اللعنة - السلسلة الثانية: الجزء السادس

من قصص عارف

وقفنا الجزء الي فاتت لما جاسر خلاص رتب لبدايه الخطه الي هو عايز ينفذها وخلاص استقر علي كل حاجه وحط النقط علي الحروف

انا/ايه ده مين انتي عرفتي انا هنا ازاي

نهي/(ضحكت ضحكه خبيثه)ايه يا عبدالرحمن بيه مش تخش تسلم علي بنت عمك الاول

انا/(في عقل بالي الحمد***اني هي ماعكتش الدنيا) اهلا يا حبيبتي منوراني

نهي/ينفع يعني تسيب البيت وتقول عدولي ينفع كدا يعني

انا/(ترجمت معاها علي طول علشان الموضوع يمشي مضبوط)ما انتي عارفه دماغي بقي عايز اعتمد علي نفسي

نهي/طيب طمنا ارفع سماعه التليفون ده البيت كله كان قلقان عليك

انا/ما انا قولت لما استقر هطمنكم عليا ،،وبعدين ايه الي فكرك بيا دلوقتي يعني وله لما بعدت بقيت حلو

نهي/علشان انت غالي عندنا وخصوصا عندي انا بعتبرك في منزلت اخويا الصغير

ابتسام/طيب ياجماعه اهدو شويه انتو من ساعه انا شوفتو بعض ناقر ونقير تحبو نخش جوا ونتفاهمو مع بعض طيب

انا/لا هي ماشيه دلوقتي يله يا استاذه

نهي/لا مش همشي لاني بصراحه حبيت القعده مع مدام ابتسام والقمر دي(بتقصد ايسل)

انا/طب ممكن ننزل نتفاهم في شقتي تحت بعد اذنكم ياجماعه يله بعد اذنك

نهي/طب ياجماعه استاذنكم انا دلوقتي وليا زياره ليكم تاني وبعدين تليفوني معاكم وعلي تواصل بقي

ابتسام/ماشي يا حبيبتي كنت نفسي تطولي معانا شويه بس علشان مايحبش عبدالرحمن يزعل حلو المشكله بهدوء ماشي

نهي/وانتي هتوصيني علي اخويا يامدام ابتسام استاذنكم ياجماعه يله يا عبدالرحمن

وخدتها من ايديها ونزلت بيها الشقه ودخلت وقفلت الباب عليا طول

انا/ممكن تشرحليلي ايه الي جابك هنا وعرفتي منين اني هنا وعرفتيني ازاي وانا مغير شكلي وصوتي

نهي/انت لو في بيت الاسد هعرف انت فين وبعدين وحشتني اوي ايه موحشتكش ياحبيبي(وجايه تحضني صدتها) بقي كده يعني ده انا جايلك مخصوص تعمل معايا كده شكرا اوي بجد (وعيطت)

انا/بطلي بقي قولتلك ميت مره مابحبش الاسلوب الي بتعمليه ده وبعدين يا ستي حقك عليا بس الفتره ده غصب عني انتي مش مقدره الي انا فيه ده انا قولت انتي اكتر واحده هتحس بيا وهتفهمني وتقدر الي انا في تقومي تعملي الكلام ده وبعدين عايز ايه من واحد شاف الموت بعينه والي حواليه معرضين للخطر وعمال اراضي في امي واختي وجني وياسمين والكل بحلول ارضيهم ومش عاجب برضو ومن الناحيه التانيه الناس الي بيعدو ليا النفس لحظه بلحظه وتيجي انتي بعتلك علي غلطه زي دي ومش عايزاني احسبك لا وكمان زعلانه(زعقت فيها) حرام كده بجد(وقعدت علي الكرسي ومسكت دماغي الي هتنفجر وببص علي التليفون لقيت ناس كتير بترن عليا) يارب ريحني بقي لاني تعبت ومابقتش قادر ومش مستحمل العذاب الي انا فيه تاني انا عارف اني غلطت لما الفلوس لعبت في دماغي واديني بتحاسب علي كل خطوه خدتها غلط في حياتي ياااااااارب

نهي/ياااااااه انتي شايل كل ده جواك ومش عايز تتكلم طب ليه ما قعدتش معايا واتكلمت وفضفت ده انا حبيبتك وانا سرك انا اسفه بجد يا حبيبي بس كان غصب عني الي قولته ده لاني كنت نفسي اشوفك واقعد معاك لوحديني شويه زي زمان ومش عارفه انا اسفه بجد

انا/انا مابحكيش همي لحد لاني مش عايزه كلم معلش من خد وله حتي كلمت شفقه من حد وكمان مش عايز حد يشيل حمل مش حمله ومحدش هيقدر يشيل حملي غير وانتي عارفه معزتك عندي اد ايه يمكن انتي اكتر واحده بعرف اتكلم معاها علي راحتي فيكي حاجه غريبه عن كل الي قابلتهم في حياتي

نهي/(جت في حضني)انااسفه ياحبيبي خلاص مش هعمل كده تاني صدقني بس كل الحكايه انك واحشني فا كنت عايزه اشوفك وكمان حضنك وحشني اوي وله مش واحشك حضني قولي بقي وشكل البت الي فوق دي عينها منك

انا/يادي النيله الي انا فيها هلاقيها منك وله ياسمين نهي انا موضوع الغيره ده بتعصب منه اوي والبنت الي فوق دي مش اكتر من اخت ليا وبعدين دي غلبانه وخلي بالك شغاله في الشركه ماشي وعايزك تخليها تحت عينكي وخلي بالك منها لاني هي مالهاش غير امها ماشي

نهي/من عنيا يا حبيبي يعني مفيش حاجه من ناحيتك ليها يعني

انا/انتي اكتر واحده عرفاني اني صريح وما بكذبش فا هي مجرد اخت مش اكتر ومن ناحيه اني ابقي قريب منها دي ماتخفيش منها انا اساسا الفتره الي جايه هختفي وحده هيعرف حاجه عني واول اما ابويا او مصطفي يقولك تعالي روحي ماشي لاني الايام الي جايه حاسس بخطر عليكم ممكن يطلكم فاهماني كويس مش عايز ابقي ظهري مكسور بسبب اني افقد حد فيكم من اول ابويا وامي لغايه عيلتي كلها وانتي من ضمن عيلتي دي ماشي

نهي/ربنا مايحرمنيش منك ابدا ويسترها عليك ياحبيبي وحاضر هنفذ الي قولتلي عليه بالحرف بس ابقي طمني عليك ماشي

انا/ قوليلي بقي انتي عرفتي طريقي ازاي وعرفتني ازاي اساسا دي ياسمين وفريده ماعرفونيش ده حتي جني لما شافتني ماعرفتنيش

نهي/انا اكتر واحده حفظاك وعارفه ريحتك ونفسك وكل حاجه فيك حافظاها صم وراقبتك الفتره الي فاتت ومشيت وراك لغايه اما عرفت طريقك

انا/ماشي يا ستي يله قومي لاحسن هما دلوقتي قاعدين ومراقبين الطريق فوق وقاعدين زي المخبرين ومستنين انك تمشي يله وهقوم اوصلك لتحت انتي معاكي عربيتك وله جايه في تاكسي

نهي/عيب عليك وتدي حاجه تفوتني برضو جايه في تاكسي طبعا

انا/لا ذكيه يا قلبي يله طيب علشان اوصلك قومي بقي انتي استحليتي اني سايبك نايمه في حضني وبعدين يله الشيطان شاطر وبيلعب في دماغي دلوقتي يله

نهي/ههههههههههه ما تيجي نطاوع شيطانك مره كده لانه واحشني اوي

انا/بت انتي ،،،،، انتي اما صدقتي وله قومي يله (وزقتها زقه خفيفه بحث اني هي تقوم )

نهي/حاضر ياحبيبي يله بس ممكن طلب اخير منك

انا/عارف تعالي ياستي وخلصينا بقي

نهي/احبك وانت فاهمني يا قلبي هههههه(اترمت في حضني ودخلت معايا في بوسه جامده خلتني اتسحب معاها فيها وفوقت في اخر لحظه وبعدتها عني بصعوبه) بس طعم شفايفك احلوت عن الاول يا قلبي ههههههه خد امسح بس(وطلعت مناديل من معاها لاني كان الروج علم في بوقي)

انا/يخربيتك يابت يله كنا هنروح في مصيبه لوله اني فوقت في اخر لحظه يله قدامي

نهي/ههههههه حاضر يله

وفتحت بابا الشقه حسيت بحركه في الدور الي فوق فهمت اني ايسل مراقبنا خدت نهي ونزلت واول اما خرجت لمحت بطرف عيني ابتسام وايسل واقفين فوق فا جاي اوقف التاكسي نهي ودعتني

نهي/تصدق طلع كلامك صح دول مراقبينا دول واقفين في البلكونه فوق ههههههههههه ***يكون في عونك يا قلبي سلام

انا/سلام يا فضيحه هانم

وركبت التاكسي وهي بتضحك علي منظري قدام البت وامها وبعدين طلعت فوق ولسه هخش الشقه لقيت ابتسام بتنده عليا

انا/نعم يا ام ايسل

ابتسام/تعالي عايزاك فوق

انا/(في سري/ام المشاكل الي يتتحدف عليا كل شويه واقعد اصلح فيها دي)حاضر طالع اهو(وطلعت واستقبلتني ودخلت)

انا/خير يا مدام ابتسام

ابتسام/طمني راجع ليهم خلاص والموضوع اتصلح

انا/اه الموضوع اتحل وهما تفهموا راي وسابوني علي راحتي

ايسل/الحمد***انك مش هتمشي قصدي اني انك حليت المشكله دول برضو اهلك وناسك

انا/وانا عمري ما اخسر اهلي بس في فتره الواحد بيبحب يبعد فتره ودي بتبقي احسن للواحد علشان لو فيه مشاكل تهدا شويه والميه ترجع لمجاريها واه صحيح سيبك مني عامله ايه في الشغل الجديد الناس عامله ايه وخصوصا الي اسمها فريده دي اوعي تكون زعلتك في حاجه ده انا اروح اجيبهالك من شعرها

ايسل/لا***هما كويسين معايا جدا وخصوصا فريده علي ما قد اني هي شريره بس محترمه معايا جدا وارتحت معاها جدا وبصراحه من ساعه اما روحت الناس كلها بتعاملني باحترام

انا/ربنا يوقفلك ولاد الحلال دايما يارب يله عايزين حاجه مني انا نازل انام علشان الشغل بكره اول يوم ليا فا مش عايز اتأخر عليه

ايسل/هنروح سوا علي الشركه مع بعض

انا/ايوه ياستي بس اول اما نقرب علي الشركه كل واحد يمشي من طريق لاني مش عايز حد يقول عليكي كلمه كده وله كده ومايرضنيش كده

ابتسام/طول عمرك راجل وابن راجل يابني خلاص يله نسيبك علشان تنام ويله يا ايسل علشان احنا كمان ننام علشان نصحي بدري بكره يله تصبح علي خير

ونزلت ودخلت الشقه ودخلت خدت شاور ودخلت اوضتي اتصلت بجني طمنتها عليا واختي وامي وابويا وعامر وقفلت معاهم واتصلت بي ياسمين احب فيها شويه وخلصت معاها ونمت

وصحيت تاني يوم خدت شاور ونزلت من غير ما افطر علشان لسه مفيش حاجه جبتها اخزنها المهم خلصت ولبست لقيت ايسل وابتسام نازلين خدت ايسل من ايديها وامها وصتني عليها وطمنت امها وكل واحد راح الشغل ووصلت الشركه واخرت نفسي شويه لغايه اما ايسل دخلت الشركه وانا دخلت وطلعت فوق واستلمت الشغل وعديت الايام مابين اني مطمن اني كل الي قدامي كويس وكل حاجه ماشيه تمام لغايه اما جيه يوم مقابله مندوب شركه( ناصر العدوي ) (رئيس مجلس الاداره محمد عطا)ووصل الشركه وكان مصطفي مبلغي بميعاد المقابله وطلب مني اني اجيب المشاريب بنفسي ولقيت تليفون الي في الكافتيريا برن وكانت نهي وبلغتني بطلبات مصطفي والضيف الي معاه وقفلت معاها وعملتها وروحت بيها ودخلت المكتب لقيت مصطفي قاعد بيتكلم معاه قدمت المشاريب

انا/اتفضل يا استاذ محمد،،،،،، انت مشرف الشركه كلها(وصف لجسم محمد هو تقريبا نفس تقاطيع جسمي وطولي كمان)

محمد/انت تعرفني

انا/وهل مفيش حد يعرف رئيس مجلس اداره شركه العدوي للأغذية دي حتي صورتك مغرقه الجرايد يا استاذ محمد

محمد/اتشرفنا يا حضرت

انا/الشرف لينا يا استاذ محمد ده كفايه اني الشركه منوره بوجودك

محمد/شكرا علي المقابله الجميله تسمحلي اكمل كلامي مع استاذ مصطفي

انا/اه انا اسف اتفضل ،، انا اسف يا استاذ مصطفي

مصطفي/طيب يله اتفضل

انا/استاذنكم( وبمد ايدي اسلم عليه وهو مد ايديه وبصيت في شكله اوي وكنت مركب عدسات لاصقه زي الكاميرا وطولت معاه علشان تحفظ صورته كويس وابتسمت ليه)تشرفنا بحضرتك

(وخرجت علي طول)

وما اديتش نهي فرصه توقفني او تكلمني حتي وروحت اتصلت بمصطفي من البوفيه وفهمته اني عايز منه تسجيل لصوته ياي شكل وهو فهم قصدي وقفل معايا علي طول وروحت طلبت اذن من فريده وياسمين ووافقو عليه ومشيت بسرعه وركبت تاكسي وطريت وقفلت كل موبيلاتي وروحت علي الفيلا الي فيها اللواء سعيد الي كنت خاطفه وكان(رشاد&وفواز )هناك ودخلت

اهلا/يا رشاد عامل ايه والرجاله عامله ايه وانت يا فواز مرتاح معانا

راشاد/احنا عايشين في خيرك يا كبير

فواز/ياباشا خيرك مغرقنا

((فلاش باك من فتره كبيره))

الحوار كان في الفيلا الي فيها الفرقه الي جت انقذتني من المدريه ومعاهم الخبراء معاهم فواز ورشاد ومصطفي واندرو

انا/بص يا اندرو انت والجماعه دول هتمشو من هنا في اقرب وقت لاني الخطه اتغيرت بي انا جايلك قريب وبيبقي في شغل كتير اوي مع بعضينا تمام

اندرو/تحت امرك مستر مصطفي وانا بصراحه ارتحت في شغلي معاك

انا/تمام كده وانت يا فواز هتقعد معانا وهتبقي مع رشاد وهيجيلك التعليمات لحظه بلحظه مني او من مصطفي تمام

فواز/حصل يا كبير واعتبر كل حاجه تحت السيطره

انا/وانت يا رشاد زي ما قولتلك تجيبي اخبار التعبان الي اسمه ناصر العدوي ده اول باول ماشي ومش عايزه يغفل عنك لحظه واحده

رشاد/ياباشا ده انت قدمتلي حاجه انا نفسي فيها من زمان لاني ناصر ده بيني وبينه تار قديم وما تقلقش مابدخلش مشاكلي الشخصيه في الشغل بس خلاص هو كده يعتبر في عداد الاموات والفرصه جاتلي بس مش هتحرك غير بأوامر منك ياكبير

انا/كده تمام اوي وحاجه كمان انا هتخفي فتره واول اما ارجع هسبلك علامه مميزه تعرفني بيها وهي الخاتم الي في ايدي بنفس الفص ده تمام

رشاد/تمام يا غالي

انا/ وانت يا مصطفي تابعهم لحظه بلحظه وما تخليهمش محتاجين اي حاجه واي جديد وانا مش موجود بلغني علي طول امين

مصطفي/ما تقلقش يا صاحبي كل حاجه هتمشي زي ما انت عايز

انا/بس اهم حاجه ما تقصرش مع حد من الرجاله في حاجه وخصوصا رشاد وفواز لاني دول اخواتنا

مصطفي/من غير ما توصيني ما تقلقش الرجاله كلها في عين

رشاد/تسلم ياكبير وخيرك سابق

فواز/يا غالي ما تقولش كدا كفايه الفتره الصغيره الي قعدنا فيها هنا مقصرتش معانا في شئ

انا/بطلو هبل انتو اخواتي

مصطفي/طب والكلب الي جوا ده هنعمل معاه ايه

وانا/زي ما قولتلك الرجاله هتشيله علي كفوف الراحه ومش عايزه ناقصه حاجه ناقص بس اهم حاجه وانتو بتحطوله الاكل لازم تبقي داسين جواه برشام فقدان الذاكره عايزه يطلع من هنا مش فاكر غير اسمه بس ماشي الكل فهم هيعمل ايه الفتره الي جايه تمام كده يا رجاله

الكل/تمام يا كبير

وروحت قعدت مع الخبراء الاجانب (مستر جاك وميس ماري)

انا/بص يا مستر جاك انا عايز اعرف منك اتعامل ازاي مع الجهاز الي بيعمل المجسمات ده

جاك/هو اول اما بتدخله أوردر بالشكل الي انت عايزه بيتعامل لوحده

وعلمني عليه استقبلت منه بسرعه وفهمت هو بيشتغل ازاي وكمان اداني عدسات لصقه كانت عباره عن كاميرا بتصور الي قدامها بشكل دقيق جدا وكمان نظاره فيها كاميرا بتسجل صوت وصوره كمان

انا/تمام كده ،،،، ميس ماري ممكن انتي كمان تفهميني اتعامل ازاي واعمل بصمت الصوت ازاي وكمان اتعامل ازاي مع السماعه الي هتزريعيها ليا تمام

ماري/حاضر تمام(وابتديت تعلمني وفهمت كل حاجه)

وقمت من مكان وسلمت عليهم وكتبت لكل اوحد فيهم شيك بمبلغ حلو وللرجاله الي ماشيه معاهم وانا بعمل كده معاهم لاني هختاجهم لما اروحلهم برا وخلصت معاهم وسلمت علي الكل ومشيت

(نرجع من الفلاش باك)

انا/ايه الدنيا اخبارها ايه رشاد في الي قولتلك عليه

رشاد/كل الي انت طلبته جاهز ومستني منك اشاره التنفيذ

انا/خلاص يا رشاد قريب جدا هتتحرك انت وفواز والرجاله بس مش عايز اي هفوه تحصل منك انت وفواز او الرجاله لاني غلطت الشاطر بالف تمام

فواز/عيب يا كبير وزي ما قولتلك كل حاجه ماشيه زي ما انت عايز بس كله رهن اشارتك

انا/تمام يا رجاله

ودخلت الاوضه الي خاصه بالمعدات الي كنت شغال بيها الفتره الي فاتت ولقيت جهاز المجسمات في الرتوش الاخيره في عمايل المجسم الي اديتله الاوردر بيه يعمله

(واتصلت بمصطفي)

انا/الو يا مصطفي هو لسه معاك وله مشي

مصطفي/لا مشي انت روحت فين انا بعتلك قالولي انك مشيت روحت فين

انا/بعدين هتعرف مش وقته عملت الي قولتلك عليه

مصطفي/(مصطفي فهم انا فين )حصل يا كبير استقبال رسالتي وصلتلك دلوقتي علي اللاب

انا/(لقيت اشعار علي اللاب توب وصل وكمان جهاز عمايل المجسمات اداني انزار انه خلص) طيب كده تمام انا اما اخلص هاجيلك اعرف ايه الي دار بينكم ماشي

مصطفي/خلاص ماشي وسلملي علي الرجاله

انا/ماشي يله سلام دلوقتي

وقفلت معاه،،،، وابتديت اشتغل علي عمايل بصمه الصوت الي باعتها وعملتها وخدتها وخدت المجسم وسلمت علي الرجاله ومشيت

رجعت الشركه وطلعت الدور الي فيه مصطفي ودخلت المكتب

مصطفي/انت ناوي تعمل ايه بضبط يا غالي عايز افهم دماغك بضبط

انا/بص يا سيدي ......... تمام كده ،،، واه صحيح هو كان عايز ايه بضبط منك

مصطفي/كان عايز يعمل سيستم جديد للشركه وويب سايت جديد ويبقي في برنامج تامين لسيستم الشركه وانا بلغته اني هبعتله احسن مهندس عندنا يعمله وما تقلقش كل حاجه مضبطهة زي ما انت عايز وعلي كلامك كل ده هيساعدك في الي جاي وبقوه كمان تمام كده،،، بس يخربيت دماغك دي دماغ سم بجد بس مش خطر عليك يا صاحبي

انا/تمام كده اوي فل وعشرتين علي عشره، ،،،،،وخلاص كلمه اني في خطر حسيت بيها متأخر اوي،،،،،، بس فتره اختقائي مش عايز حد يحس بيها حد ماشي ولو حد سألك انا فرع شركتنا الي في الخليج كان طالب ناس وانت بعتيني من ضمن الناس دي حتي عيلتي كلها ماتعرفش حاجه ماشي

بس قبل مااتحرك لازم اتطمن ياسمين وانت وفريده تتجوزوا وتقدم الميعاد كمان واول اما اقولك تامن الناس ما تفكرش دقيقه واحده وتتحرك لاني اما يحسو بحاجه هتلاقيهم اول حاجه جريو علي اهلنا علشان يعجزونا ماشي ولازم تعمل فرح علشان اول اما يشوفك هخرجو من جحورهم واللحظه دي انا مستنيها من زمان امين يا صاحبي اي حركه غلط كلنا هنضيع امين يا كبير وله لا

مصطفي/خلاص ماشي اخويا

انا/هاقوم انا ارجع تاني البوفيه بله استاذنك

وقمت خرجت،،،، ولقيت نهي متعصبه

انا/في ايه انتي التانيه علي المسا

نهي/(بنرفزه)هي البت دي عايزه ايه منك(قصدها ايسل) من ساعه اما مشيت من الشركه ما بطلتش سوال عنك

انا/نهي اهدي يا ماما كده البت بقولك متعلقه بيا اوي لاني مديها اهتمام ماشفتهوش من ساعه موت اخوها وابوها فا ده رد فعل طبيعي منها وعايزك تمسكي اعصابك كويس اوي ماشي لاني هتلاقيها الفتره الي جايه متعلقه فيا زي الطفله في الراحه والي جاي وانا فهمتك انا دنيتي ايه معاها

نهي/خلاص ماشي(قالتها من غير نفس)

انا/ومالك بتقوليها من غير نفس كده ليه واخر مره هكلمك وانصحك فيها بجد المره دي لو اتكرر انك عملتي حركه غلط مش هتلاقني في حياتك تاني

نهي/خلاص انا اسفه بس بلاش كلامك الي يزعلني ده ومش هتتكرر تاني بس طلب حاول تخليها تعمل المحن ده برا الشركه يا استاذ ويله علي البوفيه بتاعك ههههههه

انا/بقي كده ماشي يا جزمه ليكي يوم هفشخك فيه

نهي/طب ما تيجي وله حد مانعك يله انا قدامك اهو مستنياك

انا/انا ماشي لاحسن هرتكب جريمه اغتصاب دلوقتي

نهي/ما تعرفش تعمل حاجه امممممم(وطلعت لسانها ليا)

ومشيت وانا بضحك علي عقلها الصغير ده

وروحت علي مكتب ايسل بخبط علي باب المكتب مالقتش حد وبابص في ساعتي لقيتها ساعه البريك

روحت علي الكافتيريا وفي زي استراحه الكل بيقضي فيها البريك وعديت من قدامها وكانت كلها ازاز في ازاز وايسل لمحتني نطيت وجريت اول اما شافتني

انا/خير يا ايسل فيه ايه عرفت انك كنتي بتسالي عليا

ايسل/كنت فين انا كنت هتجنن من قلقي عليك كنت فين بضبط

انا/نعم!!!!!!

ايسل/انا اسف اني بتدخل في حاجه ماتحصنيش بعد اذنك يا عبدالرحمن(وجايه تمشي مسكت ايديها)

انا/بتتقمصي يا بيضه شكلك حلو وانتي مقموصه وصحيح كنتي بجد قلقانه عليا يا سوسو

ايسل/سوسو!!!!!!

انا/يعني بدلع اسمك ياستي خلاص مش هقولها تاني طالما مش عجباكي

ايسل/انا ما قولتش حاجه واه كنت قلقانه عليك اوي

انا/خلاص ياستي انا كنت بجيب طلبات للكافتيريا وجيت اهو وانا قدامك زي القرد وماتخفيش عليا

ايسل/خلاص ماشي يا عبده

انا/ايوه قوليها تاني كده

ايسل/(وخدودها احمرت اوي )بس بقي بتكسف قولتلك

انا/يلهو.........(ولقيت صوت جاي من بعيد كانت فريده)

فريده/اجيب اتنين لمون وله حاجه

ايسل/(سحبت ايديها بسرعه من ايدي) انا اسف يا استاذه فريده

فريده/طيب يله علي مكتبك ،،،،،

ايسل/حاضر، ،، ومشيت

فريده/وانت ياعم الحبيب هاتلي قهوه مضبوط وتعالالي مكتبي

انا/حاضر يا فريده هانم(وابتسمت ليها وانحيت ليها كا تعظيم ليها وهي ضحكت من الحركه ومشيت) 5د وتكون القهوه علي مكتبك

وروحت عملت القهوه وخبط علي المكتب واذنتلي بالدخول

فريده/اتفضل

انا/(دخلت وقفلت الباب ورايا)اتفضل يا استاذه فريده

فريده/ايه الي انت كنت بتهببه ده مع البت دي

انا/(عملت فيها عبيط) انا انا عملت ايه مفيش حاجه عملتها

فريده/انت تحمد ربنا اني انا الي قفشتك عارف ياسمين لو كانت هي الي قفشتك كانت ولعت فيك وفيها وكانت هتعمل مشكله كبيره يا غالي انا خايفه عليك وخصوصا عليها مش عايزه اشوفها مكسور بخاطرها لو حصل في يوم من الايام انا الي هطين عيشتك

انا/وانتي تعرفي عن اخوكي كده برضو

فريده/والي حصل دلوقتي ده تسميه ايه بضبط

انا/يا ستي موضوع وراح لحاله

فريده/عارفه اني دماغك ناشفه من يوم ما عرفتك وبراحتك زي ما قولتلك لو حصل حاجه للبت هطين عيشتك ماشي يا اتفضل علي شغلك برا يا بابا مش فاضيه انا للعب العيال ده

انا/ماشي ماشي مسيرك هتيجي ما تقلقيش بس ايه رايك في هديه مصطفي جميله صح

فريده/ايه ده وانت عرفت منين بيها صحيح

انا/عيب عليكي مفيش دابه نمله اما اكون عارفها

فريده/طيب قولي عرفت منين بجد

انا/ماهو انا الي جبتها يا بيضه

فريده/تصدق انا كان قلبي حاسس بجد ربنا يديم الي بينا وشكرا بجد مش عارفك ارد الي بتعمله معايا ده ازاي

انا/بت انت اقفلي بوقك بدل ما اضربك بجد وله هيهمني انتي بنت لواء وله حتي مرات اخويا هزعلك بجد لو سمعت منك كده تاني انتي مقامك من مقام اسيا اختي يا هبله انتي

فريده/احنا اسفين يا صلاح وبعدين خلاص ياعم ما تزوقش ويله اطلع برا هههههههه

انا/هههههههههههه ماشي يله سلام

وعد اليوم وقبل ما امشي اطمنت علي ياسمين وروحت مشيت مع ايسل بس من برا الشركه اتقابلنا علشان محدش يتكلم كلمه وتوصل لياسمين او يحصل مشاكل لايسل المهم خدتها وحوديت جيبت شويه حاجات لزوم القعده اكل وملعبات وروحنا ومسكت فيا اني اتغدا معاهم اليوم ده

وبعدين عدا فتره بتاع شهرين حصل فيهم اني جني وياسمين اتقربو اكتر لبعض وايسل اتعلقت بيا اكتر وانا بحاول اصدها بس مش عارف ورجعت علقتي بنهي لسابق عهدها وكان رشاد علي تواصل معايا اول باول هو وفواز وكان مصطفي بعت المهندس للشركه وعملهم كل حاجه هما عايزنها وفات بتاع شهر كمان وكانت ايسل اتقربت من فريده وياسمين وبقوا سمن علي عسل

وياسمين كنت ساعتها جيبتلها شقه جنب ابوها وجيبت لجني واختي وعامر شقه جنب شقه ابويا وامي علشان يبقوا قريبن منهم ويعرفوا يتواصل اسهل واسرع وخليت نهي برضو تيجي تسكن جنب ابويا وامي وامنت مستقبل ايسل وامها وجيبتلها شقه باسمها وحساب باسمها هي وامها في البنك علشان ابقي عملت حاجه وخليت الحاجه دي مع نهي وفهمتها لو حصل حاجه تديهالهم وبرضو عملت حساب لنهي وحطيت مبلغ محترم فيه وقولت (بس كده انا عملت الي عليا مع كل الي مني حلو اوي كده ابتدي افوق لنفسي وللناس الي عايزه اجيب رقبتها الارض) ووصل يوم فرحي علي ياسمين كنت طلبت اجازه من الشركه وفهمت مصطفي مايبينش حاجه لايسل علشان هي متعلقه بيا اوي فا مش عايزها تعرف حاجه وفهمت ايسل اني هغيب فتره بتاع اسبوع او اسبوعين علشان ماتقلقش عليا طبعا من مناهده منها ليا عايزه تعرف انا هروح فين وافتكرت قصه نهي الي الفتها عليهم وفهمتها اني لازم اروح اقعد معاهم شويه ارجع العلاقات تاني هي كانت زعلانه بس راضيتها وفهمتها مش هتاخر جامد وكنت مجهز شقه ياسمين من كل حاجه حتي الاكل وخلصت وجت ساعه الفرح وكنت عمله في مسجد وهما تقبلو الوضع كلهم حتي امي وروحنا وكتبنا الكتاب وخدتها هي وعيلتي علي المعلم لاني كنت حاجز ساعتين برايفت واليوم كان حلو وبعديها خلصنا وروحنا الشقه وياسمين ودعت ابوها بالدموع والاحضان وامني علي ياسمين وطمنته والكل بارك ومشي

انا/خشي يا عروسه برجلك اليمين وسمي وانت داخله

ياسمين/بس انا خايفه هاتلي بابا يا بابا يا بابا (وجت تجري علي السلم)

انا/ها وبعدين ما تكملي جري ما انتي مش عامل اعتبار ليا خشي يا هبله انا جوزك

ياسمين/بس ما تشتمش ماشي وتعالي بقي شيلني

انا/هو انتو شايفني شيال ايه العيله دي ياربي بس وعلشان ماتزعليش تعالي(وروحت شايلها ودخلت بيها وبعد كده نزلتها)اتفضلي يا قلبي خشي جوا غيري اجي اساعدك هااا

ياسمين/لا لا ماتجيش معايا انا هعرف اتصرف لوحدي وماتجيش لما اقولك

انا/حاضر يا ستي طلباتك اوامر بس يله انجزي علشان اصلي بيكي ونطمن باباكي عليكي

ياسمين/حاضر

ودخلت جوا وقفلت علي نفسها وانا كنت مستنيها قعدت ساعه ولسه ماخرجيتش قلقت قومت خبط رديت بس كان صوتها في خنقه

انا/افتحي يا ياسمين انتي قلقتيني عليكي خلاص مفيش حاجه هتم الإ برضاكي يله بقي يا اما وربنا هروح لجني دلوقتي حالا افتحي بقي طيب مش عايزه تفتحي سلام

وخرجت وروحت علي بابا الشقه وفتحته وقفلت وكنت جريت استخبيت في الصاله واول اما سمعت رزعت الباب جت تجري علي برا تشوفني فين روحت جيت من وراها ماسكها اتخضيت مني جامد

ياسمين/سبني سبني سبني (وكانت عماله ترفس في ايدي) سبني بقولك

انا/(نزلتها وبلفها لبا)ايه ده انتي بتعيطي خايفه مني ده انا عمري ما اذيك يله طيب انا هخش اخد شاور تكوني خرجتي من المود الي انتي فيه ده علشان نصلي سوي ماشي

ياسمين/ماشي

ودخلت خدت الشاور وشاورت ليها علشان تخش تاخد شاور وخرجت وقومت صليت بيها وحسيت اني هي هديت شويه

انا/قومي هاتي يله العشا

ياسمين/حاضر يا حبيبي (وقامت جابت العشا وجت بيه) يله ياحبيبي

انا/يله يا حبيبتي

وقعدنا ناكل وهديت فيها وقعدت اكلها وخلصنا وقامت تودي السفره المطبخ وانا قومت اغسل ايدي وجيت فتحت التليفزيون ولقيتها خلصت وجت من المطبخ شاورت ليها وفتحت دراعي ليها وجت نامت في حضني واعدت العب في سعرها لحد ما حسيت اني هي هديت خالص

ياسمين/بقولك يا حبيبي هو لازم يعني دلوقتي

انا/لا مش لازم وانا عمري ما هخليكي تعملي حاجه غصب عنك علشان الحاجه دي لازم تتعمل والمزاج مهيا ليها يا اما كده مش هتحسي بيها

ياسمين/ربنا يخليك ليا يا حبيبي(روحت بوست راسها وملست علي شعرها)

انا/انا قايم انا ولو عم يوسف اتصل بيا ردي انتي عليه وقولي تمام يابا تصبحي علي خير

وقمت وروحت علي الاوضه وفردت جسمي ونمت علي جنبي اليمين ومدي ظهري لباب الاوضه وقفلت عيني وبعديها بشويه لقيتها جت حسيت بيها لقيتها بتخبط عليا

ياسمين/جاسر انت نمت يا حبيبي

انا/لا كنتي عايزه حاجه

ياسمين/خلاص مفيش مش عايزه

انا/(لفيت ليها) نعم عايزه ايه يا حبيبتي

ياسمين/اصل اصل لا خلاص مفيش

انا/عارف انتي عايزه تقولي ايه انتي خايفه من الموقف لانه جديد عليكي وبقولك انا مش هاجي ناحيتك طالما خايفه

ياسمين/وطب وبكره لما يجيو هنقولهم ايه

انا/عادي ياستي اي حاجه مش هتفرق كتير

ياسمين/لا هتفرق وانا ما اكدبش علي بابا ابدا

انا/حيرتيني معاكي عايزه ايه دلوقتي

ياسمين/عايزه طلب نخلص بسرعه وبراحه لاني متوتره جامد وراهبه الموقف الاول

انا/طيب اقولك علي فكره لعبه حلوه نغمض والي يلمس حاجه من التاني يبوسها ماشي

ياسمين/فكره حلوه يله اهو غمض معايا (وغمضت وانا غمضت)

انا/اللي هبتدي ماشي

ياسمين/ماشي

وفتحت عيني حاجات بسيطه لقيتها مغمضه بجد روحت ماسك ايديها وبوست كف ايديها وروحت بحركه مفاجاه ليها شديتها عليا بوستها في بوقها فتحت فجاه عملت صوت (امممممم)وعماله تضرب فيا بس علي خفيف لغايه اما اندمجت معايا ووقفت ضرب ولقيتها اتشعلقت في رقبتي وتاجاوبت مع البوسه بس مش اوي لانها اول مره بعديها سبتها وفكيت اديها وبعدت عنها

ياسمين/ايه في ايه حصل حاجه

انا/مش كنتي رافضه من شويه

ياسمين/ماهو الاحساس الي حسيته من شويه عايزه احسه تاني

انا/طيب حاضر تعالي بقي (وخدتها في حضني ودخلنا في بوسه اطول من الاولي وهي تجاوبت معايا خلاص وسلمت نفسها ليا وابتديت معايا الليله بس ما طولتش خدت نصف ساعه) مبروك يا قلبي مبروك يا مدام ياسمين

ياسمين/بس انا حاسه اني في الم جامد تحت بس كان في احساس تاني جميل اوي اول مره احسه لا وكمان ومعاك ده الي مخليني طايره من الفرحه

انا/علشان اول مره بس حاسه بتعب بعد كده يا بطه انتي الي هتقولي تعالي يا قلبي نعمل واحد

ياسمين/بس يا واد انت بطل الالفاظ دي

انا/هتشوفي الايام بيننا ويله قومي معايا علشان تقومي تقعدي في مياه الي فيها مطهر علشان ماتتعبيش اكتر

ياسمين/حاضر يا حبيبي يله

وقمت معاها ودخلتها الحمام وسبتها لغايه لما تخلص وسمعت صوت الدش وبعديها بشويه لقيتها خارجه وقمت بعد ما خرجت خدت شاور ورجعت لقيتها نامت روحت نايم جنبها وحضنتها لقيتها حسيت بيا وحضنت ايدي وراحت في النوم ونمت اول اما حسيت اني هي نامت

وصحيت تاني يوم ولقيتها مكلبشه في ايدي روحت ساحبها منها براحه وبوستها من خدها صحيت

ياسمين/صباح الخير يا حبيبي

انا/صباح الخير لا كده كتير علي اصح كل يوم غلي القمر ده هضعف بجد

ياسمين/بحبك يا قلبي

انا/وانا بموت فيكي يا حبيبتي بقولك ايه ما تيجي نعيد الي عملناه امبارح

ياسمين/بس بقي هو انت ما شبعتش

انا/هو فيه حد يشبع من القمر ده تعالي كده بس(وعدلتها عليا ودخلنا في بوسه بس كانت احسن من امبارح لقيتها استجابت علي طول وبدأنا الحفله الي كانت حاسس اني هي مستمتعه بيها عن امبارح وقعدنا ساعه ونصف وخلصنا) ايه الجمال ده ياقلبي

ياسمين/حبيبي ربنا يخليك ليا يا قلبي ماتعرفش انا مبسوطه اده ايه بحيك ياواد (وراحت شابه وهي حاضن جسمي وباستني في بوقي بوسه خطف) ربنا ما يحرمنيش منك ابدا يا حبيبي يله بقي نقوم ناخد شاور علشان زمانهم علي وصول ماشي

انا/يله يا قلبي

وقمت خدنا الشاور سوي والشاور ماخليش من الهزار بالميه والبوس والتقفيش بس مارضيتش اتقل عليها اكتر من كده وخلصنا ولبسنا الهدوم وخرجت قعدت في الصاله وهي دخلت تحضر الفطار وجابت الفطار وحطيته علي التربيزه وقعدنا نفطر وخلصنا وقامت تشيل السفره وانا دخلت اغسل ايدي وانا خارج من الحمام لفيت الباب بيخبط وفتحت كان ابويا وامي واختي وعامر وكان في الاخر جني بالبنات وكان عامر واخد منها واحده فيهم المهم سلمت عليهم كلهم وجت عند جني ووقفت معاها شويه وحسيت من شكلها زعلانه

انا/طيب مالك دلوقتي (لقيتها انفتحت من العياط روحت خت منها البنت وخدت في حضني) بس بس بس خلاص يا حبيبتي انا جنبك اهو مفيش حاجه بقي تعالي طيب نخش الاوضه جوا طيب (وخدتها ودخلت بيها قدامهم ورايح بيها الاوضه) بعد اذنكم يا جماعه وخدي يا اسيا البت دي عقبال اما اشوفها مالها

امي/امال فين عروستك يا حبيبي هتلاقيها في الحمام يا امي

امي/طب اهدي واعقل ماشي

انا/حاضر يا حبيبتي يله يا حني

(وخدتها ودخلت الاوضه)ايه بقي مالك في ايه بتعيطي ليه

جني/(اتكلمت وهي بتعيط) يعني عايزني اعمل ايه وانت في حض واحده غيري يعني عارفه اني انا الي عملت كدا بس الموقف صعب عليا

انا/(خدت في حضني)طيب ممكن توقفي عياط بقي انا عملت الي انا فيه ده وانا بقتطع من جوايا لاني عارفك انك بتحبيني اوي وانت مهما مين دخل حياتي انتي ليكي مكانه خاصه في قلبي(وروحت بعدها من حضني وبوستها من راسها واديها) انتي ست البنات كلهم وقاعده في قلبي ومربعه وكلهم تحت منك بحبك يابت اوي( وبوستها من بوقها وحضنتها)

ياسمين/(هنا ياسمين فتحت باب الاوضه وشافتنا كدا حابه تقفل الباب تاني)انا اسفه اني دخلت من غير استئاذان بعد اذنكم(وجايه تقفل الباب)

جني/رايحه فين ياعروسه تعالي انا عايزاكي تعالي ياحبيبتي خشي ده بيتك تخشي في اي حته واي وقت من غير استاذانك

ياسمين/(جت تقعد جنبنا علي السرير)انا عارفه الموقف صعب وحسه بيكي بس اعمل ايه بقي بحبه

جني/يابت انتي اختي عارفه يعني ايه سيبك بقي من الكلام ده عملتي ايه يابت اوعي تكوني زعلتيه لاحسن اقوم اضربك

انا/وانا عمري ما ازعل منها مهما عملت وله منك يا ام البنات ربنا يخليكو ليا وربنا يقدرني واسعدكم واقدر اوفق بينكم

جني/وانت تقدر تزعل حد فينا ده احنا نتاكتر عليك ونزعلك ياد انت وله ايه يا ياسمين

ياسمين/لا انا مش معاكي وما اقدرش ازعله مني

انا/هههههه جدعه يابت حبيبتي انتي سيبك منها عايزه تطفشك مني

جني/بقي كده يا ياسمين بتقفي في صفه ضدي ماشي ماشي

ياسمين/لا وانا مقدرش ازعلك مني انتي اختي وحبيبتي وكل حاجه ده كفايه انك رضيتي اني اشارك في جاسر ربنا يخليكو ليا يارب وما يحرمنيش منكم ابدا يارب (وحضنتنا احنا الاتنين)

اختي/(ودخلت الفصيله بوظت اللحظه دي) الاه بقي يعني قاعد تحب في الاتنين وسايبنا برا قاعدين لوحدينا طيب سيب شويه للبنات او حتي سيب شويه ليا ده انا اختك حبيبتك حتي انما دول الاتنين عقارب بس حبايبي برضو

(وضحكنا كلنا)

انا/تعالي يا اسيا علشان عايزكم كلكم في موضوع مهم

اختي/(جت جنبنا احنا التلاته علي السرير) خير عايزه تعمل مصيبه ايه المره دي

انا/كل خير انشاء*** بصي يا جني انتي وياسمين هنطلع انا وانتم شهر عسل في اي حته تختاروه انتو الاتنين سوا ومحدش يعارض كلامي وانتي كمان يا اختي هتيجي معايا(ولسه هتتكلم) هششش قولت اسمعوني والاخر علقو ماشي وبعد ما نرجع من شهر نفصل شويه ودي افضل فرصه ليا وانا فاضي علشان بعد كده***اعلم هعرف افضي ليكم وله لا وبعدين الاتنين دول ما اتهنوش في فرحه وحاسس اني معملتش فرحه يليق بماقمهم وكمان هاخد ابويا وامي وعامر هنطلع كلنا علشان كلنا نشبع من بعض ها قولتو ايه يابنات وله اقولكم تعالو برا يبقي الراي فيه اجماع عليه يله

وقمت والكل كان ساكت وخرجت وخرجو ورايا كلهم

امي/صباحيه مباركه عريس مبروك ياحبيبي

انا/***يبارك فيكي يا غاليه ويخليكي ليا يارب (وروحت عليه وبوست ايديها ورايها)

ابويا/عملت الي انا معملتهوش يا ابن الكلب جمعت بين اتنين زي القمر وانا ادبست في امك

امي/لا***يامحمد بقي كده ماشي

ابويا/يا قلبي هو حد يقدر ياخد مكانك مين المجنونه الي تيجي وتقدر تاخد جنبك ده حتي لو فتحتي قلبي هتلاقيك مربعه فيه ومحدش عارف يقعد لانه مفيش مكان(بصيت لجني وابتسمت وهي كمان ابتسمت ليا لاني لسه قايلها الكلمه دي)

امي/ماشي ماشي كل بعقلي حلاوه يامحمد يا عصار بس ان جيت للحق مش هعرف احب غيرك وله اقدر اعوض ضفر منك

انا/طيب ياحج انا شايف انك الحب مولع في الدره وبقول الاوضه فاضيه جوا خشوا وريحو جوا وكمل بقيت الوصفه الجميله دي هههههههه

ابويا/(حدفني بالخداديه بتاعت الكنبه الي قاعد عليها) امشي ياد من هنا شوف علشان لسه متجوز تفكيره كله في الوساخه

انا/بهزر ياحج منورين ***ياجماعه، ،،، المهم نخش في المهم اتكلم انا يا بنات وله تتكلمو انتو

اختي/لى سبني اتكلم انا

امي/ خير يا حبايب في ايه

اختي/بصي يا امي ويا ابويا والكل يسمع اخويا عايز يعمل ايه(وحكت الي قولته كله في الاوضه)ايه رايكم بقي ياجماعه، ،،، انا بقول دول عرسان جداد(وشاورت عليا انا وياسمين) ولازم يعيشو يومينهم

ابويا/وانا موافقك الراي بصراحه

عامر/بصراحه كلام اسيا مافهوش غلطه

امي/طب ممكن الكل سكت وانتو يا حبايبي رايكم ايه(وشاورت علي ياسمين وجني) عايز اسمع رايكم

جني/انا معاكم في اي حاجه في راحتكم كلكم

ياسمين/الي تشوفه صح اعمله

امي/وانت يا بيه رايك ايه

انا/انا عايز اسمع رايك انتي يا امي الاول

امي/بص انا مع جني ومش معاها ،،، يعني البت لسه عروسه جديده وماينفعش نشاركو لاني ده حقكم وثانيا جني انت معملتش كدا معاها وعارفه من غير ما تتكلم كتير اني الظروف هي الي جبرتك علي الي حصل،،،،، والي هقوله هو ده الي هيمشي لاني مش عايزه يبقي عليك دين لحد وربنا يحاسبك عليه انت تاخد جني وياسمين والبنات وتطلعوا انتو التلاته واختك وابني عامر وقت تاني وانا عارفه هراضيهم ازاي ها قولتو ايه انتو التلاته(وشاورت عليا انا وجني وياسمين)

ياسمين/انا موافقه

جني/......... سكته وبصت في الأرض

انا/(مسكت دقنها ورفعت وشها لفوق) اوعي في يوم من الايام اشوف كسرتك دي انتي غاليه اوي عندي وانا هسيب القرار ليك واي كان القرار انا موافق بيه وشوفي ياسمين معاكي لو عايزه تاخدي رايها براحتك القرار في اديكي انتي وهي بس انتي الأكبر هاااا

جني/طب ليه بتزنقني كده وانا ماقدرش اخد قرار زي كده لوحدي لاني زي ما انا ليا فيك هي كمان حقها وليها فيك زيي يضبط ها ايه رايك يا ياسمين

ياسمين/بصي يا جني انتي اكتر واحده ليها دين ومهم عملت مش هعرف اسده انك خلتيني اتجوز جوزك وده قصه ما بتحصلش الا في الرويات والقصص والأفلام وانا بقولك لو ما طلعتيش معانا انا ذات نفسي هكنسل الرحله وافقي بقي يا حبيبتي علشان الكل يفرح

جني/ شوفتي يا امي طلع كلامي صح عليها ازاي معدنها بان في وقت زي ده علشان كده بقولك ياسمين جايه علشان تكملنا مش علشان تبقي زياده عدد والسلام وانا موافقه يا حبيبتي ويارب يديم الي بينا يارب

امي/ربنا يهدي سركم يارب وانا كده اطمنت زياده علي ابني وسطيكم ،،،، وانت ياد بوس ايديك وش وظهر وماتزعلهمش خالص

انا/يا امي بعد ماسمعت الكلام الجميل ده مش طالع

ياسمين وجني/لا***

(الكل ضحك)

وبعديها خدوا قعدتهم وبعديها مشيو وبعديها مصطفي وفريده جم وباركلنا وبعديها نهي جت برضو بس طولت لغايه اما ابو ياسمين جيه هي مشيت وهو جيه

انا/نورتنا ياحج *** عامل ايه واخبار الشغل ايه

يوسف/بخير يا ابني ماشي الحال اعذرني اني جاي متأخر بس كلن ورايا شغل كتير ،،،، ها عامله ايه يا حبيبتي

ياسمين/كويسه علشان شوفتك يا حبيبي

يوسف/انا مش هوصيك عليها ياابني دي بنتي الوحيده

انا/ياعمي انت هتوصيني علي مين اسالها انا كنت بعمل ايه ايام الجامعه لو حد بس بصلها بصه مش كويسه وبعدين دي في عيني يا حج يوسف

يوسف/انا كده اطمنت اني بنتي في ايد امنيه

انا/ربنا يخليك ياعمي، ،،،، بصي ياعمي في موضوع ماجتش مناسبه اني اقولك بيه وياسمين برضو نسيت تقولك انا متجوز واحده تاني وبمعرفه بنتك

يوسف/انت بتقول ايه ازاي ما تقوليش موضوع الجوازه دي وانتي ياهانم ما بلغتنيش ليه

ياسمين/انا اسفه يابابا بس انا الي اخترت وكمان هي الي عرضت عليا علشان كانت عارفه اني بحبه اوي وكمان احنا اكتر من اخوات وهي مرحبه بيا جدا وماقصرتش ابدا معايا هي وحماتي وحمايا

يوسف/بصي يا بنتي انا مش هقدر ازعل منك لانك بنتي وسعادتك هي سعادتي بس نفترض هو جيه عليكي علشانها

انا/بص ياعمي انا لو في يوم حسيت اني هظلم ياسمين هتلاقي اول واحده تقف في وشي مراتي الاول وامي معاها لاني امي معتبرها بنتها التالته بعد جني مراتي واختي اسيا وبنتك في عيني الاتنين وله هيجي يوم ازعل منها مهما

عملت ياعمي وما تقلقش بنتك في ايد امنيه ولو عايز امضيلك علي الي يضمنلك حق بنتك انة موافق علي اي حاجه انت هتقولها لاني ماصارحتكش من الاول فا حقك دلوقتي تطلب الي انت عايزه وانا تحت امرك في اي قرار هتقوله

يوسف/ والقرار في ايد بنتي هي الي هتعيش معاك واي حاجه هتقولها انا موافق عليها لاني عارف بنتي كويس عمرها ماكان اختباراتها كانت غلط ها قولتي ايه ياحبيبتي

ياسمين/صدقني يا بابا انا مرتاحه معاه جدا واهله من ساعه اما دخلت بيتهم ونعمه الاهل ما حسسونيش اني غريبه بالعكس دايما محسسني اني واحده منهم وعايشه معاهم بقالي سنين وانا وهو مشتركين في الغلط اني احنا ما قولناش ليك وهو اعترف بغلط واعتذر خلاص سامحه يابابا

يوسف/خلاص يابني طالما انتو الاتنين بتحبو بعض انا مقدرش اقف في طريق سعادتكم وربنا يكرمك في حياتكم الي جايه يارب ويله اتجدعنو كدا عايزين نشوف نونو صغير

انا/ما تقلقش ياعمي هتشوفه وهتربيه وهتجوزه كمان

يوسف/يااااه لنل مش طمعان في حاجه اكتر من اني اشوفه بس

ياسمين/بس بقي يا بابا بطل الكلام ده ربنا يديك طوله العمر والصحه ويخليك ليا يارب

انا/طيب ايه يا ياسمين من ساعه اما بابا جيه مادقش اكل ايديك الي زي العسل ده قومي يله

ياسمين/حاضر ياحبيبي وانا عارفه طلبه كويس

وقامت تحضر الغدا،،،، وكنت قعدت مع حمايا اهزر معاه شويه لغايه اما حضرت الغدا وجابته حضرت معاها السفره علشان يطمن مني واني مش هاجي عليها في حاجه وقعدنا ناكل وكان الاكل طاعمه جميل وخلصنا اكل وبعدين ياسمين شالت السفره وقمت انا وابوها غسلنا ايدينا وي كانت بتعمل الشاي لينا وجت بيه وشرب الشاي وبعديها استاذن مننا ومشي وبعديها قضيت اليوم مع ياسمين وقعدنا نهزر مع بعض

وبليل عملنا واحده علي هدوء ودماغه رايقه

وتاني يوم كنت حجزت شهر في شاليه في شرم الشيخ و وكان ليه شاطئ خاص وبعدين اتصل بمصطفي وفهمته كل حاجه وكلمته علي اجازه ياسمين وبعديها كلمت رشاد يحط عين علي البيت بتاعي كويس الي فيه ابويا وامي وبعديها حضرنا شنطنا انا وياسمين واتصلت بي جني كانت جاهزه ومستنيانا وروحت علي البيت وخدتهم وسافرنا وطول الطريق لعب وهزار مع بعض ومع البنات الصغيره لغايه اما وصلنا اخيرا بعد سبع ساعات سفر كنا واصلين مهدود حيلنا ومن تعبنا اول اما شوفنا السرير جرينا كل واحد فينا اترمي علي سريره

وتاني يوم خدتهم ونزلنا البحر بس كنا في تناوب مع بعض كل شويه واحد يقعد مع البنات واتفقت معاهم علي جدول وكانو موافقين علي كل كلمه علشان عايزين يتمتعوا بكل لحظه في الرحله دي من اولها لاخرها وقضينا الشهر ده ما بين البحر والفسح وكل حاجه حلوه قضيتها بتافصيلها الجميله وكان اجمل شهر في حياتنا كلها وعرفت ساعتها اني هما الاتنين بيحبو بعض اوي وفرحت للمرحله الي وصلولها

والشهر خلص والكل زعلان خصوصا انا لاني عارف اني مش هعرف اقضي في حياتي شهر زي كده تاني وحضرنا شنطنا وحطينها في العربيه واتحركنا واحنا في الطريق وخلاص داخلين علي القاهره لقيت تليفون جالي من ايسل

ايسل/الحقني ياعبدالرحمن(وكانت بتعيط جامد)

انا/خير يا بابا فين ايه (بخضه)

ايسل/...........

ياتري ايه الي هيحصل لجاسر في حياته الفتره الي جايه

وهل هو مش هيشوف يوم سعيد تاني بعد الي حصل ده كله

وليه كل ما الايام تضحكله تيجي الدنيا تيجي تبوظ فرحته

بس علشان هي دنيا مفيش حاجه بتدوم علي طول لا الحلو بيدوم علي طول ولا الوحش بيدوم علي طول

(((ده الي هنعرفه في الأجزاء الي جايه)))

اللعنة - السلسلة الثانية

    {{#invoke:ChapterList|list}}