قصة الباشمهندس مازن - السلسلة الثالثة: الجزء الأول

من قصص عارف

لقراءة السلسلة الاولى من هنا:

لقراءة السلسلة الثانية من هنا:


قبل ما ابدا حابب اشكر كل واحد شجعني بكلمه حلوه في السلسله الاولي والتانيه وبقولهم انهم سبب استمراري في الكتابه لاني فعلا مش لاقي وقت فعلا الكتابة بس لما بقرا التعليقات الجميله بحاول اضغط علي نفسي علشان اوفر الوقت اللي بكتب فيه شكرا لكل حد شجعني. وقفنا في الجزء الاخير من السلسلة التانيه عند الصباغ ومراته لما وصلوا . وده اللي حصل. اتفضلوا وهيا داخله قالت يبقي بيحبك اوي لسه باقي علي العشره ومجرجرنا لغايه هنا كنا دخلنا البيت ودخلتهم وروحت وراها وقومت قافش في طيزها جامد وقولتلها منور يا جمل وحضنتها من ورا قولتلها متخفيش المشوار يستاهل اتخضت وقالت شكلك جرئ اوي اما نشوف وببص ليه لقيته واقف فاتح بؤقه ومش عارف يعمل ايه قولتله منور يا صاصا ولا اقولك بالاسم اللي انته بتحبه ضحكت مراته حته ضحكه لقيته بص ليها وقالها ايه دا يا هوايدا ينفع كده بصيت ليه وانا رايح عليها وقولتله سيبها تضحك زي ما هيا عاوزه يا عرص قامت مسخسخه من الضحك كنت واقف قدامها بالظبط وقومت رافع النقاب مره واحده قالت ايه ده احنا متفقناش علي كده مين اللي قال انك هتشوف وشي وانته مقولتولش ليه يا معرص لسه هيتكلم قومت حاطط صابعي علي بؤقها وقولت هوا قالي بس انا مش بسمع الكلام وبعدين انا هشوف الكس ده وقومت ماسكه جامد يبقي مش هشوف الوش الجميل ده وبمشي ايدي علي شفايفها سرحت لحظه معايا وبعدين قالت لا مش هيحصل يلا يا محمد قومت ماسك كسها جامد لغايه ما وجعها وقولتلها اخر حاجه عملتوتها بمزاجكوا هوا دخولكم من الباب ده اللي بعد كده كله بمزاجي ماشي يا موزه انا بحب كل حاجه بالاتفاق علشان الكل يبقي مبسوط فبلاش تخليني اعمل حاجه تزعلك ماشي يا قمر انتي خايفه توريني وشك ليه ما انتي زي القمر اهو وهيا فعلا كانت شبه ورده الجزائريه وهيا صغيره وعندها نفس الرقبه وبعدين بلاش تحطي جوزك في موقف وحش لانه مش هيقدر يكسرلي كلمه فبلاش تزعلوا من بعض عديها كده احسن واوعدك انك هتتبسطي بطريقه عمرك ما اتبسطتي بيها قبل كده ولو قولتي غير كده انا هنفذلك اللي انتي تقولي عليه قالت كلام جد قولتلها جربي هتعرفي اني ارجل واحد عرفيته في حياتك قالت 10الاف جنيه قولتلها ثواتي دخلت فتحت الشنطه طلعت منها فلوس كنت جايبها بالصدفه لاسلام وجيبت للمبلغ وحطيته علي التطربيزه قولتلها الفلوس اهي وانتي اللي هتحددي انتي وضميرك بصت ليا وعنيها لمعت بإعجاب وقالت ماشي بس انا صعبان عليا فلوسك وهيا بتضحك قولتلها ولا يهمك يا جمل فداك خشي الاوضه ظبطي نفسك قالت انا هلوحك قولتلها في انتظارك روحت قعدت علي الكنبه جنب الصباغ وولعت سيجاره حشيش واديته واحده وهوا ساكت قولتله عاوز تقول ايه قالي انت عملت معايا كده ليه يا باشمهندس انا عملتلك ايه قولتله بص انا معملتش حاجه انت اللي عملت ليه تضحك علي الستات وتحاول تبتزهم انا ظهرت بس علشان تبطل يمكن كان اللي انت عاوز تعمله ده يوقعك في حد ظالم يزعلك انما انا مهما حصل عمرى ما هفترى عليك طالما بتسمع الكلام وانت عارف طلباتي بسيطة ومش هتزعلك وممكن تكون بتبسطك حاول تستمتع ومتخافش انا مش هزعلك طول مانت بتسمع الكلام خلصت الكلام والسيجاره ولسه برفع عيني لقيت هوايدا داخله علينا اوف ايه ده لابسه لبس تلميذه جيبه كاروهات حمرا في اسود واسعه طولها 20سنتي يعني مغطيه طيزها بالعافيه وقميص أبيض مفتوح من فوق ومربوط علي بطنها وشراب ابيض طويل لغايه فوق الركبة وجزمه حمرا كعب عالي ومربع عامله ضفرتين في شعرها الكستني وحاول تتخيل الطقم ده علي واحده طولها حوالي 180 ووزنها 110 وبياض يجنن معموله من القشطه فخاد فظيعه بطن بارزه شويه من بين القميص والجيبه والسره غطسانه الشق اللي بين البزاز بيلمع جمل داخل عليا قومت وقفت من الاندهاش حتي جوزها كان مندهش مسكت ايدها وقولتلها باين عليكي غاويه بورنو ومثقفه ضحكت وقالت اه قومت واخد شفايفها بقطعها وايدي بتلعب في طيزها العريضة وبتخش تحت الجيبه والاندر الابيض لغايه ما ايدها جت علي زوبري اللي كان شد بس مش علي الاخر وسابت بؤقي وقالت ايه ده كل ده زوبر قولتلها اه قالت لا انا أنزله بقه اتعرف عليه نزلت فتحت سوسته البنطلون ونزلت البوكسر وطلعت زوبري اللي شهقت لما شافته وقالت يخربيتك انت ميبانش عليك ومسكته في ايديها تستكشفه وكان واضح عليها انها معجبه بيه وبعدين حطت لسانها وبدات تلحس الراس والعرق وهوا شد وقالت معقول كل ده زوبر وبدات تاخده في بؤقها وبتجاهد بس عندها إصرار والميه خارجه من بؤقها وانا بدأت استمتع وبعدين بصيت علي جوزها لقيته ماسك زوبره منفوخ في الهدوم وهايج علي الاخر خبطت عليها بصتلي شورتلها عليه غمزت ليا وهوا في بؤقها وبعدين طلعته من بؤقها وبصتله وقالت تعالي يا عرص اقعد حنبي نزل علي ركبه جنبها بصت وقالتله شايف الزوبر يا خول بص قرب وزقت دماغه لغايه ما وشه لمس زوبري وقالت شايف الزوبر جامد ازاي اقتح بؤقك قالها لا قالت افتح بؤقك بقولك قالها مش هينفع انا عمري ما عملت كده قالتله وانت عمرك شوفت زوبر زي ده قالها لا قالت خلاص افتح بؤقك قالها بتردد لا. قالت خلاص قوم اخرج بره استناني قالها ليه قالت يا تمص يا تخرح وبصت ليا قولتله انا مقدرش اكسر كلمه المدام سكت شويه وهيا متأكده ان هرمونات الدياثه عنده هتخليه يعمل اي حاجه علشان يفضل وفعلا غمض عينه وحط زوبري في بؤقه واول ما اخد الراس قالت استني قوم اقلع هدومك كلها وشدته منه وحطته في بؤقها وهوا في ثانيه بقي ملط ونزل جنبها لواحده بصتله وقالت ايه عاوز تمص هز دماغه يعني اه قالت طيب خود يا شرموطه وفعلا اخد زوبرى في بؤقه وقعد يمص فيه وهيا بتلعب في حلماته بصوابعها وهوا بيهيج وبيمص باستمتاع وبعدين نزلت علي حلمه صدره ببؤقها وهوا اول ما شافيفها لمست حلماته كأنه اتكهرب ونزلت بايدها علي طيزه تحسس عليها وبصابعها تحسي علي الخرم وهوا بيتلوي وناسي نفسه مع زوبرى خالص ييمص بطريقه بنت متناكه وبياخد جزء كبير من زوبري للاخر وبعدين يطلعه وهيا بتحاول تدخل صابعها فى خرمه وهوا يتألم وبعدين اول ما استسلم قامت شاده دماغه وقالت انت استحليت المص يا متناك وقامت وقفت وقالت قوم قلعني يا عرص علشان الزوبر ده يفشخني فعلا قام فتح القميص وقلعها وبعدين سوسته الجيبه ونزلها وبعدين لفها وفك البرا الابيض وبعدين نزل على ركبه وقلعها الاندر وخدته منه حطته في بؤقه وقالت نخش الاوضه يا دكر قولتلها يلا يا لبوه نزلت جوزها علي الارض علي ايده ورجله والاندر في بؤقه وسحبته وداخله علي الاوضه والطيز العظيمه دع ماشيه تترج قدامي بتعمل تموجات وهي ماشيه وانا بقلع هدومي وداخل وراها وصلت السرير ونامت علي ضهرها علي طرف السرير وفتحت رجليها ورفعتهم وقالت ايه رايك في الكس ده يا دكر فعلا كس ابيض بيلمع مفيش شعرايه ولا منطقة غامقه مشقوق بالطول وملوش شافيف برازه وفوقه زنبور احمر صغير بس خارج بره فعلا نزلت عليهه اتأمله ورحت عليه بلساني الحس فيه من تحت لفوق واضغط علي الزنبور بلساني واجيب من تحت لفوق وهيا توحوح وتقولي اوف ايه ده انت بتعمل ايه انا اول مره حد يلحس لي كده وبعدين دخلت صباعي في طيزها اللي كانت مستعمله وانا شغال واخد الزنبور باسناني لغايه ما بقت توحوح وفضلت شغال بسرعه وصباعي بيلعب بسرعه لغايه ما اتشنجت وجابت عسل تقيل زي العسل فعلا ورفعت دماغي قالت لجوزها تعالي يا معرص الحس اللي نزل مني ده انا اول مره اجييب قبل ما اتناك وقومت وقفت وهوا نزل يلحس كسها باستمتاع لغايه ما اخد العسل كله وقالت قوم بقي بل زوبر سيدك علشان ينيك مراتك وفعلا لف بدون كلام واخد زوبري في بؤقه يمص فيه ويغرقه لغايه ما قالتله كفاية يا متناك انت حبيت المص ولا ايه يلا يا معرص حطه في كس مراتك بايدك وفعلا مسك زوبري وقربه من كسها وقعد يمشيه علي كسها من بره ويفرشها بيه لغايه ما سخنت وقالت حطه بقي يا معرص ضحك نفس الضحكه الصفرا قالتله حطه بدل ما اقوم اخليه يحطه في طيزك يا خول فعلا ظبط الراس علي الفتحه وانا جطش زقيت شويه لغايه ما الراي دخلت قالت اح هوا ده الزبر اللي يملا بيوجع بس شكله جامد قومت زاقق شويه قالت اح بالراحه هيفشخني قومت مكمل لغايه نصه قال اوف ايه ده هوا فيه كده زوبرك كبير بس بيهيج قومت مكمل لغايه اخره قامت مصوته وقالت مش كده حرام عليك تعالي يا معرص الحس بزازي فعلا نزل المعرص علي بزها الشمال وكان شكلهم يهيج فعلا طبقين جيلي من الحجم الكبير فضلت اشتغل واسرع واحده واحده وهيا صوتها بيزيد مع سرعتي وسخنت اوى وانا رفعت رجليها واشتغلت بسرعه وهيا منظرها بهيج وهو بيرضع في بز وماسك التاني وقام علي ركبه واداها زوبره في بؤقها بصت له وقالت قول لسيدك الاول امصلك ولا لأ قولتلها براحتك انتي ومزاجك فعلا اخدت زوبره في بؤقها بس دخلت ايدها بين رجليه وحطت صابعها في طيزه واتنفض لما لسعته البعبوص وقالها بلاش كده لو سمحتي قالتله هوا كده لو عاوزني امص زوبرك هبعبصك لو مش عاوز بلاش فعلا سكت وساب نفسه وهيا بتحفر في طيزه وهيا بتمصله وانا شغال نيك فيها لغايه ما جاب في بقها وهيا جابت معاه وبلعت اللبن كله واخدت نفسها وقالت ايه كميه اللبن دي يا خول انت بتهيج من طيزك كويس اني عرفت وهو اترمى جنبها علي السرير وقامت اخدت وضع الدوجي علي طرف السرير ونيمته قدمها وكان علي بطنه وفاتح رجليه وانا ركبت زوبري في كسها وحطت صابعها الكبير في طيزها وفضلت شغال وانا شغال وهوا بيتلوي وهيا عماله تقولي زوبرك نار كل ده زوبر شادد اوى وتنزل تلحس خرم طيزه وهوا زوبره بقي حديده وهيا تقوله هيجت يا متناكه صابعي عجبك بعد كده تحلق طيزك مش عاوزه فيها شعرايه وانا برزع فيها وماسك فقلتين طيزها الجبارين وبعدين طلعته ومشيته علي طيزها وبحك في الخرم وقالت هيجتني دخله بقي في طيزي بس بالراحه علشان متشرمش وفعلا تفيت على خرمها وسديت زوبري وزقيت الراس اللي دخلت مع صويتها وقامت غارزه صابعها كله في طيز جوزها اللي صوت هوا كمان سبتها شويه وبعدين بدات اتحرك وهيا توحوح وانا ازود وهيا تزود في طيزه وهي عماله تقول كلام يهيج اح يا طيزي كل ده زوبر اوف عليك وجوزها واخد صابعين في طيزه وسايح على الاخر وبيوحوح زي المرا وبعدين قومت رازع زوبري لاخره لغايه ما بقيت بخبط في الجبلين وهيا تصوت وجوزها يصوت وانا شغال وطيزها وسعت وبقي زوبري بيجرى فيها وبقيت بخرجه من طيزها ادخله كسها والعكس وهيا مش عارفه وخلت جوزها في وضع الدوجي وحطت بؤقها في خرمه وهيا بتحلب زوبره وانا ببدل بين الفتحتين وهيا توحوح وتقوف عاوزه اتناك اح افشخني وبعدين زقت جوزها نيمته علي ضهره وطلعت قعدت فوقه ودخلت زوبره في كسها ونامت عليه وفتحت فلتين طيزها بايدها وقالت دخله في طيزي بس بظلم عاوزه اتفشخ قومت طالع وراها وحطيت زوبري علي اول خرمها وقومت نازل بتقلي عليها مره واحده قامت ضربت صوت جاب اول الشارع وقامت عاوزه اموت نيكوني بسرعه بقيت انا وهوا بنسابق وهيا مزنوقه بينا قالب قشطه بينا وهيا صويت متواصل لغايه ما جوزها اتشنج وجاب في كسها ونام علي ضهره وهيا بتحيب معاه وانا قومت وهيا نزلت جنبه اخدت نفسها وقامت مسكاه من شعره جابته علي كسها وقالت الحس لبنك وعسلي يا متناك ونزل يلحس بشراهه وهيا اخدت زوبري في بؤقها ونزلت مص وهوا بيلحس لغايه ما خلي كسها بيلمع وبعدين قامت مسكته من شعره نيمته علي بطنه وجابته يمص زوبري وها كان خلاص وطلعت وراه وجابت فرشه الشعر وحطت علي ايديها زيت وبدات تدخلها في طيزه وهيا قاعده علي ضهره مثبتاه وانا بفشخ بؤقه نيك وهيا بتفشخ طيزه وهوا نايم علي بطنه وانا ايدي بتلعب في بزازها و بلحس رقبتها لغايه ما حسينا انه مبقاش يتحرك وهيا قامت من فوقه كان شبه مغمي عليه نيمته علي ضهره وجابت دماغه علي طرف السرير ووقفت علي الأرض وحطت دماغه بين فخادها وهيا فاتحه رجليها وبتنزل علي وشه بكسها وقولتلها استني نشوفه ماله قالت دا متناك انا اللي عارفاه ده مش قادر من الهيجان وهيا بتدعك كسها في وشه وقومت واقف وراها وغارز زوبري في طيزها وقعدت انيك فيها وهيا بتتلوي وقالت بص بقى طيزي كسي بؤقه والعكس قولتلها يا بنتي دا مات قالت اسمع اللي بقولك عليه ده جوزي وانا عارفاه دلوقتي زوبره هيبقي زي الحديده وفعلا بدات بطيزها وبعدين كسها وبعدين احشر زوبري في بؤقه وهيا واخده زوبره في بؤقها عشر دقايق علي الوضع ده وبعدين قالتلي بص زوبره فعلا لقيته واقف وهيا حاطه ايد الفرشه في طيزه وكملت اكتر من تلت ساعة واحنا التلاته مستمتعين بالوضع ده ومحدش عاوز يغير وهيا تقولي ايه ده انت مش بتجيب حرام عليك اخرامي كلها اتهرت حرام عليك نار انا اول مره اجيب اكتر من خمس مرات ارحمني بقي قولتلها اتكيفتي ولا لسه قالت انا اول مره اجيب كده انا اتصفيت حرام عليك العرص ده جاب مرتين وزوبره لسه واقف ارحمني بقي قولتلها يعني المشوار يستاهل قالت انت مش طبيعي انا عمري ما هسيبك هات بقي علشان خاطرى كنت فعلا قربت اجيب بقالي نص ساعه في الوضع ده بس قولتلها عاوزاهم فين قالت في طيزي ولو اني نفسي تروى كسي اوي قولتلها ومش عاوزاهم في بؤق الخول ده قالت اح يا ريت اشوفه كده وهوا بيشرب لبنك بس محتاجهم في طيزي قولتلها ولا يهمك التلاته قالت ازاي قولتلها هتشوفي وفعلا حطيته في طيزها وسرعت جامد وهيا بتوحوح وبتكبس علي وش جوزها وهيا مش راحمه زوبره لغايه ما جيبت في طيزها ومليتها لبن وبسرعه نزلت كملت في كسها لغايه ما اتملي وطلعته دعكته شويه وحطيته في بؤق جوزها مليته لبن ونزل علي وشه وهو كان بيجيب في بؤقها قامت من عليه لقت وشه غرقان لبن وكانت عاوزه تحط لبنه في بقه لقيته غرقان نزلت علي الارض وفضلت تبوس فيه وتلحس اللبن وتشربه وهوا يشرب لغايه ما حطت دماغها علي طرف السرير وهي قاعده علي الارض وريحت وهوا لف نام علي جنبه وانا واقف بصيت لمكان الكاميرا وعملت علامه النصر وقعدت ولعت سيجاره بعد اكتر من ربع ساعة قامت وجيت عليا قامت بيساني في بؤقي وقالت انا عمرى نا اتمتعت كده انا مش عارفه اشكرك ازاي بس اكيد انا عمرى ما هسيبك ولازم نتقابل تاني قولتلها خليها بظروفها لاني مبكررش الحاجه مرتين اانا بحب التجديد قالت انا معاك في اي حاجه بس متحرمش من الوحش ده وهيا ماسكه زوبري ودخلت تاخد دوش وكان الصباغ بدأ يقوم وهو ماسك طيزه اللي اتفشخت وجه عليا وقالي برغم اي حاجه انا عمري ما اتمتعت كده شكرا يا هندسه ولازم تعرف اني هعمل اي حاجه تطلبها لانك سترت عليا قدامها شوف حضرتك عاوزني اعمل ايه قولتله ولا حاجه لو احتاجتك في حاجه هقولك بس اوعى تعمل حاجه مع اي واحده لاني ولو عرفت مش هرحمك قالي توبه انا ما صدقت المره دي عدت على خير وشكرني وهيا خارجه من الحمام لافه الفوطه عليها صاروخ فعلا انا قولت معقول انا كنت راكب الصاروخ ده بصت عليا وقالت اكيد هنكررها تاني قولتلها لو عاوزه دلوقتي يلا قالت معقول دا انا مش قادره المس جسمي في الحمام انت موتني ضحكت وقولتلها خليكي فاكره انك اللي قولتي لا ولبست وجوزها لبس وودعوني وخرجوا في ثواني كان اسلام قدامي قالي ايه ياعم ده انت جبار دانا جيبت مرتين وانا بتفرج الحلقه دي هتكسر الدنيا قولتله حلوه قالي نار انا طلبت عشا نتعشي وافرجك عليها انت فخر لمصر وفعلا خدت دوش وخرجت لقيت الاكل وقالي تعالي بقي نروح الشاليه التاني علشان افرجك وفعلا روحنا اتعشينا واحنا بتتفرج وانا فعلا التصوير من اكتر من كاميرا كان فارق جدا وكمان المونتاج والصوت كان واضح وده كان فارق جدا ده كله غير ان هوايدا كانت صاروخ بمعنى الكلمه ولعنا كام سيجاره حشيش وبعدين نمنا وصحينا الصبح رجعنا بورسعيد بعد الاتفاق علي الشغل اللي جاي وكلمنا مهندس الديكور اللي قال اننا ممكن نستلم علي الاربع الجاي واسلام اكد عليه اننا لازم نستلم التلات باي شكل وفعلا اتفاقنا علي كده وتاني يوم رجعت الشغل وكان عندي شغل كتير اوى في تعديلات المكن وكنت عاوز اخلص التلات علشان اخد الاربع والخميس اجازه علشان اظبط الشقه واعمل افتتاح للنيك الخميس وفعلا كان اسبوع مرهق جدا وخلصت التلات وكان قدامي اكتر من اختيار علشان ابدأ بيه وكلهم جاهزين اولهم ايمان اللي كانت هتموت وانيكها والظاهر ان سهر ام كريم سخنتها وحكت لها وكانت كل يوم تكلمني وانا معدي انها عاوزه تشكرني بشكل شخصي وكل يوم التلميحات تزيد لغايه ما في يوم قالتلي هوا انا مش عجباك ولا ايه قولتلها نعم قالت هوا حد قالك ان اكلي وحش ولا اكل ام كريم هوا اللي عاجبك قولتلها لما ادوق اقولك اكلك الاحلي ولا اكل ام كريم وكانت استوت على الاخر وطبعا ام كريم وناديه اخت جوزها اللي كانوا عاوزين يردوا الزياره ومعاهم وليد اللي كان هايج اوي علي اخته ونفسه يشوفها بتتناك ويشارك في النيك وكمان ماجده صاحبه نسرين اللي كانت هتموت وتتناك وقالت انها محضرالي مفاجاه واحده صاحبتها فكرتني بيها لما كنت بروح تدريب في المدرسة اللي بتشتغل فيها اسمها نجوي وكانت صاحبتها الانتيم ودايما يمشوا مع بعض كان جسمها يخبل ونوع انا مجربتوش طبعا كانت صابرين قرفاني هيا وفرحه بس انا مكنتش متحمس ليهم وممكن اجييهم مع بعض وانهارده التلات ولازم اقرر فضلت افكر شويه لغايه ما قررت انها تكون ايمان لانها عجباني بص انا عاوز شويه بهارات خليها هيا ونصيبها بقي الضهر كلمتها وقولتلها اني مستنيها في المكتب وجت في ثواني واتخانقت مع المشرف بتاعها في الشغل علشان قامت من غير ما تقوله وبعدين راحت الحمام ورجعت عليا في المكتب وانا قاعد دخلت سلمت عليا وقالت اخيرا هتحن عليا و تدوق اكلي قولتلها عرفتي ازاي انا هدوق قالت اومال بعتلي ليه قولتلها يمكن عاوز اطمن عليكي قالت بي ضحكت من رد فعلها وقولتلها لا محتاج اكل طبيخ بيتي سخن المهم يكون سخن ويكون حلو قالت اكيد دا سخن نار من زمان اما الحلو ده هيكون مفاجاه قولتلها تمام قالت بكره قولتلها لا انا اجازه بكره وبعده خلينا الخميس علشان اريح بكره قالت خلاص انا هعمل اجازه يوم الخميس واكون عندك من الصبح علشان الاكل يكون سخن قولتلها تمام هستناكي علي الساعه واحده الضهر قالت تمام اكتبلي العنوان وهكلمك قبل ما اجي قولتلها تمام يا قشطه قالت ربنا يقدرني علي رد جمايلك يا هندسه ضحكت بشرمطه ومشيت بعدها بساعه كده لقيت ماجده بتتصل بيا قولتلها ايه يا وحش قالت ما انت تقلان علي الوحش قولتلها ايدا يا مزه ما انا قولتلك اني بوضب الشقه وهتخلص واكلمك قالت ما قولتلك تعالي عندي البيت قولتلها ما رديت عليكي قولتلك اني مش بعرف اخد راحتي الا في بيتي قالت طب امتي يا دكر دا انا جيبالك مزه احلامك في المراهقه دا انته اكيد ضربت عليها عشرات بالهبل قولتلها ومين سمعك فعلا انا كنت بموت في جسمها ووشها اللي كان شبه وش القطه الشقيه ده قالت اوف بقي عليها لما بتسخن نار يا مازن هتموت وحد يكيفها نفسها حد يكيفها لغايه ما تشبع قولتلها انتي بتسخنيني يا شرموطه ماشي يوم الجمعه هستناكوا قالت بجد قولتلها قولي لابله نجوي اني مستنيها تديني درس خصوصي يوم الجمعه هيا واختها الكبيره ماجده اللي هتقفشني وانا بتحرش بيها في الدرس قالت تمام الرساله وصلت وهظبط علي كده قولتلها هستناكوا الساعه 5قالت تمام يا دكر قفلت معاها وقولت يومين ورا بعض تعويض عن بهدله الايام اللي فاتت خلص اليوم وكلمت اسلام قولتله علي الشغل الخميس والجمعة وسالته علي فيديو هوايدا والصباغ قالي انه نزل البرومو بتاعه ومكسر الدنيا وعليه طلب جامد وانه بكره هيقفل الطلب عليه وهيدي اعلي عشرين سعر وقالي انه هيقابلني بليل علشان نروح نستلم الشقه وفعلا روحت اتغديت ونمت شويه وصحيت علي تلفون اسلام اللي قالي انه في الشقه قولتله تمام هلبس واجيلك نزلت روحت ليه وقابلنا المهندس وسلمنا الشقه ومشي وبدأ اسلام يعرفني اسرار البيت واداني موبايل جديد اسمه سمارت فيه تطبيقات كتير واني من خلاله اقدر اتعامل مع اي جهاز في البيت حتي السخان والدوش والنور والتكيف والاهم الكومبيوتر اللي وراهوني وكان كيسه راسيه مش زي العادي وشاشه في الحيطه 30بوصه وقالي انه هيفضل شغال علطول انت هتطفي وتقفل الشاشه بس وان التسجيلات هتروح عليه لواحدها انا بس لما اجي اعمل فيديو خاص هشغل برنامج مونتاج الكتروني وفتح الشاشه وراني الكاميرات كلها 108كاميرا مغطيه البيت كله مفيش واحده فيهم واحده ظاهره وكمان فتح ليا تطبيق الباب وقالي انه كل نص ساعه البرنامج هيبعت ليا رقم سري لفتح الباب وانا داخل البيت ابص عليه واكتب الرقم وكمان لو عاوز ابعت حد البيت اول ما يقرب علي الباب يكلمني اديله الرقم اللي هيفتح معاه مره واحده لانه هيتغير وعرفني ازاي الكنب بيتحرك فوق وتحت وورا وقدام بمفاتيح من الجناب والطربيزه الكبيره اللي في الانتريه بتعلي وتوطي و كراسي البار اللي علي المطبخ والسراير الصغيره والكنبه الشازلونج الجلد واوضه النوم والسرير المدور اللي في ضهره مرايا وبيلف وبيعلي ويوطي من المفاتيح والإضاءة وحتي البلكونه المفتوحة علي الاوضه والالوميتال والتنده اللي بيشتغلوا برضه بمفاتيح طبعا ده غير ان الشقه كلها عازله للصوت وقد ايه انا كنت مبهور وكانه حلم قعدنا شويه وسالته علي التكاليف قالي ان الموضوع زاد شويه قولتله تمام احولك المبلغ قالي لا بص انا كده كده الفلوس بتجيلي هخصم منها المصاريف واحولك الباقي علي حسابك قولتله تمام سابني ومشي وانا فضلت شويه الف في الشقه اجرب كل حاجه وبعدين روحت وقولت لوالدتي اني هروح شفتي بكره وبعد شويه نقاشات وتدخل من ابويا اتفقنا اني هنقل شقتي واكيد هبقي موجود معاهم بشكل متواصل ودخلت نمت وصحيت الصبح كنت اجازه نزلت روحت هايبر ماركت مشهور عندنا اشتريت كل نواقص البيت وشويه حاجات اكمل بيها وشويه عصاير وشكولاته مستورده وعملت خزين حلو للبيت وفاكهة وانا بشترى لقيت تلفون مكنتش اتوقعه مين وايه اللي فكرها بيا تاني.

قصة الباشمهندس مازن - السلسلة الثالثة

    {{#invoke:ChapterList|list}}

سلاسل قصة الباشمهندس مازن