قصة الباشمهندس مازن - السلسلة الثالثة: الجزء الرابع

من قصص عارف

‌نخش في الموضوع علطول طبعا انا كنت مستني ماجده ومعاها نجوي حلم المراهقة بعد ما سمعت خبط الباب قومت فتحت لقيتهم قدامي قومت مديت ايدي لماجده وقولتلها اهلا مس ماجده اتفضلي طبعا ماجده فهمت علطول قالت اهلا اهلا بالطالب المجتهد ازيك يا مازن جايبالك مس نجوي المساعدة بتاعتي علشان تشرح لك هندسه الكترونيات طبعا مديت ايدي سلمت عليها وفعلا بصيت ليها شويه وانا بفتكرها وبفتكر لبسها والاندرات اللي كانت دايم معلمه تحت الجيبه و افتكرت ازاي انا كنت دايما بتخيل الوانهم وسلمت عليها بحراره وانا ببص في عنيها بوضوح لاول مره وقعدتهم غي الانتريه وقولتهم تشربوا ايه ماجده قالت انا جايبه مشروبي معايا هقوم اعملكوا حاجه تشربوها وفعلا قامت تتفرج علي الشقه والديكور الجديد وسابتني ما نجوي القطه زي ما كنت بحب اقول عليها اوصفها بقي القطه جسمها بشكا عام نموزج صارخ للجسم اللي بيقولوا عليه ساعه رمليه وسط صغير جدا مع اكتاف عريضه و وطيز جباره وافخاد مليانه نازله علي رجلين مسحوبه لتحت لغايه قدمين لازقين في بعض تحت ان جسمها مثلثين راكبين علي بعض من الاكتاف للوسط مثلث ومن الطيز للقدمين مثلث من منظور جانبي طيز عاليه بشكل مميز وبز صغير بس واقف بشموخ اما من ورا طيزها اللي كانت مجناني عريضه ونازله علي افخادها بتقل بتناسق غريب ولما بتمشي بتتهز بشكل مزدوج بيعمل تموجات الوش مدور شبه القطه عنين واسعة ودايما تحكهلم بشكل اشبه بالفرعوني ومناخير صغيرة وبؤق كبير شويه وشعرها اسود غامق ودايما لامه كحكه فعلا شكل وجسم مختلف تماما عن اي واحده تانيه تشوفها تعلم في الذاكره متنساهاش هيا قاعده جنبى وانا سرحان في وشها لقيتها بصت لي وقالت ازيك سمعت انك طالب مجتهد قولتلها اكيد هحاول اجتهد علي قد ما اقدر بصت ليا وبابتسامه مغريه وقالت انا بحب الطلبه المجتهده لقيت ماجده داخله علينا في ايدها صنيه وحطيتها علي الطربيزه وقالت انا عملت ليكوا نسكافيه خدوه وروحو الاوضه التانية ابدوا الدرس وانا هقعد هنا اخلص شويه حاجات لغايه ما تخلصوا كانت ماجده لابسه جيبه سوده علي الركبه وبلوزه شيفون لبني واضح من تحتها البرا

وشراب شبك اسود جزمه كعب عالي اما نجوى فانت لابسه زيها تقريبا جيبه حمرا وبلوزه بيضا شيفون بس شفافه والبرا الاسود باين ونفس الشراب الشبك ونفس موديل الجزمه زي ما يكونوا متفقين ودخلنا الاوضه قعدت علي المكتب وكان فيه قلم وكراسه وهيا قالت انا هشرح وانت تكتب وفعلا طلعت القلم والكراسه وانا قاعد علي المكتب وبدأت تتكلم وتشرح وانا بكتب وهيا بتتحرك قدامي بمرقعه وبعدين سيبت القلم وسرحت في طيزها اللي بتترج بتموجات فريده طبعا بصت ليا لقتني مش بكتب جت وقفت ورايا ووطت جنب ودنى وقالت انت وقفت الكتابة ليه قولتلها معلش سرحت قالت في ايه قولتلها لا مش هينفع اقولك قالت لا انا بحب الطالب المجتهد واحب اكتر اللي يسمع الكلام قولتلها مش هينفع اقولك قالت ليه هوا انت سرحت في حاجه قليله الادب قولتلها بصراحه اه قالت وبتقول كده عادي قولتلها مش انتي اللي بتقولي انك بتحبي اللي بيسمع الكلام وانا نفسي تحبيني قالت بجد وكانت حاطه ايدها الاتنين علي اكتافي وهيا ورايا ونزلت قربت مني وبزازها بقت لازقه في ضهرى وقالت قولي بقي كنت سرحان في ايه قولتلها مش هتزعلي اوعديني قالت اوعدك قولتلها طول عمري لما بروح المدرسة عندكو بقعد اتخيل لون الاندر بتاعك ايه علشان بيبقي معلم في الجيبه انهارده مش معلم وعلشان كده محتار لاني مش متخيله ومش عارف لونه هوا انتي مش لابسه ضحكت وقالت لا لابسه بس نوع تاني قولتلها اه قالت ليه تخيلته قولتلها اه قالت طب قولي لونه ايه قولت لو طلع لونه صح هشوفه قالت لا طبعا دانته طماع اوي قولتلها وان هعرف منين ان توقعي صح لازم اتاكد قالت ماشي لو طلع صح هتشوفه قولتها اسود قالت لا انت مش سهل صحيح اسود قولتلها يلا بقي وريني قالت لا اتكسف قولتلها وعد الحر دين قالت لا مس ماجده تخش علينا قولت ليها طب يلا بسرعه قبل ما تيجي قالت بس بسرعة قولتلها حاضر وفعلا قعدت علي السرير ورفعت الجيبه وفتحت رجليها احا ايه الفخاد دي وبان الاندر الاسود فتله من قدام داخل بين شفرتين كبار وكس مبطرخ تحس انه بارز وهينط في وشك وزنبور متوسط بس واضح نزلت علي ركبي بين رجليها وقربت وشي اوي قالت انت هتعمل ايه قولتلها مفيش انا بتاكد من اللون بس قالت ايه عجبك قولتلها اوى ممكن اعبر له عن اعجابي قالت ازاي قولتلها ابوسه قالت ماشي قومت هاجم علي كسها قعدت الحس فيه من تحت لفوق قالت انت بتعمل ايه ده مش الاندر قولتلها انا مكنتش بتكلم عن الاندر انا بتكلم عن اللي تحت الاندر ونزلت براسي تاني الحس فيه وامسك الشفايف باسناني واطلع للزنبور بلساني واعضض فيه وهيا بدات تهيج بس مش بتتهز بسرعه فضلت مركز علي منطقه الزنبور لغايه بدلت تفك وانا ماسك فتله الاندر وبحركه بين الشفايف لغايه ما هاجت وبعدين وقفت ورفعت دماغي كانت في قمه الهيجان قالت ايه مالك قولتلها تمام انا شوفت وعبرت عن اعجابي باللي شوفته وقومت وقفت وكل اللي في دماغى اني لازم مبقاش خفيف معاها وكان زوبري قايم لقيتها مسكت زوبري قالت ما انا وريتك مش هتوريني انت كمان علشان اتاكد من اللي سمعته قولتلها طبعا لو عاوزه تشوفي حاجة اتفضلي قامت فاتحت البنطلون ونزلته مع البوكسر وشافت زوبري وقالت معقول كل ده ميبانش عليك بس شكله حلو اوي ومسكته بايدها وفضلت تدعك وبعدين بدات تقرب بؤقها منه وتلحس وبدلت تلحسه من تحت لفوق و لغايه الراس اللي بدات تدخلها في بؤقها بحرص وفعلا استوعب الراس وهيا تمص في الراس وبتدلكه بايدها وتلعب في بيوضي بالايد التانيه وتحاول تدخل علي قد ما تقدر لغايه ما اخد طوله الطبيعي وبعدين قعدت تبص ليه وقالت ده كبير اوى قومته توقف وقولتلها كبير بس حنين اوي واخدت شفايفها في بوسه جامده وانا بفك ليها زراير البلوزه وقلعتها البلوزه وبقت بالبرا وانا ببوسها وايدي نزلت تلعب في صدرها من جوه البرا وامسك الحلمات وانا بؤقي في بؤقها ونزلت حمالات البرا ونزلته لتحت البزاز من غير ما يتفك وانا لسه ببوس فيها قعدت العب في بزازها الاتنين وهيا سايحه معايا وهيا فتحت سوسته الجيبه من الجنب وبدات تنزلها وانا بساعدها لغايه ما نزلت بين رجليها وبعدين رجعت لورا علشان اشوف جسمها وانا ماسك ايدها وبلفها علشان اشوف الطيز الجباره وقولتلها متعرفيش انا كان نفسي اشوف الجسم ده من زمان اوي قالت اديك شوفته اهو وريني هتعمل ايه قومت حاضنها من ضهرها وانا زوبري بين الجبلين وبمسك حلماتها وببوس في رقبتها وبعدين ميلتها علي المكتب لغايه ما سندت عليه وانا ببوس في رقبتها وانزل علي ضهرها اللي كان كتله من المرمر الابيض كله ده و ببوس في ضهرها لغايه ما نزلت عند طيزها الفظيعه وقعدت علي ركبي قدمها ببوس فيها كتلين من القشطه البلدي وبفعص بايدي فيهم وبفتحهم اتفرج علي كس محصلش وفتحه طيز حمرا زي الورد والواضح انها استعمال خفيف او من زمان محدش دخل فيها وبليت صابعي من كسها اللي ابتدا يندع وقومت غارز صابعي في الخرم الاحمر وقامت قايله اااح صابعك بيوجع قولتلها لسه فيه حاجه تانيه اكبر هتخش قالت لا توجعني مسكت شفايف كسها باسناني ولحس لغايه الزنبور وهيا علي نفس الوضع وصابعي شغال في خرمها وبعدين دخلت صباعين وهيا بتوحوح لغايه ما جابت ولحست عسلها اللي كان لزج وملوش ريحه نفاذه وقالت ماتحطه بقي وفعلا قومت وقفت وفتحت رجليها وبدات احرك زوبري بشكل طولي علي كسها من بره وهيا تفتح رجليها علشان يخش لغايه ما ظبطه علي الفتحه وحطيت راسع وزقيت الراس كلها اللي دخلت مع صوت جامد منها ومديتهاش فرصه قومت مدخل نص زوبري جوه ووقفت وهيا رقعت نفس الصوت الاولاني اللي خلي ماجده تكون واقفه علي اول الاوضه وبتقول حلو اوي اسيبك تذكرى للواد تخليه ينيكك ردت عليها نجوي زوبره حلو اوي يا مس قالت بجد بعد ما جت وقفت جنبنا قالتلها اوي بصت عليه وانا واقف وراها وقالت اومال لما تخديه كله هتعملي ايه وكانت دي الاشاره اني اكمل دخول زوبري في كسها وفعلا دخلته كله هيا صوتت ورجليها اترعشت. وحسيت بميه بتنزل منها ماجده قالت ايه حلو قالتلها اوى بس فشخني وصل لحته اول مره احس بيها قالتلها هيكيفك اوي وانت يا وحش عجبك كسها قولتلها ملبن يا مس قالت طب وريني بقي هتعمل ايه في الملبن ده وانا هسخن معاكوا شويه وكانت بتفك البلوزه وترميها علي الارض هيا والجيبه وبقت بالاندر والبرا وهجمت علي شفايفي تاكل فيهم وهيا ايدها علي وسطي بتحركني علشان انيك نجوي اللي كانت بتوحوح مع كل دخول وخروج وبعدين فكت البرا وناولتني بزها الكبير في بؤقي واني برضع وبنيك ونجوي نايمه علي المكتب وبوزود بالراحه وبعدين راحت ماجده مسك ايدها وسحبتها لغايه السرير ونامت ماجده على ضهرها وفتحت رجليها ونزلت نجوي تلحس كسها وهيا في وضع الركوع وانا ركبت زوبري تاني في كسها من ورا وفضلت انيك نجوي وهيا بتاكل كس ماجده وفضلت اسرع ونجوي تسرع لغايه ما الاتنين جابوا واخدوا نفسهم وقالت ماجده مش هتدوقني زوبرك بقي وظبطها علي طرف السرير اللي عليته عن طريق زرار في الجنب وبقي كسها في مستوي زوبري بالظبط ودخلته مع وحوح ه منها وقالت لنجوي تعالي بقي دوقيني الكس الملبن ده وطلعت فوقها وقعدت علي وشها وانا بتحرك في كس ماجده وهيا قاعده ورفعت ايديها لفوق وبتتحرك علي وش ماجده بتستعرض جسمها اللي عرفت اني بحبه وعماله تمشي ايدها علي رقبتها وبزازها وبطنها وانا سخنت شغال في كس ماجده وعيني في عين نجوي اللي قربت مني وقعدنا نبوس بعض واحنا علي نفس الوضع لغايه ما ماجده قالت حرام عليك فشختني قومت مطلعه قامت نجوي نازله عليه تمصه وكانت بقت في وضع 69مع ماجده وماجده طلعت غلبها في كسها وبقيت كل شويه انيك ماجده واحطه في بؤق نجوي ونجوي تلحس كس ماجده وبعدين نجوي نزلت وقفت جنب ماجده في وضع الركوع وهيا نايمه وبقيت ابدل بينهم شويه هنا وشويه هنا لغايه ما ماجده جابت كملت مع نجوي لغايه ما جابت برضه وبعدين ماجده قالت يلا بقي علشان طيزي بتاكلني ونجوي قالت لها انا الاول قالت ماجده هيوجعك استني اخده انا الاول لسه هنستني نوسع طيزك قالت مليش دعوه انا عاوزه وكمان انا واقفه اهو قولتلها لازم نوسعها علشان متتعبيش قالت حط جيل وخش قولتلها ماشي قامت ماجده جابت الجيل وحطت علي صوابعها وبدان تدخل في طيز نجوي صابع وبعدين اتنين وبعدين 3لغايه ما وسعت ومصت زوبري وحطته علي باب طيزها وزقيت شويه لغايه ما الراس دخلت وقامت ماجده زقاني وقالت افشخها المتناكه دي قومت داخل مره وحداه في طيزها وهيا صوتت جامد بقت تخبط رجليها في الارض وعاوزه تهرب وكانت ماجده مثبتاها وانا ثابت لغايه ما هدت خالص وماجده بتلعب في كسها بصوابعها وقالت لها قولتك بيوجع يا متناكه ردت قالت ده بيفشخ مش بيوجع قولت اطلعه قالت اوعي ازعل منك وفضلت ثابت وماجده بتلعب في كسها وماسكه بيوضي لغايه ما نجوي بقت تتحرك لورا وعلي الجنب وانا بدات اتحرك وهيا بتزود رجوع لورا ازود شويه بشويه قومتها علشان ماجده تنزل تحتها في وضع 69وانا راكب طيزها وهيا بتلحس كسها ونجوي نزلت تلحس كس ماجده والاهات مغرقه الاوضه وهما بياكلوا أكساس بعض وانا راكب طيز نجوي اللي بقت مستمتعه اوي بزوبري فضلت ازود وهما الاتنين يصوتوا لغايه ما جابوا تاني وقامت ماجده اخدت نفس وضع نحزي وبقو الاتنين قدامي الجسمين مختلفين تماما واحده بيضاء حليب والتانيه سمرا شويه واحده قصيره والتانيه طويله واحده بزازها صغيره والتانيه شايله جوز جمبو واحده طيزها عاديه والتانيه طيز مهوله وممدين قدامي روحت علي طيز ماجده وحطيت زوبري علي الفتحه وزقيت قالت ايوه عاوزاك تفشخها علشان تبطل تقومني من النوم من الاكلان. قومت غارز زوبري كله بقت بتعوي زي الديب واخدت شفايف نجوي وقعدوا يبوسوا بعض وانا اشتغلت علطول علشان جسم نجوي مهيجني اوي وهما الاتنين بيقطعوا شفايف بعض وبعدين نقلت علي نجوي ودخلت في طيزها اللي كنت بموت فيها وماجدة قالت كده مش عدل قولتله معلش دي اول زياره لنجوي وفضلت ابدل بين الطيزين وبعدين الكوسين وهما قمه الهيجان وبعدين نامت ماجده ونامت فوقها نجوي وبقوا الاربع فتحات فوق بعض بس طيز نجوي اللي بحبها فوق وفضلت واخدهم بالترتيب كس ماجده وبعدين طيزها وبعدين كس نجوي وبعدين طيزها لغايه ما بقوا زي العجينه والمره دي مكنتش بغير اوضاع كتير لاني كنت مستمتع اوي معاهم وحسيت اني قربت اجيي قومت جايب في طيز نجوي وبعدين طيز ماجده اللي كانت بتترجاني اطفي نار طيزها وبعدين نزلتهم علي الارض وغرقت وشهم وجسمهم وقعدو يبوسوا بعض ويلحسوا اللبن من علي بعض في مشهد من افلام البورنو وانا قاعد اتفرج عليهم وقاموا قعدوا جنبي في حضني الاتنين وقولتلهم ان ده حلم اتحقق يا ما حلمت بيه اني انيكهم مع بعض وقعدنا نتكلم شويه في الطريقة اللي بدانا بيها النيكه وازاي كان فيه توارد افكار زي ما نكون متفقين علي السيناريو مع بعض واتفقنا اننا كل مره نعمل سيناريو مختلف وقعدوا شويه واديتهم السلاسل هديه ونجوي باستني جامد وقالت انها اول مره تتبسط كده وقاموا مشيوا وانا كنت حاسس بارهاق قومت خدت دوش سخن وكانت سها وصلت خرجت من الحمام لقيتها قاعده بالاندر بس كالعادة قولتلها هوا فيه حد يقعد في الشغل كده وانا بضحك قالت مهو الشغل معاك لازم يبقي كده واخدتني في حضنها وهيا بتمسك زوبري وتقولي ممكن اسلم عليه ونزلت خدته في بوقها تمص فيه وتبويه وبعدين حطته بين بزازها وقعدت تحركهم وهوا بينهم لغايه ما وقف شويه بصت له بإعجاب وقالت لسه باثر فيه ايه عملت ايه قولتلها اعملننا حاجه نشربها وهاتلي حاجه حلوه وتعالي نتفرج وفعلا جابت الحاجه وقعدنا نتفرج انا وهيا فعلا كان النيكه جامده علشان جو القصه اللي فيها وهيا كانت هايجه اوي وعماله تدعك في كسها من بره وتلعب في حلماتها وتقولي النسوان دي جامده اوي عاوزه انيكهم معاك مره قولتلها تنيكهم قالت اه اجيب واحد صناعي وانيكهم معاك قولتلها انا مكلم اسلام يجيب طقم صناعي كام مقاس بانواعهم قالت انا كنت لسه هقولك قولتلها ظبطي معاه بقي الاشكال والمقاسات والانواع واتوصي ببتوع الطيز باشكالهم ولازم تجربيهم بنفسك قالت تمام بس خليه يخف معايا قولتلها يا بت هيموت عليكي قالت انت عارف اللي يجرب بتاعك ميعرفش ياخد حاجه تاني وقامت نازله تلحس بيوضي وتطلع علي زوبري قولتلها بقولك ايه انا بقالي 3 ايام بنيك متواصل ارحميني قالت متعملش حاجه انا هكيف نفسي واسيبك فعلا نمت علي ضهر ى وهيا عملت كل حاجه وناكت نفسها بزوبري بعد وصله مص محترفه وطلعت قعدت فوقه لغايه ما جابت 3مرات ونزلت قعدت تمص فيه لغايه ما جبت غرقت وشها قامت جابت علبه ولمت اللبن زى زمان وقالت لازم اخد كفايتي واحط الباقي في التجميد ده ثروه وقامت وانا كنت هلكت قعدت تظبط معايا شويه حاجات وانا اقولها اللي تشوفيه وقالت انا عملت 20سلسله علشان دي العلامه بتاعتنا جبت 5دلوقتي والباقى بعد يومين وقالت انها هتروح بكره تقابل صاحب الشقه اللي جنبنا قولتلها خلصي باي تمن قالت اوك وحطيت دماغي علي فخدها وهيا بتلعب فى شعرى لغايه ما نمت صحيت الصبح علي تلفونها وهيا بتقولي العسل علي طربيزه المطبخ جنب النسكافيه وفعلا فرقت في حياتي البت سها دي ونزلت روحت السغل بقالي 3ايام مروحتش لقيت الدنف متكهربه وعصام مدير الصيانه بيقولي انا فيه مشاكل في المكن اللي انا معدله وان مدام الاء بنت صاحبه المصنع بتسأل عليا وقالت اني اول ما اوصل اروح لها وقالت له اني مخدش اي اجازه الا لما هيا تعرف واني لازم اروح لها قولتله سيبك منها اما انزل اشوف المكن اول قالي يا عم روحلها دي شرانيه اوى ومش هتسكت قولتله يا عم كبر دماغك نشوف شغلنا الاول احنا جاين نشتغل ولا نتكلم ونزلت علي الصاله ومعايا الشنطه قعدت اظبط في الماكينه حسيت ان حد لاعب في الماكينه وبعدين ده حد بتاع صيانه مش خياط قعدت احاول في الماكينه وانا موطي شميت ريحه برفان اوف لا ده مش عادي رفعت دماغي لقيت حته نتايه زي ما الكتاب بيقول جسم منيكان بزاز واقفه وطيز بارزه شعر احمر وعدسات الشكل ده مختلف وعندها حوالي 28سنه كده شكلها بنت ناس اوى بصيت ليها وهيا واقفه مربعه ايدها قولتلها صباح الخير قالت لما ابعتلك تسيب اللي في ايدك وتيجي انت بتشتغل في المصنع بتاعي بصيت ليها وبكل هدوء اولا انا بقولك صباح الخير وانتي مردتيش وانا بسحبها اما الشغل انا بشتغل وباخد مرتب علي شغلي مبشتغلش عند حد لازم تفرقي انا باخد فلوس علي مجهود انا بعمله مش باخد حسنه قالت يعني وايه يا باش مهندس انا مش بعتلك تقوم تقول احنا مش جاين نتكلم احنا جاين نشتغل قولتلها اه احنا نشوف العطله الاول وبعدين نتكلم وطبعا كده فهمت ان عصام هوا اللي وصل الكلام ومش بعيد يكون هوا اللي مبوظ الماكينه قولت تمام اوى قالت طيب لما تخلص انا في مكتبي قولتلها تحت امرك وفعلا قعدت اشتغل في الماكينه وانا مش عارف اوصل للعطل لان اللي هيوصله اللي عمله بس لانه احتمالات 1في 1000 لانه لعب في برمجه بيخلي الماكينه تقف في نص الشغل وبعدين قومت روحت المكتب عاوز افتح نت علشان انزل السوفت ي الماكينه لقيت عصام بيقولي لازم افتح النت عن طريق الاداره اتصلت بمكتب المدير وقولتلهم عاوز حد يفتح ليا نت قالوا لازم نبلغ مدام الاء علشان نوصلك ياريت تكلمها قولتلهم انا مش هكلم حد وخلي المكن واقف انا حاسس ان فيه حاجه بتحصل ومش فاهم روحت علي محمد نائب المدير وهو شاب في سني وسألته علي اللي حصل قالي بص انا هقولك علشان انت عارف انا بحبك قد ايه وروحنا الكافتيريا وقعدنا هناك وحكالي ان الاء جايه تسأل عليا مخصوص ومش عاجبها الصلاحيات اللي امها مخصصها ليا واتفقت مع عصام انها لازم تكسرني وعصام كان متفق جدا معاها وقالها اني بشتغل المدام وباخد منعا فلوس علي الفاضي واتفقوا علي انه يلعب في برمجه كام مكنه بحيث انه محدش يعرف خريطه العطل غيره ويكون في المكن اللي انا معدله علشان يبقى فيه ربط بين التعديلات بتاعتي واعطال المكن وبعد ما انا أفشل في اني اصلح المكن ويتعمل حفله ونقول ان المكن ده لازم يرجع التوكيل يقول هوا انا هحاول وبعد شويه يرجع المكن ويبقي هوا اللي صلح العطل وهيا تديه مكافأة وتركبه فوقك وفي نفس الوقت يبقي الراجل بتاعها خلي بالك يا مازن اللي عامله عصام في المكنه محدش هيعرف يرجعه غيره لان عندك 1000احتمال بالظبط قولتله متخفش يا محمد انا مش هنسي وقفت معايا نزلت علي المكتب فتحت الموبايل وفتحت نت وكلمت الدكتورة استر في ايطاليا وبعد شويه سلامات قولتلها تدخلني علي موقع الشركه علشان محدش بيخش. علي الموقف اللي لو كان له يوزر نيم وفعلا بعتت ليا يوزر نيم علشان اخش علي موقع الشركه ودخلت علي الموقع وقعدت اشتغل علي احتمالات الاعطال واستبعد المتشابه واقلص الاحتمالات والساعه 2.30 سألت علي النت قالوا ان المدام قالت اني اكلمها علشان تفتح ليا وفعلا كلمتها قالت ايه يا باشمهندس مش قولتلك تكلمني قولتلها كده احنا بنعطل الشغل يا مدام قالت ليه هوا انت مش عارف تتصرف في نت طالما مستكبر تكلمني قولتلهغ يا مدام المشكله مش في النت المشكله اني لازم اخش من اليوزر نيم بتاع الشركه هنا علشان يفتحوا ليا اللي انا عاوزه قالت خلاص يبقي كمان ساعة كده ابقي افتحلك قولتلها لا بكره بقي قالت بس كده العطله بتزيد قولتلها حضرتك تقيمي الموضوع بعد ما يخلص وقفلت معاها وقعدت شويه وعصام مش عاوز يقعد في اي مكاغ انا فيه وجه ميعاد الانصراف وروحت لقيت سها محضره غدا اتغديت وقعدت علي الكمبيوتر اشتغل وفاصل عن الدنيا وهيا حاولت تتكلم معايا زعقت فيها قامت ساكته وقعدت جانبي وانا مركز وكل شويه تعملي حاجه اشربها وانا شغال واكتب لغايه ما الساعة 10بليل. صلت للعطل وقلصته في 3احتمالات يعني الموضغ مش هياخد اكتر من ربع ساعة كنت خلاص مش قادر سها عملت ليا عشا وقعدت تضغط عليا لغايه ما اتعشيت وقومت نمت وهيا فضلت جنبي لغايه ما نمت البت ده جدع وبتحبني نمت وقومت روحت الشغل دخلت علي المكن علطول وفعلا جيبت العطل وعملته وعصام كان بيحاول ميجيش جنبي ومحمد كان واقف معايا ووريت لمحمد المكن وهوا شغال وقولتله بص بقي المكن ده هيقف لغايه ما يجيلي مزاج اشغله وعملت خريطه عطل لو التوكيل نفسه مش هيعرف يعمله وفعلا عملت العطل وكان مركب شويه ولان مكن الخياطه دلوقتي كله معتمد علي السوفت وير والبارومترات اللي بيبقي ليها اكواد معينه ولما حاجه بتختلف الماكنيه بتعمل لنفسها سفتي وتوقف وفضلت اعمل نفسي بشتغل في المكن لغايه الساعه 10 لقيت الاء جايه وقالت ايه يا باشمهندس المكن خلص قولتلهف لا ومش هيخلص قال خلاص انت كده دورك انتهي فيه واحد من ايطاليا من التوكيل جاي بكره لاني بلغت التوميل ان العطل ده لو فضل انا هلغي التعاقد معاهم وهيبقي معاه المهندس عصام قولتلها تمام ربنا يوفقهم قولتلها انا محتاج امشي نص يوم قالت ماشي لما المهندس عصام يجي من بره ابقي روح قولتلها وطالما بكره المهندس عصام بكره موجود محتاج اجازه بكره قالت مفيش مشاكل وفعلا روحت قعدت في المكتب وهيا طالعه حاسه بانتصار وزهو وانا سايبها اول ما قعدت لقيت التلفون بيرن رديت مش عارف مين لقيت ام وائل قال أنا رايحه البيت كمان ساعه حد هيكون موجود يفتح ليا قولتلها معلش اجليها لاني مش فاضي قالت انا عامله حسابي يا استاذ مازن معلش اتصرف قولتلها خلاص ماشي لما توصلي هتلاقي الاستاذه سها هناك هتفتح لكي الباب وتسيبك وتمشي وانتي خلصي وروحي وانا هبقي اعدي عليكي احاسبك قالت ولا يهمك يا استاذ انا بس عاوزاك لما تتبسط من شغلي تعرفني علي كام زبون محترم كده زيك ناكل منهم عيش قولتلها اكيد سلام انا كنت زهقان وعارف انها هتفضل تزن عليا ومش هخلص وانا اطلع علي بيت ابويا اشوف امي وبعدين اروح بعد ما تخلص وكلمت سها حكيت لها وقولتلها تشرف عليها قالت انها رايحه امتحان الرخصة كمان ساعه قولتلها خلاص افتحي ليهم الباب وسيبيهم قالت هيا واحده ولا اتنين قولتلها مش عارف هيا لوحدها ولا معاها بنتها قولتلها صدقيني معرفش الناس دى صداع وانا عاوز اخلص منهم قالت احسن ياخدوا حاجه قولتلها لا متخافيش دول ساكنين في عماره ابويا يعني عارفهم كويس هعرف اجيبهم قالت خلاص تمام قعدت شويه وبعد ساعه او اكتر قومت اروح فعلا خرجث من المصنع روحت علي بيت ابويا طلعت قعدت اضرب الجرس محدش فتح رنيت علي تلفونها طبعا قعد يرن لغايه ما فصل والاكيد انها سايباه جوه وفعلا نزلت روحت علي الشقه وانا ناسي ان ام وائل جوه ركنت العربية ونزلت فتحت الشقه وداخل لقيت ام وائل وبنتها وقالبين الدنيا

قصة الباشمهندس مازن - السلسلة الثالثة

    {{#invoke:ChapterList|list}}

سلاسل قصة الباشمهندس مازن