قصة الباشمهندس مازن - السلسلة الثالثة: الجزء السابع
وقفنا في الجزء اللي فات بعد فرمت سهر انا وسها قعدنا شويه وسيبت سها وهيا بتتفق مع سهر علي اللي هيحصل يوم الخميس وشرحت سها ليها كل اللي هيحصل واتفقت معاها علي ان اللي هيكون موجود هيا وناديه اخت جوزها وايمان وكمان هتكون نعيمه موجوده علي اساس انها تخدم علينا واكيد هيكون ليها نصيب في النيك وقالت لها تأكد وليد هيجي ولا لا وكمان اتفقوا علي شكل اللبس للناس اللي هتجيه بالوانه كمان واديتها فلوس للبس وكانت مش راضيه بس سها اصرت واتفقوا علي الميعاد واكدت عليها ان وليد ميحاولش يجي جنبها وكمان اى واحده ميحاولش ينيكها الا برضاها وانها مش عاوزه اليوم يبوظ ولو ممكن يحصل مشاكل بلاش يكون موجود واتفقوا علي كل حاجه وقامت سهر اخدت دوش وهيا مروحه قالت مش عارفه امشي انتوا فشختوني ومشيت وسها اتصلت بنعيمه اتفقت معاها انها تكون موجوده من الساعه 5 وانها تعدي عليها تقولها هتعمل علشان تديها فلوس تظبط نفسها وكمان تجيب حشيش بس يكون نوع كويس وعدي اليوم وتاني يوم في الشغل كان الاربع اليوم كان عادي مفيش غير اني طلعت اشوف مكتبي الجديد وقابلت نسرين اللي سلمت عليا جامد وحلفت انها تعملي شاي وقعدت معايا شويه لقيتها شخصية مختلفة شويه يعني الموشرات الاوليه بتقول انها جدعه وخدومه وكمان من اول الناس اللي اشتغلت في المصنع وعلاقتها كبيرة جدا وتعرف كل صغيرة وكبيرة في المصنع وتعرف تقريباً معظمهم معرفة شخصية لانها بتاجر وبتبيع بالتقسيط وكمان شغوفه جدا بأخبار الناس اما شكلها فهي في المجمل حلوه عندها حوالي 32سنه مطلقه وعندها ولدين هيا وشها جميل بس مناخيرها كبيره شويه ببضا اوى وشعرها اللي باين من الطرحه لونه كستني كمان جسمها حلو طيز كبيره بزاز متوسطه مفيش بطن وواضح ان رجليها وفخادها حلوين وبعدين شغلها في التجاره مخليها جريئه في الكلام وطبعا سألتني اعرف شريف منين قولتلها انه كان زميلي في الكليه بس اكبر مني بدفعتين وحسيت انها عاوز تفتح معايا في الكلام بس كانت متردده وانا كبرت دماغي وتقلت عليها شويه وقابلت سهر اللي اكدت عليا انها امنت علي الكل وخصوصا وليد اللي كان معترض في الاول وبعدين وافق وعدي اليوم وكانت مدام امال وبنتها مش موجودين وروحت اتغديت مع امي وانا طالع علي السلم قابلت مياده بنت نعميه سلمت عليا وقالت ايه يا باشا هيا المصالح الحلوه لنعيمه بس قولتلها لا انتي المره اللي بعدها قالت امتي يعني قولتلها يوم السبت قالت اشطه عليك يا باشا لقمه حلوه دي قولتلها طول مانتوا بتسمعوا الكلام هتتبسطوا وتتنغنغوا كانت نعيمه خرجت من جوه وقالت تسلم وتعيش يا باشا دانتا مروق علينا فلوس وكيف طلعت اتغديت مع امي وقعدت معاها شويه كلمني اسلام وقولتله نتقابل بليل هنام شويه واجيلك فعلا نمت شويه ونزلت قابلت اسلام قعدنا اتكلمنا شويه وشوفنا الفلوس اللي بقت زي الرز ووقالي اننا لازم نشترى شويه اصول شقق وعقارات وممكن نفتح مشروع علشان يبقي غطا للفلوس وكمان ننوع مصادر الستات وقالي ان سها جابت له كميه من السائل المنوي بتاعي علشان يبعته 3معامل في إنجلترا يتحلل علشان يطابق النتايج ولو طلع كلام الدكتور بتاعي صح ده هيفتح لينا باب تاني خالص وكمان التعامل مع السائل هيكون بحساب وان الموضوع هيختلف شويه وسألني اذا كنت بفكر انقل نشاطي القاهره لان الدنيا هناك واسعة وكان ردي اننا لازم نفضل زي ما احنا كده بورسعيد بلد صغيره مداريه ومحدش هيجي في باله اننا هنا خلينا زي ما احنا والقاهرة مش بعيد دي ساعتين بالعربيه وفعلا اقتنع بوجهه نظري وبارك ليا علي العربية الجديدة وقولتله سيب بقي موضوع الاصول ده نظبطه مع بعض ولو وقع قدامك حاجه حلوه وكمان تكون مكانها مش ملفت قالي تمام ندور واتفقنا علي ان بكره هيكون معانا لايف من بيته لان الموضوع كبير وقومت روحت وانا في السكه كلمت سها اللي قالت انها ظبطت كل حاجه وعملت للقاعده في البيت هيا ونعيمه وجابت الحاجه وظبطت لبس نعيمه كمان ولو عاوز اعمل اي تعديل في القاعده ابلغها قبل ما انام علشان الصبح تعدلها وروحت لقيت القاعدة تمام وبلغتها ونمت صحيت روحت الشغل وكان يوم عادي الا ان سهر وايمان مشيوا بدرى وكمان نسرين عملتلي فطار وشاي وقعدت تحكي معايا وانا لفيت كتير في المصنع كله علشان اتابع الشغل بتاعي وروحت لقيت سها مستنيه وعامله غدا وكان كله بحريات قولتلها ايه ده كله قالت انهارده عندك شغل كتير اكلت ونمت في اوضه النوم زي ما سها قالت لان نعيمه جايه بدرى تظبط البيت صحيت الساعه 7 و نعيمه عملتلي قهوه وقعدت شويه كانت سها ونعيمه خلصوا تجهيز البيت والقاعده اللي كانت واخده ركن في الانتريه جنب اوضه الكومبيوتر وخلصوا ودخلو اخدوا دوش مع بعض وخرجوا يلبسوا في اوضه النوم واسلام كلمني يقولي افتحله لايف من عندي وسها طلعت من الاوضه هيا ونعيمه وكانت سها لابسه عبايه بسوسته من قدام ولامه شعرها كحكه كبيرة ونعيمه لابسه جلابيه بلدي مخططه وشفافه وضيقه قوي عليها ومفتوحه من الجنبين وحلمتها واقفه ومش لابسه غير اندر فتله واضح اوي تحت الجلابيه وقالتلي قوم بقي غير هدومك قولتلها اغير ليه قالت مطلعه لك جلابيه علشان تقعد براحتك قولتلها انا اول مره البس جلابيه قالت تغير وفعلا دخلت لبست الجلابيه وخرجت قعدت بره كانت ونعيمه ولعت الفحم وبعد ما ولع حطت حته حشيش كبيره في الفحم وبدأت الريحه تملا البيت كان الباب بيخبط وفتحت ودخلوا الاربعه سهر وناديه وايمان ووليد يا بنت الحرام يا سها ايه اللبس ده سهر لابسه عبايه خليجي مربوطه من قدام ومطرظه ولابسه نقاب خليجي اللي هوا مدارى المناخير والبؤق بس ولفه الطرحه شبهم بالظبط وناديه لابسه عبايه زي البالطو بزراير من قدام ولفه الطرحه خليجي وايمان لابسه عبايه سوده بسوسته من قدام ولافه الطرحه الحمرا الكبيره كانهم نازلين من طياره الدوحه دلوقتي ووليد لابس جلابيه وعامل سكسوه انا استغربت من منظرهم مقابله بوس واحضان من سها وخصوصا ناديه وايمان اللي اول مره تشوفهم وكانت البيت كله ريحته حشيش و وكله بدا يشم الريحه سلامات مع الكل اللي لسه قاعدين زي ما هما دخلت نعيمه جابت صنيه عليها شويه مكسرات والشاي وقعدنا شربنا الشاي و ولغايه دلوقتي العيون متعلقه بنعيمه لانها الوحيده اللي جسمها واضح ووليد مركز معاها اوى بعدين سها قالت ايه يا بنات هتفضلوا قاعدين كده متكتفين طروا القعده شويه قاموا يقلعوا سها قالت لا واحده واحده وعلي مهلكوا كده وانتوا بتقلعوا علشان نشوف الجمال يلا يا سوسو انتي الاول قامت سهر وكانت مبسوطه من ريحه الحشيش اللي كان جامد فتحت العبايه وهيا لسه بالطرحه وكانت لابسه تحتها طقم شبك جامد اوي وقاما تستعرض وهيا بتقلع وبتلف وتنزل العبايه لغايه الأرض وطيز جامده اوي وهيا يتوطي وفضلا بالطقم والطرحه شكلها فاجر اوي وقعدت بالطرحه وبعدها قامت ايمان فتحت العبايه من قدام لغايه الأرض لابسه قميص ليكرا اسود ضيق اوي تحت طيزها ومفتوح من فوق نص او اكتر من بزازها خارج وحمالات رفيعه ومفتوح من الضهر ولسه بالطرحه برضه وسها قالت لها المزه دي جامده اوي وقامت باستها في بؤقها جامد وقامت ناديه فتحت زراير العبايه وكانت لابسه تحتها قميص نوم ابيض شيفون قصير مبين بزازها الجامده ولونها الاسمر الجميل مع عنيها العسلي وطبعا نعيمه زي ما هيا وبعدين قامت سها قلعت العبايه وكانت لابسه طقم جلد ضيق ومفتوح من علي بزازها اللي كانت باين معظمها ولابسه الصناعي وربطاه علي فخدها ولابسه كعب عالي في رساله واضحه انها هتنيك مش هتتناك وراحت قعدت جنب ايمان اللي كانت مصره عليها وولعنا سجاير واشتغلت مع الحشيش وابتدا الضحك يشتغل ونكت قبيحه وكانت نعيمه واقفه تخدم علينا بس كانت متألقة بلبسها وسها بدلت تفك الموضوع وبدات تلعب في بزاز ايمان وبعدين اخدت شفايفها وكانت ايمان مستغربه ومستسلمه وكانت دي الإشارة لسهر وناديه اللي بصوا لبعض وجم زحف لغايه عندي وطلعوا زوبري من تحت الجلابيه وبدأو يلحسوا ويمصوا وكان وليد قاعد ساكت خالص وعينه علي طيز اخته اللي مفنسه وهيا بتمص وكان هايج اوي سها شاورت لنعيمه ووشوشتها في ودنها وراحت نعيمه علي وليد قعدت تبوس فيه وتدعك زوبره اللي كان واقف علي اخته وعينه علي طيز اخته مش مفرقاها ونزلت نعيمه علي زوبره تمصه بكل خبره وهو لسه مركز مع ناديه وناديه وسهر مركزين مع زوبرى وبيبدلوا مع بعض وكانت سها منيمه ايمان علي ضهرها ومطلعه بزازها الاتنين عماله تبدل بينهم في المص وايدها بتلعب في كسها وطيزها مع بعض وانا مولع سيجاره وسهر وناديه شغالين مع زوبري وقاعد بتفرج علي الكل وبعدين نعيمه اخدت وليد ورا اخته ناديه وحطت ايده علي كسها وهوا بيمسكه لاول مره وهيا مش مركزه غير مع زوبري وبعدين نعيمه نزلت دماغه علي كسها من ورا وهيا مفنسه ونزل يلحس في كسها واول ما لحس لفت ناديه تبص مين اللي بيلحس وبرقت اوي لما شافت وليد ولفت وشها تاني وبعد ثواني كانت بتجيب كميه كبيره وبتنفض وسهر مركزه مع وزوبري وبعدين نعيمه راحت علي كس ناديه لحست عسلها كله ومن علي وش وليد اللي كان غرقان من عسلها وبعدين راحت عليها رفعتها وقعدت تبوس في فيها وتدوقها عسلها وراحوا في بوسه جامده ووليد وشه قريب منهم وبعدين وجهت وشها لاخوها اللي مصدق خطف شفايفها يمص فيهم وهيا مغمضه وزقيتهم نعميه ونزلت تكمل مع زوبري مع سهر وبقوا يلحسوا زوبري من تحت لفوق ويتقابلوا في بوسه جامده وبعدين ركزوا مع بعض في البوس وايدهم بتلعب في زوبري وبعدين نعيمه طلعت بزاز سهر وقعدت تمص فيهم وبعدين ميلتها وحطت زوبري بين بزازها وسهر بتطلع وتنزل ونعيمه راحت واراها لازقه فيها وماسكه بزازها وانا عيني جت علي ناديه واخوها كانت بتمصله زوبره وكانت سها واخده ايمان في وضع 69وحاطه الزوبر في بؤقها أنا كنت هيجت علي الاخر نمت علي ضهرى وسهر طلعت فوقي فى وضع 69برضه وانا بقطع كسها وهيا واخد زوبري تمص فيه وجت نعيمه رفعت دماغها في بوسه وحطت كسها علي زوبري ونزلت براحه لغايه ما اخدته كله وانا باكل كس سهر ونعيمه شفايفها وهيا طالعه نازله علي زوبري وكمان بتلعب في بزاز سهر بايدها وبعدين قلعت الجلاييه وهيا بتطلع وتنزل و وسهر متقطعه من كل الشفايف فوق وتحت لغايه ما سهر اترعشت وجابت وانا تحتها ونزلت من عليا تريح كانت نعيمه بتلحس وشي مش شهوه سهر وبعدين راحت تدوقها طعم شهوتها وانا قومت روحت لسها اللي كانت منيمه ايمان علي ضهرها وبتنيكها وقفت اديت زوبرى ليها تمصه وهيا بتنيك ايمان ووبص علي وليد لقيته منيم اخته علي الارض وبيلحس كسها وبعدين بيحط زوبره فيها وهيا متخدره وماسك بزازها وشغال بالراحة خرجت سها الزوبر من كس ايمان وانا نزلت مكانها وبحط زوبري في كس ايمان وهيا بتتألم لان فيه فرق في الحجم وراحت سها عليه وحطت الزوبر في بؤقها واول ما حطته كنت انا بدخله كله وهيا بتصوت وسها بتحشره في بؤقها وفضلت شغال شويه في كس ايمان اللي بتقول مفيش ابدا زي زوبرك اكتر حاجه ملاتني وسها قامت قلعت ملط و بقت بالزوبر بس وراحت على كس سهر اللي كانت في وضع 69مع نعيمه وهيا فوق وحطت الزوبر في كسها وفضلت شغاله ونعيمه طلعت من تحتها وجت عليا بعد ما شاورتلها تيجي وجت علي بزاز ايمان علطول واول ما استلمت ايمان سيبتها وروحت لناديه اللي كانت نايمه علي ضهرها ووليد بينكها وفضلت امشي زوبري علي وشها وبعدين حطيته في بؤقها وانا بلعب في بزازها ووليد شغال وبعدين قعدت علي الارض وهيا قلبت في وضع الدوجي ووليد حطه في طيزها وهيا بتمص زوبري وفضل شغال وهيا بتمص وبعدين سيبتها رجعت لورا وندهت علي سهر وقولتلها تتطلع على زوبري وفعلا طلعت قعدت عليه وهيا بتنزل واحده واحده لغايه ما اخدته كله وانا ماسك بزازها الكبيره وبدات سها تضربها علي طيزها علشان تطلع وتنزل وبعدين فتحت طيزها وبدات تدخل الزوبر في طيزها وسهر بتصوت وبقت سهر بينا زي الساندوتش وشغالين نيك فيها احنا الاتنين وبقت تصوت والكل عينه معانا وفضلت شويه كده وبصت لوليد وهوا مركز معانا وقالت ايه تيجي مكاني قالها اه قامت خرجت وقالت تعالي حطه في طيز مراتك والبرنس في كسها يا عرص قام جري حطه مكان سها اللي راحت لناديه وركبت في طيزها مكان وليد وايمان ونعميه بيجيبوا في بؤق بعض حطه وليد وسهى بتقوله مبسوط يا معرص وانت راكب مراتك شركه فضل شويه وبعدين قلبنا الوضع وليد نام علي الارض وحطه في كس سهر وانا دخلت طيزها وهيا بتصوت وكانت سها بدلت مع نعيمه وراحت تفتح طيز ايمان ونعيمه واخده ناديه 69 وفضلت شويه في طيز سهر وبعدين خرجت قومت نعيمه وقعدت ناديه علي زوبري وراحت نعيمه علطول على وش وليد وسهر علي زوبره ونعيمه بتقوله الحس كسي يا معرص سمعت ان المعرصين بيلحسوا حلو واخدت شفايف سهر فضلت ناديه تنزل على زوبري لغايه ما اخدته كله وثبتت شويه وبدات تتحرك وهيا بتبوس فيا وسها بتنيك ايمان في طيزها ناديه طالعه نازله علي زوبري ووليد بياكل كس نعيمه وسهر قاعدة علي زوبره لغايه ما نعيمه جابت علي وشه ونزلت ونزلت معاها سهر ووليد قام قولتله تعالي بقي جرب طيز اختك وهيا علي زوبري زي ما جربت طيز مراتك وفعلا قعد ورا ناديه وبدا يدخل زوبره في طيزها وهيا تصوت وهوا مش عاوز يقف لغايه ما دخله كله وبقي شغال زي المكوك وانا من سرعته مش قادر اتحرك وكانت سها عماله تبدل بين ايمان وسهر ونعيمه في طيزاهم وبعدين وليد جاب في طيز اخته وهوا بيترعش من نزول اللبن وهيا اتنفضت وبقت تجيب وقامت من علي زوبري علشان تعرف تنزل ونزلت كميه ميه غرقت فخادها وهيا برضه بتترعش ووقعت علي الارض جمب اخوها وانا قومت نيمت نعميه علي جنبها ورفعت رجليها اليمين ودخلته في طيزها واحده واحده لغايه ما اخدته كله واحنا الاتنين نايمين علي جنبنا الشمال وكانت سها بتنيك سهر وانا زوبري في طيز نعيمه رفعتها علي زوبري لغايه ما نمت علي ضهرى وهيا فوقي زوبري كله في طيزها واول ما سها شافت كده جت علطول وحطت الزوبر في كس نعيمه وبقت بينا وسها شغاله ونعيمه بتصوت من المتعه وبتقول احا 30سنه بتناك مشوفتش متعه كده وسها تقولها طب خدي يا شرموطه وشغاله جامد كان وليد وناديه بداو يفوقوا وناديه بتمص زوبر وليد علشان يقوم وايمان وراها بتلحس طيزها وكسها من اللبن اللي نازل ونعيمه فضلت تقاوح مع سها لغايه ما اتنفضت وجابتهم ونامت علي الارض وانا قومت قعدت روا ايمان وبدات احط زوبري في طيزها اللي لسه لغايه دلوقتي ما ركبتهاش ودخل بفعل الزفلطه وهيا سابت كس ناديه وبقت تعوى وناديه قامت قعدت علي زوبر وليد اللي كان شد فضلت راكب ايمان شويه وبقت ناديه راكبه علي زوبر وليد وهوا بيبوس فيها وسها قعدت جنب وليد وقعدت سهر علي الزوبر و وهيا ماسكه بزازها وسهر بتطلع وتنزل وانا راكب ايمان والصوت مالي الاوضه والحشيش عمال جو لطيف وفضلت افشخ طيز ايمان لغايه ما جابت وقومت قعدت ورا ناديه وحطيت زوبري في طيزها وهيا بتصوت فضلت انيك فيها شويه ورحت ورا سهر وحطيته في طيزها وفضلت شغال شويه وبقيت ابدل بين الطيزين وبعدين خليت ايمان نايمه فوق نعيمه في 69جنبهم بقيت ادخله في طيزها هيا كمان ببدل بين التلاته لغايه. ما ناديه تعبت ووقعت علي الارض روحت بقيت ببدل بين طيز سهر وطيز ايمان ووليد قام حط زوبره في بؤق مراته وانا في طيزها وسها بتنيكها في كسها وهيا بتمص زوبره وسها بتقوله شايف مراتك وهيا بتتناك من زوبرين يا معرص وكانت الكلمه دي السحر كان مغرق وش مراته لبن ونازل علي جسمها واترمي علي الارض وسهر بتدعك جسمها باللبن وبتقوله كل ده يا معرص دانا كنت خليتك نكت اختك من زمان وانا بنيك جامد لغايه ما سهر كانت بتجيب جامد واترمت علي الارض بقت هيا وجوزها واخته مرمين علي الارض وانا قومت ركبت نعيمه في طيزها وسها ركبت ايمان وبقينا نبدل لغايه ما سها قالت مش هدوقه انا كمان قولتلها استحملي بقي قالت هستحمل وهيا راكبه علي نعيمه عدلتها فوقها وبدات ادخله في طيزها وهيا بتصوت وانا زي ما عودتها بدخله بالراحه بس علطول وهيا غارزه الزوبر في طيز نعيمه وبقت بتاخد مني اشتغلت شويه الحركه ونعيمه ميته تحت لغايه ما نعيمه وقعت علي الارض وكررنا نفس الموضوع مع ايمان اللي مستحملتش وفضلت انيك سهل وبعدين رفعتها علي زوبري وبقيت بمرجحها عليه ونزلتها علي الكنبه في وضع الركوع وانا شغال وكان الكل فاق شويه لغايه ما نزلتلها علي الارض ووقفت وقولت كل اللي عاوز لبن في طيزه يعمل دوجي فعلا كلهم نزلوا في وضع الدوجي ونزلت علي طيز سها الاول اشتغلت لغايه ما جبت اول نقطتين في طيزها وبعدين روحت علي طيز ايمان علطول كررت نفس الموضوع ونقلت علي سهر واخدت شويه وبعدين روحت علي ناديه اشتغلت شويه واخدت اول الدفعه التانيه ونقلت علي نعيمه واخدت شويه من الدفعة التانيه وقومت وقفت كمبت نطر علي ضهرهم وانا واقف وهما لسه قي وضع الدوجي وكنت اول مره اجيب الكميه دي كلها بس الاثاره كانت عاليه جدا كل الستات دي باشكالها والوانها واترميت علي السرير وهما علي بطنهم وقامت سها تدعك اجسامهم باللبن وكان وليد قام ركب اخته وجاب في كسها لبنه اللي جابه لتالت مره وكانت فعلا نيكه مش عاديه قعدت شويه وقومت ولعت سيجاره والكل بدأ يقوم ويتحرك وسها قالت العشا يلا يا شراميط نحضر العشا وكله تعبان ومش قادر يقوم بس سها قعدت تشد فيهم. كله قام وقعدت انا ووليد شربنا سيجارتين والعشا جهز وقعدنا ناكل والكل ملط زي ما هوا وبدأو يقوموا يلبسوا وقام وليد اخد سهر وناديه وايمان ومشيوا وسها ونعيمه باتوا عندي جنبي علي السرير ملط زي ما احنا لانهم كانوا عاوزين يظبطوا البيت وهما مش قادرين ونمنا وصحيت الصبح لقيتهم زي ما هما ملط نايمين جانبي قومت اخدت دوش وكانوا وخرجت كانوا قاموا الاتنين و كانوا بيعملوا فطار وقعدنا فطرنا وهما ظبطوا البيت ونعيمه قامت تروح وسها قعدت معايا تظبط معايا هتعمل ايه في الحفله التانية قولتلها استني اكلم الناس اللي هتيجي لاني لسه مكلمتهومش فعلا اتصلت بماجده وقولتلها علي الحفله ورحبت قوي وقالت انها بتحب الحاجات دي اوي بس نخليها يوم الاحد علشان تلحق تظبط نفسها وقولتلها علي نجوي قالت اكيد معندهاش مانع قولتلها علي الحضور كلهم وقولتلها علي سها دي مديره اعمالي وانها هتروح لها مخصوص تظبط معاها وخليتها تكلمها تظبط معاها لان هيكون معاها صابرين كمان قالت صابرين بتكون عند ابوها انهارده الجمعه يعني جنبها وهتكون موجوده بليل معاها وهتكلم نجوي تقابلهم بليل علشان يظبطوا مع بعض وكلمت صابرين قولتلها تروح لماجده بليل وهيا هتفهمها وسها قالت خلاص هقابلهم بليل وكمان هعدي علي صاحب الشقه اللي جنبنا اديله المقدم وهنروح بكره نسجل واخد المفتاح قولتلها تمام هروح انا بيت ابويا اتغدا هناك وروحت بعد ما قعدت انا وهيا اتفرجنا علي الحلقه اللي كانت جباره نقله في شغلنا وسها هاجت اوى قولتلها لا عندنا شغل كتير وهنحتاج اللبن ونزلت روحت لبيت ابويا وقابلت مياده كالعادة لان بيتهم بابه مفتوح علطول وهما في الارضي وكانت بتشوفني وانا بركن العربية طلعت سلمت عليا وقولتلها امك فين قالت نايمه زي القتيله قولتلها عاوزك بتسمعي الكلام و شاطره زي امك قالت متقلقش انا اجدع من الشرموطه اللي جوه دي قولتلها الشغل يوم الاحد بكره سها هتكلمك علشان تظبط معاكي قالت من عنيا يا باشا انت تؤمر وطلعت اتغديت مع امي وابويا واختي كانت موجودة واديتها فلوس وقولتلها خلي الفلوس دي معاكي وعاوزك تعملي حساب في البنك وتطلعي فيزا علشان هحطلك مبلغ كل شهر وقعدت تقولي بلاش قولتلها اسمعي اللي بقولك عليه وقعدت شويه وقومت نمت شويه صحيت علي تلفون اسلام وقالي ايه اللي انته عامله ده احا دانا مش قادر امشي من كتر ما جيبت حرام عليك الحلقه دى هتجيب ملايين بص انا لقيت شقه حلوه هيا غاليه شويه بس هتعجبك قولتله خلاص بعد الشغل اعدي عليك نشوفها قالي ما تيجي دلوقتي لاني مش عاوزها تروح قولتله تمام انا عاوز انزل اغير جو هعدي عليك روحت له اخدته ورحنا الشقه وكانت تحفه هيا عماره قديمه في شارع معروف اسمه الجمهوريه والشارع ده كان ساكنه الاجانب من ايام ما كانت العماره قديمة بس جامده جدا وكانت معموله بروقان اربع ادوار والدور شقتين مساحة الواحده حوالي 500متر بدون مبالغه تتقسم 7اوض مرتاح ارتفاع السقف كان حوالي 5متر اربع بلكونات حاجه كده روقان خالص ودخلنا الشقه كان واضح انها مقفوله من زمان وكان جنب الباب علي اليمين علطول زي شقه صغيره تقريبا منفصله لفتت نظرى لقيتها فيها زي انتريه صغير ومدخل علي اوضه نوم صغيره ومتفرع منها حمام صغير واضح انها استعمال شخص واحد يعني اكيد دي بتاعه الخدامه وعلي نفس الصف علي اليمين اوضتين ممكن واحده تكون اوضه سفره والتانيه صالون بس مساحات كبيرة وفي وشهم النحيه التانيه 3اوض مقفولين نوم مساحات مهوله يعني الاوضه 8*6وكل اوضه بتطل علي بلكونه وممكن البلكونات تتفتح علي بعض كلها وتخرج من الاوض تلاقي اوضه في وشك علطول صغيره ممكن تتعمل زي اوضه للبس والجزم وكده فيها رفوف علي كل الحيطان وعلي يمين الاوضه دي وانته داخل يمين حمام صغير يعني قد اللي في شقتي وبعده حمام كبير قد شقتي كلها وبعدين في الاخر مطبخ قد مساحة الحمام ومربع وملحق بيه بلكونه هلي شارع جانبي وباب علي سلم الخدامين بينزل علي نفس الشارع انا اتهوست علي الشقه انا مكنتش احلم اعيش فيها قولتله اشترينا يا اسلام قالي انت عارف بكام قولتله بكام قالي 3مليون قولتله تمام قالي لسه هتتوضب قولتله اشتريت يا اسلام قالي خد بقي المفاجأة قولتله قول قالي المحلين اللي تحت الشقه بيتباعوا قولتله حلو اوى نشترى قالي نعمل فيهم بيوتي سنتر قولتله دي فكره سها صح هيا شافت الشقه قالي اه هيا كانت معايا حوالي الساعة 6 وشافت الشقه وقالت نحاول نشترى المحلين اللي تحت قولتله انا بدات اخاف منكم قالي احنا التلاته بقينا واحد نفس التفكير والدماغ قولتله صح وانا اشتريت خلص
قصة الباشمهندس مازن - السلسلة الثالثة
-
{{#invoke:ChapterList|list}}