنا يوم الاتنين قولت اهو امشي نفسي كده لغايه ما الشقه تخلص روحت اكلت ونمت شويه روحت الشقه اخدت هدومي والحاجات المهمه وحطيتهم في شنطه وانا هناك اسلام اتصل بيا قولتله انا في الشقه قالي طيب انا هعدي عليك وجه اسلام وقعد معايا شويه وشرح ليا ايه اللي عمله مع المهندس وقالي لنه اكد له انه لازم يخلص في اقرب وقت والمهندس قاله من عشره لا12يوم لو هيشتغل فيها ورديتين وبص ده هيزود المصاريف وقاله تمام واتفق معاه علي سيستم الكاميرات اللي هيوصل في خلال يومين والعفش اللي هيوصل كمان 10ايام ولقيته مظبط تمام قولتله ده انت متحمس اكتر مني قولتله يخربيك ايه الحماس ده كله قالي يابني انت ثروه قوميه انت مش عارف انت ممكن تكسبنا قد ايه قولتله انا لسه الموضوع مش معشش في دماغى بس سايبه ليك قالي طب هتعمل ايه مع الصباغ قولتله لسه مش عارف بس مبدايا لازم نجيب الصاروخ اللي معاه بس المشكله في الشقه اللي هتتطربق دي قالي لا الصاروخ ده ومعاه العرص بتاعه دي هتبقي حلقه بنت متناكه لازم تتصور دي هتعمل مشاهدات بالعبيط قولتله طب هنعمل ايه ناجله لغايه ما الشقه تتوضب قالي لا احنا محتاجين حلقه جامده نبدا بيها لما نظبط السيستم ونستقر علي طريقه الشغل بص انا هظبط مكان. هعملك فيه سيستم تصوير جامد وكمان هبقي قاعد علي المكيسر علشان اظبط اخراج الشغل هظبط وبكره اقولك احكيلي بقي ايه حكايه السائل اللي مفهوش حيوانات ده حكيت له الحكايه واني مش ممكن اخلف موضوع الفيتامينات وتأثيرها قالي لا ده الموضوع كبير لا نخلص موضوعنا الاول بعدين اخد منك التحاليل وكمان عينه وابعتها بره قولتله ليه يمكن يكون فيه علاج قالي علاج ايه لا انا عاوز اشوف تأثير السائل ده ممكن يوصل لايه علشان ممكن نستفاد منه قولتله يخربيتك انت ايه شيطان قالي ياعم الحج طالما عندنا ميزه لازم نستغلها قولتله يارتني ما قولتلك انت دوشت دماغى قالي خلي بالك حافظ علي السائل ده لانه بفلوس بصيت له وقولتله انا اللي جيبت وجع الدماغ لنفسي ضحك وقالي يلا يا معلم وصلني قبل ما تروح وصلته وروحت وقولت لامي اني هقعد معاها اسبوعين لاني بوضب الشقه وعملتلي التحقيق المعتاد طبعا ونمت روحت الشغل كان اليوم عادي الا من تلفون من ام كريم بتسألني عملت ايه مع ايمان قولتلها يعني هيا مقلتش ليكي طبعا قالت قالت اه بس هيا هتموت وتعرف انت عملت ايه قولتلها هيا جايباكي وسطه علشان تعرف هوا اكل ولا بحلقه مش الموضوع خلاص عاوزه ايه قالت انا عارفه عاوزه ايه نفسها فيك اوي قولتلها مش هينفع انا متعودتش احل مشكله لانسان في زنقه واخد مقابل قالت الموضوع مش كده هيا هتموت عليك قولتلها هيا قالت ليكي كده قالت لا بس انا مش عبيطه انت عارفه قولتلها طالما مقلتش تبقي اوهام في دماغك بس بقي يا وليه اطلعي من دماغي قالت طب وحياه امك يا شيخ هيا مش عجباك قولتلها مين قال هيا بصراحه حلوه بس انا مقولتش عاوزها يلا يا وليه اخلعي قالت طب يا هندسه علي ميعادنا قولتلها ماشي بس انا مبحبش المفاجئات لازم اعرف نوع المفاجاه علشان مش ضامن رد فعلي ولا بناقص خالص قالت يا هندسه متكبرش الموضوع المفاجاه هيا ناديه اخت جوزي مطلقه بقالها سنتين واليومين دول قاعده عندي وهايجه علي الاخر قولت تكسب فيها ثواب بس لسه اخوها مش موافق وبيقولي منظرى قدامها وكده بس محلوله يا ياما يعرص علينا احنا الاتنين يا اما يخلع ويسيبنا نشوف مصلحتنا قولتلها وانتي خلصتي مع البت قالت انهارده هخلص قولتلها انتي واثقه قالت عيب عليك قولتلها طب افرضي معجبتنيش قالت لا هتعجبك انا عارفه ذوقك وخصوصا اني مجرباها سخنه اوي قولتلها ماشي يعني نمتي معاها قالت اه انسانيه البت شرقانه قولتلها ماشي انا هثق فيكي وعدي اليوم عادي روحت نمت ونزلت بليل وقابلت اسلام واكلمنا علي بدايه الشغل في الشقه وروحت نمت وصحيت روحت الشغل واول ما روحت لقيت تلفون من خارج مصر لقيته الكويت فتحت كانت صاحبه المصنع بعد شويه سلامات واطمنت علي الحاجات اللي اتفقنا عليها وكانت عارفه كل صغيرة وكبيرة وعرفت قد ايه حجم الصيانه قل ووقتها كمان وشكرتني علي استقرار الشغل وطلبت مني اننا نبدا في التعديلات اللي انا اصلا كنت عاملها واخد عليها فلوس من الشركه بتاعه المكن وقالت طبعا حقك محفوظ وان التعديلات دي حسابها بره الشغل وانها هتبعت ليا شيك احط فيه المبلغ اللي انا عاوزه بعد ما اخلص وان كل قطع الغيار والمعدات اللي كنت كاتبها هتوصل بكره ويا ريت نبدا نشتغل فيها من اول للاسبوع علشان ننتقل للصاله التانيه وقولتلها تمام لو مش ناقص حاجه هنشتغل من يوم السبت وقفلت معايا وقولت تمام اهوا اشغل نفسي كده لغايه ما الشقه تخلص بعد ساعه تقربيا لقيت اتصال من ايمان قالت معلش يا باش مهندس ممكن اجيلك قولتلها تمام اتفضلي جيت بسرعه قولتلها اقعدي مالك وشك اصفر ليه قالت اصل الصباغ كلمني وبيقولي كلام غريب سامحيني وانا مستعد اعوضك وشوفي انتي عاوزه ايه وانا اعمله بس سجليلي انك مسمحاني بس ابوس رجلك وانا مستعد اعمل اي حاجه انتي عاوزاها قولتلها وايه المشكله انا مش قولتلك انه هيعمل كده قالت اه بس مكنتش متوقعه قولتلها بصي اعملي معاه اللي انتي عاوزاه اطلبي منه اي حاجه نفسك فيها مش هيقدر يقول لا قالت بس انا مش عاوزه منه حاجه انا عاوزاه يبعد عني بس قولتلها بصي هوا غصب عنه مش هيقدر يجي نحيتك ولو شافك في الشارع هيلف ويرجع انما عندك فرصه تخلصي حقك منه قالت انا مش عاوزه منه حاجه ربنا يسامحه قولتلها انتي طيبه يا ايمان وتستاهلي كل خير لما يكلمك سجلي ليه الكلام وابعتيه ومتخفيش ده هيجيلي وبرضه لازم تعرفي انك كبرتي في نظري لما سامحتيه قالت بجد قولتلها طبعا قالت طب ممكن اطلب منك طلب ضحكت وقولت اتفضلي قالت عاوزه اعزمك علي الغدا قولتلها يا ايمان انا مش هينفع احس اني باخد حاجه قصاد حاجه انا كده ممكن ازعل قالت ولو قوتلك اني انا اللي عاوزه ونفسي اوي وهيا بتبص في عنيا قولتلها خلاص طالما انتي اللي عاوزه خلاص بس انا مش عاوز اعملك مشاكل واجي ازورك واحنا مصدقتا خلصنا طب اعزميني عندي في البيت ولا عندك مشاكل قالت لا ابدا انا بتمني قولتلها بس معلش هنخليها بس بعد ما الشقه تتشطب لاني بوضبها قالت امتي يعني قولتلها معلش هيبقي كمان اسبوعين قالت ياه كتير اوي قولتلها معلش علشان يبقي انتي جايه تباركلي علي تشطيب الشقه مش انك بتردي الجميله وكمان عزماني علي اكل بيتي من ايديكي الحلوه قالت بجد حلوه قولتلها مش هيا بس انتي فيكي حاجات كتير حلوه قالت طب قولي قولتلها لما تيجي هقولك ضحكت ضحكه علقه كده وقالت طيب مستنياك قولتلها ماشب هبلغك اول ما اكون جاهز قالت تمام مشيت وكملت اليوم روحت وكان يوم عادي تاني يوم كان عادي مفيش غير مكالمه الصباغ لما فتحت التلفون بعد ساعه من الميعاد اللي انا قولتله عليه لقيته رن عليا عشرين مرة سيبته شويه وبعدين كلمته قولتله ايه يا معرص عملت ايه قالي عملت زي ما حضرتك قولتلي بالظبط قولتله حلو اني اقولك يا معرص وانت تقولي حضرتك كل النسوان قالي اه ابعتهم ليك ازاي قولتله انا عرفت بس خليهم لما اشوفك لقيته سكت وبعدين ثال هوا حضرتك هتعوز مني حاجه تاني قولتله انت هتستعبط يا كسمك هوا انا لسه عملت حاجه بص انت بالنسبة ليا عبد تفضل تنفذ اللي اطلبه منك لغايه ما اعفو عنك واقولك خلاص مش هتسألني هشوفك ليه وازاي قالي اللي حضرتك تشوفه قولتله انا عاوز ابسطك وافرفشك انا عاوز اشوفك انت والمدام علشان اكيد هيا خرمانه واكيد انت برضه خرمان قالي تحت امرك بس ابوس ايدك خلي الموضوع بيني وبينك بلاش تعرفها حاجه كانك صاحبي وانا جايبك عادي قولتله خلاص يا معرص علشان تعرف اني قلبي طيب انت ظبط معاها اني صاحبك وجاي اظبطها وانت خهز براحتك ومتخافش هظبطهالك واخليها توحوح وتورم يعني اتكلم بقلب جامد وانت اعمل حسابك لانك هتعرص كتير قالي تمام يا باشا حضرتك هتجيبي عندي امتي قولتله لنت هتستهبل يا كسمك انا اجيلك انت مجنون قالي لا مقصدش بجد بس انت عارف فيه صعوبه اني اقنعها قولتله لا ده شغلك عموما قدامك اسبوع يمكن الخميس الجاي تظبط نفسك بقي معاها هتصل بيك ابغلك الميعاد والمكان وقومت قافل في وشه وعدي اليوم وجينا الخميس ميعاد ام كريم لقيتها اتصلت بيا الصبح ث
قالت علي ميعادنا بليل يا باشا قولتلها تمام ايه الاخبار وليد اخباره ايه قالت مش عاوز يعرص علي اخته وبيقولي مينفعش صورتي تتهز قدامها قولتلها واخته تمام قالت مستنياك علي نار قولتلها طب هنعمل ايه قالت مفيش يا باشا طبعا انت عارف وليد هيموت ويتفرج هوا هيقابلك بليل ويوصلك للباب واحنا هنخش اوضه النوم هرنله يطلع يتسحب ويخش البلكونه يتفرج تمام. لا ليك اعتراض قولتلها لا تمام الساعة ١٠هستناه قالت تمام يا باشا هستناك علي نار قولتلها ماشي.
ايه اللي هيحصل مع ام كريم واخت جوزها ناديه اللي طلعت بطل بكل المقاييس وكمان ايه هايجه علي الاخر هنشوفه الجزء الجاي .
قصة الباشمهندس مازن - السلسلة الثانية
-
{{#invoke:ChapterList|list}}