اللعنة - السلسلة الثانية: الجزء التاسع

من قصص عارف

وقفنا الجزء الي فات لما خلاص قربت جامد من ناصر ومن كل الناس الي كانت سبب كل المشاكل في حياتي ووصلنا لاخر حاجه اني واجهت سعد الجرحي بس مواجهه غير مباشره

سعد/(وطي راسه بيشوف اليز علي صدره وبعدين رافع وشه)انت............... مكملش كلامه كانت الرصاصه جت في راسه وقع ميت في لحظتها

(كنت مبلغ رشاد انه ما يخطاءش في التصويب وكمان يحط في القناص كاتم للصوت) والحرس بتاعه شافه وقعه وشاف مكان الضربه صوب ناحيتها مسدسه وضرب نار كان الفرح خده باله لانه ضرب كذا طللقه راح رشاد ناشه واحده في راسه هو كمان وقع من طوله وخلص وقام مشي رشاد واختفي وشال كل حاجه وماسبش اي اثر وراه

وبعديها حرس طلعت الهواري(مدير مدريه الامن) لحظو ضرب النار جريوه عليه وحوطوه والفرح قلب صويت وفي وسط الصويت ده

بلغت ابويا في رساله ما يتحركش من مكانه نهائي

روحت باعت رساله من موبيل سعيد لناصر(دورك جاي جهز نفسك يادكر )

ومسكت الشريحه بتاعت سعيد كسرتها ميت حته ورميتها في بلاعه صرف جنب الفيلا وكمان مسكت الموبيل بتاع سعيد وكسرته مست حته ورميته في بلاعه الصرف هو كمان

وكنت انا خلعت من الباب الخلفي للفيلا وروحت علي المكان بتاع الناس الي كنت خاطفها

والفرح اتقلب لحاله زعر وكانت الموبيلات اشتغلت والبوليس في ريع ساعه كان وصل

واول اما ناصر شاف الرساله دي اتخضيت وبلعق ريقه جامد وافتكر موضوع التصفيات الي حصلت من فتره ولما شاف الرقم انه بتاع سعيد عرف اني الي باعتله الرساله قريب منه جدا وقلق فشخ وكان عمال يبص حواليه زي الحراميه بس شايف الكل زيه خايف والكل في حال زعر ومسك تليفونه واتصل بصاحبه (صلاح مباشر وزير الداخليه)

ناصر/الحق ياباشا سعد اتقتل

صلاح/انت بتقول ايه يا ناصر

ناصر/زي ما بقولك كده لا وكمان الي قتله بعتلي رساله تهديد وفيها انه هيقتلني لا وكمان الرساله جت من موبيل سعيد

صلاح/انت متأكد من الكلام ده كله ياناصر ناصر/ايوه يا باشا واحنا معانا هنا مدير مدريه الامن والمساعد بتاعه وكان فرح بنته ايه العمل دلوقتي يا كبير

صلاح/انت عارف ده معناه ايه يا ناصر معناه اني الواد الي عمل ده كله مخطط ليه من فتره وعارف كل الي بينا كله وعارف بيتحرك ازاي لازم احنا كمان نتحرك باسرع وقت

ناصر/طب انا هعمل اتصالاتي بالناس بتوعي برا واشوف ايه الدنيا ماشيه علي ايه وايه الجديد لاني سعد كان حلقه وصل بينا وما بينهم وطبعا اول اما يعرفو هيقلبو الكافه علينا

صلاح/ماشي انت هتتصرف من ناحيتك وانا من ناحيتي هتصرف وهكتم علي القضيه دي باي طريقه لاني مش عايزين دوشه في وقت زي كده

ناصر/خلاص ماشي يا باشا

وقفل معاه،،،،، وبعدين البوليس ابتدي يسيطر علي حاله الزعر دي والنيابه كانت جت والطب الشرعي والاسعاف كمان وصلو والمكان اتامن واتحاوط جامد وابتدي تمشيط المكان وابتدي تحليل الجثتين وكمان تفريغ الكاميرات وبعد ما خلصو مشو الناس كلها وكان طلبوهم كلهم في النيابه

عندي انا في المكان الي كنت خاطف فيه الناس وصلت هناك

انا/يله يا رشاد يله يا فواز جمع الرجاله كلها علشان هسيب المكان ده بسرعه وهاتلي كل الناس كلها واشحنهم في العربيات واربطهم كويس وكمان خدرهم كويس جدا وغمي عينهم واقفلي بوقهم كويس وسدلي ودنهم كمان يله نفذ بسرعه عايز باسرع وقت المكان ده يبقي فاضي لاني هما اكيد هيعرفوا المكان ده

رشاد/ما تقلقش يا كبير كل حاجه هتم في ظرف نصف ساعه

انا/ماشي يله وخلي الرجاله كلها تخفي وشها يله اتحركو

والكل كان بيلم في الحاجه وضبطو المكان وانا دخلت لميت الاجهزه كلها وخلصنا ومسكت اللاب بتاعي ودمرت الداتا بتاعت المكان كله وخرجت برا مسكت مسدس ولبست قناع ودمرت الكاميرات الي حوالين المكان ودمرت الداتا بتاعتها كلها كانت الرجاله خلصت وحولت الحاجه كلها في العربيات

روحت دخلت جوا ومسكت جركن بنزين وولعت في المكان وسيبته وقبل ما نتحرك كنت غيرت نمر العربيات

ومشيت واتحركت بالعربيات

وكنت مضبط مع رشاد انه يوجد مكان زي الفيلا علشان لو حصل حاجه اقدر انقل فيها علي طول

ووصلنا للمكان ده كان يبعد عن المكان الي كنت فيه بحوالي 75كيلو

وكان المكان عباره عن فيلا علي هيئه قصر بس كانت طراز قديم ومهجوره وكانت بعيده عن اي تجمع سكاني ووصلت والرجاله دخلت الحاجه جوا وركنت العربيات في جراج الفيله وانا دخلت المكان بصراحه انبهرت بيه

(وصف المكان/كان عباره عن قصر جوا فيلا يعتبر وكان تصميمه قديم تصميم عثماني من اللواحات الي فيه والاثاث الي فيه وكمان تراز وديزاين المكان بيدل علي كده والاحلي من كده المكان مفهوش كاميرات ومن برا مهجور يعني محدش يحس اني فيه حد يسكن فيه)

وبعدين خدتي اجهزتي حطيتها في اوضه لوحدها وشغلت جهاز التشويش الي كان مع الحاجه ومسكت موبيلات الناس الي معايا مسحت اي داتا عليها تعرف تجيب موقع المكان وكمان بوظت جهاز الجيبي اس الي فيه وعملت كدا في الموبيل بتاع محمد بس بوظتله جهاز تحديد الموقع الي في الموبيل وخليت كل واحد من المخطوفين الي معايا يقعد في اوضه لوحديه ويهتمو بيهم كويس اوي ومايخلهمش محتاجين اي حاجه وكمان بلغتهم مايجوش نحيه لمياء وله حد يلمسها نهائي لما ادي اوامر بكده وبعد ما اديت الكل التعليمات وضبط الدنيا كلمت مصطفي

انا/اخويا طمني ايه الكلام وصل لايه

مصطفي/مفيش بيحققوا مع الناس كلها بس الكل بياخد اخلاء سبيل علي طول لانهم معرفوش يوصلو لدليل واحد

انا/طيب اول اما تروح وتخش طمني عليك ياد ماشي لاحسن انا بصراحه شاكك فيك ياد ههههه

مصطفي/لا***وده وقت هزار يعني

انا/ياعم فكها مفيش حاجه حصلت المهم اني كل حاجه مشيت زي ما الكتاب بيقول المهم طمني علي فريده عامله ايه دلوقتي

مصطفي/لا بقيت كويسه وخد عايزه تكلمك اهي(وادها التليفون)

فريده/انت فين يابيه بعد ماحصل الي حصل اختفيت يعني

انا/بت اقفلي بوقك اوعي تتكلمي في حاجه في التليفون وانا اما اجيلك في الصبحيه بكره هتكلم في الي انتي عايزاه ماشي وشرفينا يابت ماشي ههههههه

فريده/ماشي ماشي اتريق اتريق بس لما اشوفك بكره مش هسيبك ماشي يابن....

انا/هاااااا قولنا ايه

فريده/يابن حواه وادم اشوف فيك يوم انا فرحي يبوظ كده

انا/خلاص ياروحي هعوضك وهجيبلك هديه بكره تلاقي بيكي

فريده/ماشي اما اشوف

انا/يله عايزه حاجه يا حبيبتي

فريده/لا يا غالي خلي بالك من نفسك يا حبيبي

انا/ماشي يله مع السلامه(وقفلت معاها)

وبعدين اتصلت بابويا واتطمنت عليهم كلهم وبعدين قفلت معاه

وضبط حالي ورجعت لشخصيه محمد وروحت البيت لقيت رشا قاعده في الصاله قاعده وكان باين عليها القلق وكانت عماله تفرك واول اما شافتني جريت عليا وحضنتني وقعدت تبوس فيا جامد

رشا/انت بخير يا حبيبي حصلك حاجه وحشه

انا/اهدي يا حبيبتي ما انا زي القرد قدامك اهو مفياش حاجه

رشا/انا كنت هموت عليك من القلق سا حبيبي يعني انت بخير(كانت هدي سمعت امها وحسيت بيا هي واحمد جم يجروا عليا )

انا/الحمد***يا حبيبتي

هدي/(بعدت امها عن حضني وحضنتي جامد اوي) انت بخير يا حبيب انا ماعرفتش انام لما اطمن عليك يا حبيبي

انا/بخير يا حابيبي ماتقلقوش عليا وبعدين هفضل واقف كده يعني

هدي/انا اسفه يابابا اتفضل

دخلنا وقعدت علي الكنبه وقعدو جنبي كل شويه يسالوني كنت فين واتاخرت ليه وكده وطمنتهم بعد كده طلبت من رشا تحضر العشا

وراحت هي وهدي يحضروا العشا وجابوه وجم واتعشينا وخلصت وقمت اخد شاور ودخلت افرد علي السرير لاني جسمي كان هالكان من مشاوير انهارده لقيت رشا جت وقفلت الباب

رشا/خير يا حبيبي شكلك تعبان مالك احكي انا سمعاك

انا/طيب العيال دخلو ينامو

رشا/ايوه يا حبيبي خير فيه حاجه

انا/(روحت فاتح دراعتي)طب تعالي في حضني طيب

رشا/(جت ونامت في حضني)خير يا روحي قلقتني كدا اكتر عليك

انا/مفيش كان فرح واحد زميلي وحصل مشكله فيه وخلصت علي خير

رشا/طمنتني يا حبيبي

انا/(طبطت علي جنبها وملست علي شعرها وبوستها من راسها) ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي ومايحرمنيش من حسك في الدنيا يارب

رشا/(شابت وباستني في بوقي) وحشتني ووحشتني شقاوتك يا حبيبي(ولقيتها ابتسمت ابتسامه بريئه)

انا/صدقيني انا تعبان جدا ومش قادر وهالكان خالص

رشا/ماشي خلاص ياحبيبي(ولقيتها وطيت وبصت في ارضيه السرير)

انا/(رفعت وشها ليا بوستها من بوقها) زعلتي سا حبيبتي انا عمري كنت فاضي ورايق وله حتي مشغول وقولتلك لا

رشا/بس انت وحشتني اوي بجد(وحضنتني جامد من وسطي) ايه مش من حقي انك توحشني

انا/حقك طبعا يا حبيبتي طيب بقولك ايه

رشا/(بصتلي وعيونها كلها لمعه)عيوني يا حبيبي

انا(خدتها في بوسه طويله وفركت بزها عن علي الهدوم)ايه الجمال ده عمري ما دوقت اطعم من كده طعم شفايفك طعمها يخلي الواحد بيحس اني هو بياكل كريز يا حبيبي

رشا/بس بقي بتكسف وبعدين انا كل الي كنت عايزاه منك البوسه دي مش اكتر لاني عارفه انك تعبان بس خدني في حضنك وانت نايم يا حبيبي

انا/حاضر يا حبيبتي تعالي يله(روحت فردت جسمي ونمت علي جنبي وضمتها لحضني من ضهرها)كده حلو يا ستي

رشا/(لزقت فيا جامد) اوي اوي احضني اوي عايز احس بحضنك جامد بحس بدفي جوا حضنك يا حبيبي

انا/(ضمتها جامد) ياااااه حضنك دافي اوي يا حبيبتي بس لو طولت في هختصبك كده هاااا هههههه

رشا/بطل بقي ونا تضيعش اللحظه الرومنسيه دي

انا/هههههههههههه حاضر يا حبيبتي انا هنام ساكت اهو تصبحي علي خير ياروحي(وبوست راسها)

وبعديها روحنا في النوم

وتاني يوم صحيت لقيتها بصه في وشي ابتسمت ليها

انا/صباح الخير يا حبيبتي صاحيه من امته

رشا/من قيمه عشر دقايق يا حبيبي

انا/طيب وماقومتيش ليه علشان تصحي العيال وتحضري الفطار

رشا/انا طالما صحيت وانا في حضنك وسارحه فيك ده فطاري

انا/(روحت واخدها في بوسه)صباح العسل علي احلي عيون واحلي شفايف دوقتها في حياتي ياروح قلبي

رشا/صباح النور علي احل واجدع راجل في الدنيا دي كلها بحببببببببك

انا/يابت وطي صوتك الجيران هتقول ايه

رشا/يقولوه الي يقوله يا حبيبي (حضنتني) بحبك وبموت فيكي يا روح قلبي

انا/يله بقي علشان اقوم نفطر ونروح الشغل

رشا/طيب يا حبيبي قوم خد شاور والبس وانا هقوم اصحي الاولاد واحضر الفطار تكون خلصت

انا/ماشي يا حبيبتي يله

وقمت خدت شاور وخلصت وخرجت كان العيال صحيت دخلت لبست وقعدت علي السفره كلنت رشا خلصت تحضير الفطار واحمد وهدي جم قعدو

انا/صباح الخير يا حابيبي عاملين ايه

احمد&هدي/الحمد ****ياحج

انا/عملت ايه صحيح في موضوع سواقه والدتك يا احمد يا حبيبي

احمد/ماما بقيت احسن مني دي بقيت فان ديزل ياحج ههههههههه

انا/بس ياض ما تتريقش علي امك لاحسن انا اقوم ازعلك مني بجد

رشا/تسلملي يا حبيبي يا ناصفني علي طول كده

انا/وبالمناسبة دي يا احمد روح مع والدتك المرور وطلع ليها الرخصه وخدي يا ستي (اديتها مفاتيح عربيتي) خديها ليكي وانا هجيب واحده تانيه ليا

رشا/لا يا حبيبي انا مش محتاجها دلوقتي لما تجيب الجديده ابقي اخدها منك انا مايرضنيش انك تتبهدل في الموصلات

انا/لو قولتي كده تاني مش هكلمك تاني علي فكره ماشي ،،،، وانت ياض ماتروحش الجامعه انهارده وخليك مع امك وانتي يا هدي عايزك كده تتعلمي السواقه ماشي وبرضو ماتروحيش المدرسه روحي مع اخوكي وامك وانت ياحمد بعد ما تخلصو روح وخد امك واختك وخرجهم تمام

احمد/بس ياحج

انا/مفيش بس وتعالي ورايا الاوضه

رشا/خير يا حبيبي فيه ايه

انا/اصبري بس ماتخفيش يله ياحمد

وقمت دخلت الاوضه انا وهو وروحت علي البنطلون وطلعت المحفظه (فيزا)

انا/خد ياض ده حساب باسمك فيه مبلغ حلو اتعامل منه ماشي وعايزك راجل وامك ماتحسش بغياب طول ما انت موجود ماشي لا هي ولا اختك عايزهم يحسو انك راجلهم في كل الظروف مهما جيه عليك الزمن اوع يابني تحسس امك او اختك انك عاجز ربنا يخليك ليهم يا حبيبي

احمد/ايه الي انت بتقوله ده ياحج بس

انا/(حسيت بنفس رشا وهدي واقفين يسمعونا سيبتهم) انا يا حبيبي مش هعيش ليكم طول العمر لازم يجي والعمر ينقضي بيا

احمد/بعد الشر عليك يابابا خير يابابا انت بتقول كده ليه بس

انا/يابني عايز قبل ما اموت اكون سايب راجل امك واختك يقدرو يتسندوا عليه علشان كده عايزك تهتم بيهم الفتره الي جايه دي وماتقارقهمش لحظه واحده علشان يحسو بطيبه قلبك وحنيتك عليهم يا حبيبي

احمد/ربنا مايحرمنش منك وله من حسك يابابا كفايه بقي علشان بجد لو كملت هزعل

انا/طيب يا حبيبي يله بقي لاحسن اختك وامك يقلقو علينا(وحسيت بيهم اني هما مشيو)

وخرجت لقيتهم اول اما شافونا بصو في الاكل

انا/ايه خلصتو الاكل ينفع كده(وببص في عين رشا لقيتها بتملع) مالك ياروحي في ايه(ومسحت عينها لاني كنت حاسس اني هي كانت عايزه تعيط)

رشا/مفيش يا حبيبي خد دي من ايدي(وادتني لقمه في بوقي)

انا/ياااااه طعمها فيها سكر علشان حطيتي فيها ايديك يا حبيبتي

رشا/بس بقي قولتلك مش كده العيال قاعده

هدي/طب نقوم نمشي ونفضي ليكم الجو يعني هههههههه

رشا/بت انتي بطلي

انا/بتغيري يا قلبي عليا(كنت موجه كلامي لهدي)

هدي/طبعا هو في حد يبقي معاها بابا زيك وفي حلاوتك وماتغيرش عليه حتي من الهوا الطاير

رشا/بص البت سا اخويا بتقول ايه امال انا ابقي مين بالنسبه ليه يعني صحبتك يعني علشان تغيري مني

انا/يا حبيبتي هي مش قصدها حاجه ويله بقي خلصو علشان تقدرو تلحقو اليوم من اوله لاخره وتستمتعوا بيه

رشا/حاضر يا حبيبي

وكملنا اكل وكل واحد قام يغسل ايديه ورشا قامت لمت السفره وانا كنت بلبس لقيت رشا دخلت وقفلت الباب وراها وجت وقفت جنبي وحضنتي من ظهري

انا/خير يا حبيبتي فيه حاجه

رشا/لا يا حبيبي بس كل دقيقه بتبقي بعيد عني بتوحشني اوي (الباب خبط)

رشا/(سابت حضني) ايوه مين خش

احمد/(فتح الباب ودخل) يله يا حبيبتي علشان نخلص موضوع المرور ده بدري بدري ويله علشان مضبط ليكم خروجه جميله

رشا/حاضر يا حبيبي هلبس وجايه اهو خد الباب في ايدك وانت خارج

احمد/حاضر يا ماما(وخرج وقفل الباب)

رشا/(كنت خلصت لبس ولفيت ليها ولقيتها نطيت في حضني) هتوحشني اوي يا حبيبي ما تيجي معانا هيبقي يوم حلو

انا/مش هينفع يا حبيبتي معايا شغل وكام مشوار مهم لازم اخلصه انهارده معلش

رشا/هو فيه اهم مننا عندك يا حبيبي

انا/لا طبعا ازاي تقولي كده

رشا/طيب خلاص خد انهارده اجازه من الشغل واجل مشاوريك دي لبعدين لو بتحبني

انا/ما تضغطيش عليا وصدقيني هعوضهاكم في اقرب فرصه بجد يله بقي علشان انا كده هتاخر واه نسيت اقولك روحو بعربيتي عايزك انتي الي تبقي سايقه ماشي وخدي (طلعت المحفظه وجيبت منها رخصه العربيه) خليها معاكي لاحسن يحصل حاجه

رشا/ماشي يا حبيبي يله روح انت علشان ماتتاخرش علي شغلك (وسابتني ولفيت علشان تلبس)

انا/(روحت لفتها ليا) ايه مش عايزه تسلمي عليا وله ايه يا قلبي هاااا

رشا/(اما صدقت كلمتي ومسكت في شفايفي وطولت في البوسه وانا بصراحه مقدرتش اقاوم وطولت معاها وايدي نزلت علي طيزها وقفش فيها وفوقنا من البوسه علي الباب كان بيخبط) ايوه مين

هدي/(من برا الاوضه)انا يا ماما يله اتاخرنا يا حبيبتي

رشا/خلاص حاضر جايه اهو ،،،،،هههههههههه لوله البت كنت سيبتهم ونسيت المشوار بسببك هههههه يله يا حبيبي روح بقي علشان ما تتاخرش ولا انا كمان(راحه خاطفه بوسه سريعه)

انا/هههههههههههه حاضر يا روحي يله سلام

وخرجت من الاوضه وسلمت عليهم وبلغت احمد اني امه خي الي هتسوق ويعد جنبها علشان لو حصل حاجه يبقي يخلي باله منها ومن الطريق وسبتهم ونزلت

وركبت تاكسي للشركه وطلعت لقيت ناصر قالب الدنيا في الشركه بسبب موضوع امبارح ده وكمان لمياء من ساعه امبارح اختفيت وده الي مخليه شايط روحت لبه المكتب ودخلت

انا/خير يا ياباشا صوتك واصل للشارع تحت وبعدين فين لمياء مش شايفها برا

ناصر/مش عارف يامحمد من ساعه الي حصل امبارح في الفرح وانا ماشوفتهاش وقعدت اتصل بيها وهي لا بترد وله بتطمنا عليها حتي

انا/ليه ياباشا خير حصل ايه امبارح في الفرح الي روحتوه امبارح

ولقيت الباب بيخبط وكان ضابط من الشرط ومعاه اتنين امناء

ناصر/خير يا حضرت الضابط عايز ايه

الضابط/حضرتك مطلوب في النيابه علشان موضوع قتل سعد الجرحي وكمان اختفاء اخته لمياء

ناصر/حاضر يا حضرت الضابط جاي معاك بس هعمل تليفون للمحامي بتاعي يحصلني علي النيابه

الضابط/اتفضل اتفضل

واتصل بالمحامي بتاعه(فريد طنطاوي) وكمان اتصل بي(صلاح مباشر) وفهمه الوضع كله وصلاح طمنه

ناصر/يله ياباشا انا جاي معاك

انا/انا جاي معاك يا باشا

ناصر/لا خليك هنا مش مستهله مجيتك

انا/ماشي يا كبير انا مستني هنا لغايه اما تطمني عليك ماشي

ناصر/خلاص ماشي بس انا لما اخلص مش جاي علي الشركه ابقي قفل وراك كل حاجه ماشي

انا/ماشي يا كبير روح انت وخلي بالك من نفسك

ومشي مع الضابط ،،،، وانا خرجت وراه ودخلت مكتبي وعملت تليفون لاندرو وبلغته ينفذ الي قولتله عليه بالحرف ودلوقتي وقفلت معاه وخدت اللاب بتاعي ودخلت المكتب بتاع ناصر وفتحت اللاب بتاعه وخدت كل الملفات الي انا عايزها وخرجت تاني روحت لمكتبي خلصت شويه شغل ومشيت وركبت تاكسي وروحت لرشاد والجماعه

انا/ايه الاخبار يا رجاله ايه الدنيا عاملين ايه دلوقتي والناس الي عندنا اخبارها ايه

رشاد/كله تمام يا كبير بس البت الي انت جايبها دي فرسه ومحتاجه لحد يركب الفرس ده

فواز/رشاد عنده حق يا كبير البت وتكه

انا/مش عايز شغل عيال صغيره ،،، وإرشاد عايزك تسقط تجيبلي واحده شرموطه وتوديها لناصر تعرف تعمل كده واديها الرقم الي تطلبه في سبيل اخباره وفيديو حلو ظاهر فيه وش ناصر وصوته ويكون بجوده عاليه بس هيا ماتكونش ظاهره فيه تعرف وله ايه بضبط

رشاد/يا كبير يومين والموضوع يتم سيبها عليا

انا/ماشي يا رشاد

وسبتهم ودخلت جواه لاوضه الاجهزه وتقمصت شخصيه عبدالرحمن ودخلت لي لمياء

انا/(فتحت الباب وقفلته ورايا وكانت صاحيه بس مربوطه في السرير وقعتد تزوم لاني كان كاتمين بوقها) بس بس يا قمر اهدي شويه مالك (روحت قعدت جنبها وقعدت اهدي فيها)انا هديل اللازقه من علي بوقك ولو صوتي هنترحم عليكي ماشي وله مش ماشي(هزت راسها بالموافقه) شطوره وشكلك مش هتتعبيني(روحت شايل من علي بوقها)

لمياء/انت عايز ايه بضبط وانا فين وليه جايبني هنا وانا عملت ايه لكل ده

انا/اااااااااايه بالعه راديو اهدي علي نفسك وهتعرفي كل حاجه بقولك ايه انتي كنتي مراقبه نهي من امتي بضبط

لمياء/مش هتكلم والي انت عاوزه اعمله

انا/انا عندي كتير خلي بالك وانا الي حايش الرجاله الي برا دي عنك علي فكره لوله اني منعهم عنك كان زمانك وله اجدعها شرموطه

لمياء/ مش فاهمك طيب خطفني ليه

انا/طيب اقري الفاتحه علي روح سعد اخوكي ومش عارف ممكن تحصليه قريب

لمياء/بعياط.... لبه كله ده اخويا عمالك ايه طب بلاش اخويا انا عمالت ليك ايه لكل ده يا اخي روح ربنا ينتقم منك شر انتقام واشوف فيك يوم لاني ماذتكش في حياتك

انا/اسكتي يابنت ال........ ولسه هكمل لقيت صوت جوايا يكلمني

نفسي السويه/ايه الي بتعمل يا مجنونه هتضرب واحده ست لا وكمان كنت هتقذف محصنات انت ايه يابني فيه ايه ليه كل ده ليه علشان السلطه ملعونه ابو السلطه للفلوس لكل حاجه ايه عايز ايه تاني توصله بضبط خلي بالك ربنا غضبه اشد مما تتوقع وحسابه صعب جدا ويا ويلك يوم الحساب

نفسي السيئه/ بس بس يابابا هو كدا صح ما كان زمان ماشي كويس وبكلامك ليه بقي مزلول شوفت بقي اما مشي بدماغي رايح فين بقي الكل هيبقي تحت طوعه ورغبته

نفسي السويه/يا جاسر يا جاسر ارجع وتوب وربنا غفور رحيم وكفر عن سيئاتك ولاكن لو مشيت في سكتك دي مش هتتحلم عواقبها صدقني بس هتستحمل جزء منها حتي واخر كلم ليك ما تخليش شيطانك يعميك بالدنيا وجمالها لانها لعنه ايوه لعنه وتتقلب ضدك في الاخر وانا عارف اني لسه فيك حته كويسه ياريت تفوق لنفسك قبل فوات الأوان

نفسي السيئه/سيبك منه شوف انت بقيت فين وكنت ايه زمان انت دلوقتي تمام سيبك من كلامك يرجعك 100خطوه لورا تاني

انا/ايوه عندك حق في دي

نفسي السويه / يا جاسر بلاش وصدقني في يوم هتيجي تندم في يوم مش هينفع فيه الندم

انا/مالكش فيه انا كده تمام

نفسي السيئه/ايوه هو ده جاسر الي اعرفه

وفوقت علي ايد عماله تخبط علي كتفي فوقتني من شرودي ده وكان رشاد

رشاد/يا كبير يا كبير باشا انت روحت فين

انا/هاااااا ابه في ايه انا موجود يا سيدي خير

رشاد/ياكبير انت بقالك نصف ساعه فا قلقت عليك انك اتاخرت والي جابني كمان صوت عياط وصوتي البت دي

انا/هاااا،،،،،(وفي لحظه عمال ابص حواليا وببص انا فين ووبص للمياء) طيب يا رشاد اربطها كويس بس ما حدش يهوب نحيتها نهائيا والاكل والشرب يزلو ليها علي طول ماشي وتعالي معايا لبرا يله

لمياء/سايبني ورايح فين ياا.......(وراح رشاد كتم بوقها وطلعنا لبرا)

ونا/زي ما قولت ليك يا رشاد الناس كلها الي هنا عاملها كويس ماشي

رشاد/حاصل يا كبير

وجالي تليفون من اندرو انه تم كل حاجه انا طلبتها منه

انا/رشاد اتحرك دلوقتي وفي ظرف اسبوع تكون خلصت كل حاجه ماشي

رشاد/ايوه كده يا كبير انا كان نفسي من زمان اتحرك وكل حاجه زي ما انت عايز هتم

ودخلت الاوضه الي فيها الاجهزه وقعدت مع حالي لاني كلام لمياء الي صحي جوايا جاسر الطيب بس للاسف صحاه متأخر اوي وكمان الحرب النفسيه الي جوايا ومن كتر التفكير تعبت منه وقولت هقوم اصلح كل حاجه عملتها ومفيش مخطط

(بس بعد ايه طالما خت حاجه لازم تقدم قدمها حاجه وتضحي كمان )

ولازم احاسب نفسي لاني مش عايز الي حواليك يتأذى تاني يااااااااااارب سامحني بس حاسبني انا مفيش حد دخل حياتي ليه ذنب في الي بعمله انا الي شيطان ايوه انا شيطان ومش هينفع شيطان يعيش مع ملايكه لازم ابعد مهما كان رد فعلهم مش هقدر اشوف حد بتاذي بسببي تاني نهائي لازم لازم افوق ايوه لازم افوق واحاول ارجع لربنا تاني عارف اني عقاب هيبقي شديد بس انا الي جريت وراه شهواتي ايوه انا بعترف بس طمعان وعشمان في رضاك عليا يارررررررررررررب

بس المشكله انا الي دخلت جوا اللعبه ولو خرجت هموت والي حواليا يموت لا والف لا انا هبعد الناس الي حواليا واختفي من حياتهم لاني ما بقتش انفع اعيش معاهم تاني

كده انا تمام استعنا ب****

وقمت خارج برا وركبت ومشيت وروحت لمصطفي علشان عريس وصبحيته انهارده ورحت ليه البيت واول اما وصلت خبطت وهو فتحلي بس كان باين عليا حزين وسلم عليا ودخلت قعدت

مصطفي/مالك يا جاسر لونك مخطوف ليه كده وحاسك شايل جواك اوي

انا/تعبان يا مصطفي تعبان اوي وحاسس اني غلطت في حق نفسي قدام ربنا وكمان غلطت في حقكم لما دخلتكم معايا

مصطفي/ايه الي بتقوله ده يا جاسر حاسك فيك حاجه اتغيرت جامد

انا/(ولو اول مره في حياتي انفجر في العياط بالشكل ده حتي خلت فريده تخرج من جوا علي صوت عياطي) انا ارتكبت معاصي كتير يا مصطفي وربنا مش هيسمحني عليا وكل حياتي بقت جحيم حاسس اني ضعت خلاص مش قادر مش قادر

فريده/(اول اما شافت حالتي جريت عليا) يلهوي مالك يا جاسر فيك ايه يا حبيب اختك

انا/(بنفس الحاله الي انا فيها) انا خنت نفسي وما صونتش وعدي لاهلي باني كل حاجه هتبقي تمام وخنت ياسمين وجني ونهي وخنت صاحبي وشريك عمري وخنتك انتي كمان وللأسف انتي اطهر من اني تتلوث او تخلخلتو بواحد زي ياريت تسامحيني

فريده/ايه الي بتقوله ده يا جاسر وليه كله ده وايه الي حصل لكل ده

انا/مش قادر احكي تعبان تعبا........

ومره واحده وقعت علي الطرييزه الي قدامي فاقد الوعي محستش بنفسي الا وانا علي سرير في المستشفي

انا/انا فين وايه الي جابني هنا

وببص علي نفسي والي وصلت ليه ولقيت متعلقلي محاليل كتير وانابيب كتير حاولت اقوم معرفتش حاسس اني جسمي تقيل اوي وجيت علشان اعارف وقعت من علي السرير ماحستش بنفسي خالص

وفوقت تاني بس المره دي بفتح عيني بالعافيه ولقيت حواليا خيالات بحاول اشوف مين مش عارف لغايه اما لقيت خيال منهم بيقرب مني وبيطبط عليا وبيتكلم بس معرفتش بيقول ايه عمال اجمع لغايه اما فتحت وفوقت لقيت مصطفي وفريده بس فريده كانت منهاره طبعا ولقيت واقف جنبهم دكتور وممرضه

انا/انا ايه الي حصل...... آآآآآآه جسمي جسمي ودماغي مش قادر

مصطفي/ماتتحركش خالص كفايه بقي علشان جسمك مش مستحمل حركه

فريده/(بعياط)حمد*** علي السلامه يا حبيبي

انا/انا عايز اخرج من هنا دلوقتي مصطفي قولهم يخرجوني

مصطفي/حاضر بس اهدي وما تتكلمش كتير علشان صحتك

انا/اوع تكون كلمت حد من البيت عندي ها يا مصطفي اوع

مصطفي/لا ما كلمتش حد بس لازم يعرفو ويطمنو عليك يا حبيبي انت بقالك سنه في غيبوبه وانا كنت مقولتش لحد ومانع فريده بالعافيه عن كده

انا/(بصدمه)انت بتقول ايه (وجاي اقوم الدكتور والممرضه مسكوني وربطوني في السرير) سبوني اقوم تلاقي الدنيا مقلوبه برا عليا

مصطفي/لا ما تقلقش الحاجه ماشيه زي ما انت كنت عايز

انا/مصطفي(بزعيق جامد) ابعد عن سكتي واوع اسمع منك انك رجعت للشغل بتاعي تاني انا الي كملت مشوار الشيطان الي انا ماشي فيه ده وحدش هيكمل غيري ولو عرفت انك كملت مكاني هموت الي هيساعدك فاهم

مصطفي/ليه كل ده يا صاحبي ومن ايه بس نفسي افهم مالك اول مره اشوفك كده

انا/خلاص خلصت انا بقيت ملعون ومنبوذ مش عايزك زي يا مصطفي واوع تقرب من الشركه تاني او اي حد ليه صله بشغلنا تاني ماشي وخد فريده في ايدك وامشي وياريت تبلغ الكل اني مت مش عايز اعرف حد يله اخررووووووج برا اطلعو برا

فريده/جاسر مالك فيك ايه

انا/اطلعي برا مش عايز اشوف وشك تاني وانسي اني ظهرت في حياتك اطلعو برا

مصطفي/ يله يا فريده مش عايزين نزود عليه اكتر من كدا

فريده/انا مش ماشيه لما اعرف هو ماله

انا/انا لو قمت مش هيكفيني اني اموتك اطلعو برا خد مراتك واطلع بررااااااااا غورو في داهيه ومش عايز حد يزورني فاهم يا مصطفي لو حد زارني هموته بايديه وابعتلي الدكتور انت خلرج

مصطفي/حاضر يا جاسر يله يا فريده(وخرجوا برا)

انا/(بعياط)لازم لازم محدش يقرب مني تاني كفايه لحد هنا كفايه اوي (ودخل عليا الدكتور)

الدكتور/خير يا استاذ (وبص للبرنشيطه الي فيها بياناتي) عبد الرحمن كنت عايزني

انا/انا هخرج من هنا امتي بضبط

الدكتور/لسه لما حالتك تتستقر علي الاقل شهر وله اتنين

انا/طيب يا دكتور ما ينفعش المده تقل شويه لاني في شغل كتير واقف برا

الدكتور/خير كل شئ وارد بس حضرتك تسمع الكلام وما تتعصبش علي اي حد ماشي

انا/طيب يا دكتور ممكن ماتخليش حد يجي يزورني وتمنع الزياره عن خالص ولو حد سأل عليا قوله اني هربت او مت وياريت تنقلني لاوضه تانيه ده طلبي يا دكتور

الدكتور/حاضر عايز حاجه تاني

انا/تسلم يا دكتور بس

خرج الدكتور وعمل إجراءات نقلي لاوضه تاني

والفتره الي قضيتها في المستشفي دي لقيت مصطفي حاول يوصلي وماعرفش وكان هتجنن عليا وانا كنت مبلغ الدكتور انه يبلغ اي حد يجي يسال عليا اني هربت ومصطفي عارف اني مجنون واعملها

وفي الفتره دي مع متابعه الدكتور ابتدي جسمي يفوق تاني ويوم عن تاني صحتي ابتديت ترجعلي لغايه اما وصلت اني قومت بعد الي انا فيه بشهر ونص واتكتبلي خروج وبتديت الم كل حاجتي وخلصت اجراءات خروجي وخلصت موضوع حسابي وخلصت كل حاجه ومشيت وكررت بيبني وبين نفسي خلاص مفيش خفي تاني هرجع جاسر واول اما خرجت اول حاجه روحت لرشاد والرجاله واول اما وصلت كانو فرحانين بوصولي

انا/رشاد ايه الاخبار عملت ايه قولتلك عليه وكملت الي انا كنت ناوي اعمله بنفسي

رشاد/كله حاجه تمت زي ما انتي عايز

فلاش بالك قبل ما اخش الغيبوبه

انا/بص يا رشاد انا عايز خبر رجاله ناصر العدوي تكون عندي بعد اسبوع وادي بيانات كل واحد فيهم قاعد فين تمام وعايز منك كمان تبقي حاضر معايا لاني نمحي ناصر العدوي ده من علي وش الدنيا هو ووكر التعابين صحابه ماشي

ناصر/تمام يا كبيرهم واخيرا جيه اليوم الي بتمني من يوم ما وعيت علي الدنيا

انا/بس اهم حاجه لو حصل حاجه ليا مكنتش معاك او خطفوني او اتقتلت كمل زي ما قولتلك بس اهم شئ الناس تخلص من شر ناصر وشر صحبته الكريمه ماشي وانا كده كده هخليك تتواصل مع اندرو عن طريق فواز علشان هتعوزه

رشاد/خلاص ماشي يا ريس اي اؤمر تاني

انا/لا يا رشاد

وخلصت معاه واتصلت باندرو وفهمته يعمل ايه لما رشاد يتصل بيه ويطلب مساعدته وخلصت معاه وقمت مشيت

عوده من الفلاش باك

انا/بس طلعت قد كلمتك ياد يا رشاد

رشاد/عيب يا كبير انت عارفني

انا/بس كنت متيقن او عارف اني راجع تاني ازاي

رشاد/عن طريق مصطفي باشا هو الي كان بيطمنا علي حالتك اول باول

انا/فيه الخير المهم اوع تقول اني ظهرت لاني مش عايز حد يعرف اني عايش وقريب اوي انت كمان مش هتشوفني وكمان هيوصل لكل واحد في حسابه مبلغ وقدره علي المده الي قضاه معايا من الرجاله بس انت وفواز ليكم النصيب الاكبر

رشاد/ليه كده يا كبير ده احنا كان عايزن نكمل شغل معاك انت اكتر واحد ارتحنا معاه في الشغل في كل حاجه واهم حاجه انك كنت بتعاملنا زي اخواتك واكتر وده الي حببنا فيك

انا/خلاص بقي كفايه عليا كده لاني الي جاي ده حملي لوحدي ومحدش يقدر يشيله غيري وبعدين انا لو احتاجت حاجه اول حد هلجاله انت يا رشاد ونا تقلقش علي اخوك

رشاد/ماشي يا كبير واكيد لما تعوزني اتصل بس بيا وانا تحت امرك يا غالي

انا/تسلم يا رشاد هو ده برضو العشم

وبعدين سيبته ودخلت اطمن علي الناس لاني نويت اسيبهم كلهم بس ما حبتش اظهر ليهم بجاسر ظهرت لكل واحد بالشخصية الي شافني بيها وانا خاطفه

ودخلت اطمنت عليهم واحد واحد وخليتهم مشوهم كلهم وكل واحد علي بيته بس قبل ما يخرجو يكون كل واحد مغمي عينه وقافل بوقه وسادين ودانه كل واحد فيهم بس خليت محمد عطا علشان اخلص زمتي منه ومشوا الناس كلها ودخلت لمحمد بشخصيه جاسر وخليتهم يفكوه بس يخليهم واقفين معانا

انا/ازيك يامحمد عامل ايه دلوقتي

محمد/انت مين وليه مش عايزين تسبوني في حالي انا عملت ليكم ايه بضبط

انا/خلاص انت كنت ضحيه لشخصيه ماتستحقش تعيش بس كل حاجه هتتعدل

محمد/هتتعدل ايه بقي بعد مادمرتني وخلتني خسرت اهلي وشغلي

انا/كل حاجه هتتصلح وانا بنفسي جاي معاك لاهلك علشان الفتره الي فاتت كنت في غيبوبه وربنا نور بصرتي فيها ويعلم ربنا انا عملت ايه مع اهلك وناسك وبتمني لما تشوف حالهم بقي ازاي صدقني هتدعيلي وانا كل الي عايزه منك انك تسامحني مش عايز اكتر من كده

محمد/اسمحك علي ايه وله ايه بضبط

انا/خلاص يا صاحبي كلنا بنغلط بس اهم حاجه نفوق في الوقت المناسب بس اما اشوف حظي هل ده الوقت المناسب وله لا بس بدعي من ربنا انه يسامحني يله يا غالي علشان اهلك بقالهم سنه ونصف انتي ماشوفتهمش

محمد/حاضر يله

وقمنا مشينا بس وانت ماشي كنت واخد مجسم محمد معايا وباقي متعلقاتي لاني خلاص نويت انهي الي انا بداته

ووصلت لبيت وطلعت انا ومحمد وخبط واحمد هو الي فتحت واتصدم لما شاف ابوه

احمد/بابا

محمد/(خده في حضنه)عامل ايه ياض وحشني اوي طمني اخباركم ايه

رشا/(من جوا)مين يا احمد

انا/خش يا محمد طمن مراتك

محمد/(بصلي بقرف بس انا كنت مقدر كل حاجه فا لازم اكون متقبل كل حاجه وكل رد فعل هشوفه ولسه هشوفه) ماشي ماشي(وخد ابنه في ايده ودخلت معاه

رشا/(اول اما شافت محمد اتصدمت) محمد حبيبي(وجريت عليه وخدته في حضنه) عامل ايه كل دي غيبه ينفع تسبني كل ده سنه ماترفعش سماعه عليا حتي تطمني عليك

محمد/(بصلي بغيت وجز علي سنانه)معلش يا حبيبتي انا اسف

رشا/(بتهمس في ودنه)مين ده يا محمد

محمد/اقعدي بس وهتعرفي دلوقتي(وقعدنا)

انا/ازيك يا مدام رشا عامله ايه امال فين هدي وحشاني البت دي

رشا/(بتبص لمحمد بتبصلي اوي)نعم حضرتك مين وعارف هدي منين

انا/ممكن تقومي تجيبها

محمد/قومي يارشا هاتيها لانها وحشاني اوي

رشا/حاضر (وقامت ودخلت الاوضه بتاعتها وكانت نايمه وصاحيتها وجت بيها)

هدي/بابا (وجريت علي ابوها ونطيت في حضنه واعديت تعيط) وحشتني اوي يابابا عامل ايه طمني عليك(ولحظتني) مين ده يابابا انا اول مره اشوفه

انا/ممكن لو سمحت تسمعوني كلكم واخلص كلامي وبعد كده قولو الي انتو عايزينه تمام يا استاذ محمد

محمد/ماشي تمام

انا/اولا انا اسف عن كل حاجه سببتهالك في حياتك يا استاذ محمد في حياتك وانت ليك حق في كل كلمه بتقولها من جواك عليا عارف وحاسس بكل كلمه بس صدقني وهما قاعدين قدامك اهم الفتره الي قضيتها معاهم الفتره الي فاتت يعلم ربنا ماقصرتش في شئ حتي اسالهم وانا***كنت بعاملهم احسن معامله يمكن احسن ما بعامل اهلي وصدقني انا مش عارف اعتذر ازاي عن الي عملته معاكم وخصوصا انتي يا مدام رشا وبتاسفلك للمره المليون بس صدقيني كان الفتره الي فاتت شيطاني الي سايقني مش انا بس يارب قصاد الي حصل يا استاذ محمد في حياتك لخبطتها يارب اكون عوضتها لما عاملت عيلتك كويس في فتره بعدك عنهم وده كل الي عندي عايز قبل ما انزل اسمع كلمت مسامحك من كل واحد فيكم

رشا/انا عايزه افهم انت مين بضبط وايه كل الكلام الغامض ده. بعدين انت كنت فين طول السنه دي يا محمد

محمد/انا بقالي اكتر من سنه سايب البيت وكان الباشا خاطفني علشان تصفيه حسابات

رشا/كنت حاسه وشاكه من اول اما دخل عليا لما كانت اخر خناقه بينا يا محمد ولما حسيت بالتغير ده قلقني جدا بس ماحطش في دماغي لاني لازم اقول الي ليا والي عليا ماقصرش معايا ولا الاولاد فا بعدت فكرت تغيرك المفاجأة ده لاني هو محسسنيش بصراحه بس ازاي تدي نفسك با استاذ الحق تدخل حياتنا وتخشها من غير اذن وكمان تحرم اب من عياله وزوجه من زوجها ازاي تقدر تفهمني ازاي يا استاذ

انا/انا اولا عارف اني مسبب جرح ليكم جامد وصعب يداوي بس بتمني منكم تسامحوني لاني **** اعلم ممكن بكره اموت فا الي طالبو منكم انكم تسامحوني وخصوصا انتو الاتنين(شاورت علي احمد وهدي) واي حاجه عايزين تقولوها قولها وانا متقبل بصدر رحب لاني عارف اني غلطت في حق ناس كتير

هدي/(بعياط) انا مسامحاك في حقي بس لبه عملت كده بابا عملك ايه ليه ها كل الي انت عملته معانا هو بس الي هيغفرلك روح ربنا يسامحك

احمد/اظن ان وجودك مش مرحب بيه واتفضل من غير مطرود لو سمحت

محمد/احمد انا لسه عايز عيب الي بتقوله ده مهما كان ضيف عندنا

انا/(مذهول رد فعل محمد) حقه يا استاذ محمد وكل واحد فيكم حقه في كل كلمه وبكره اعتذاري تاني بس قبل ما اقوم ياريت اسمعها من كل واحد فيكم كلمه واحده بس هي (انا مسامحك)

محمد/كفايه حضرتك لغايه كدا واتفضل وكفايه انك اعترفت بغلطك وده شئ من الرجوله ربنا يصلح حالنا وحالك اتفضل

انا/ممكن رقم حضرتك من الوقت للتاني اطمن عليكم لاني بجد انتو اسره جميله جدا وطيبه لو مفهاش اساءه لحد

محمد/تمام اتفضل(واداني الرقم وحفظته علي موبيل)

انا/يارب تسامحوني من جواكم بجد واكون عرفت اني اقضي معاكم فتره جميله ويا استاذ محمد يستحسن انك تبعد عن شركه ناصر العدوي لانها فيها مشاكل كبيره وعلشان انتي انسان كويس ابعد عنها احسن ليك ولاسرتك وربنا يسعدكم يارب استاذنكم(وقمت مشيت)

نزلت تحت واتحركت وروحت لنهي ورجعت لشخصيه جاسر تاني واول اما وصلت ليها لقيتها جريت عليا ونطت في حضني

نهي/كنت فين المده دي كلها يا حبيبي

انا/معلش كنت مشغول جامد

نهي/ وحشتني اوي اوي(وقعدت تبوس فيا جامد روحت بعدتها عني) مالك يا جاسر متغير ليه حاسك متغير وزعلان مالك يا حبيبي

انا/مفيش لمي هدومك يله علشان اروحك البيت عند ابويا وامي

نهي/ان.....ت........ ما....... تعرفش

انا/فيه ايه مالك مش عارفه تقولي كلمتين علي بعض ليه يا نهي فيه ايه

نهي/(بعياط جامد) ماما وبابا ماتو يا جاسر ماتو يا جاسر

انا/(حسيت بنغره قويه في قلبي ومسكت صدري جامد لدرجه اني وقعت في الارض من الصدمه ولقيت شريط حياتي بيمر قدام عيني حسيت اني الدنيا اسودت في عين واغمي عليا)

نهي/(اول اما شافتني كده جريت عليا قعدت تفوق فيا بس مفيش فايده جريت علي التليفون واتصلت بمصطفي وقالتلو الي حصل قفل معاها وجري)

مصطفي/ماله جاسر(اتصدم لما شافني راقد في الارض ونهي قاعده جنبي وبتعيط ) قومي بسرعه نلحقه ونوديه المستشفي ده لسه فايق من غيبوبه بقاله سنه راقد فيها

نهي/غيبوبه!!!!!!!

مصطفي/(كان شايلني وجري بيا)انا لسه هستانكي لما تتصدمي تعالي ورايا بسرعه

وجريت نهي ورا مصطفي وركبوني العربيه ووصلت بيا المستشفي الي كنت فيها والدكتور الي كان معايا وقت الغيبوبه والاستقبال خدوني من مصطفي وحطوني علي ترولي ودخلو بيا وراحو ندهو للدكتور يجي يشوفني واول اما شاف مصطفي وشافني

الدكتور/خير يا استاذ مصطفي مين ده

مصطفي/مش وقته يا دكتور عايزين نلحقه بسرعه وخلي بالك ده الي كان في غيبوبه

الدكتور/حصل ايه اوع يكون اتعرض لصدمه عصبيه

نهي/(كانت منهاره في العياط) انا كل الي قولتهولو امك وابوك ماتو لقيته مسك صدره وقع علي الارض

الدكتور/ماشي تقدرو تتفضلو دلوقتي

وخرجو برا ودخلوني العمليات وبعد تلات ساعات خرج الدكتور علي مصطفي واول اما مصطفي شافه جري عليه

مصطفي/طمني يا دكتور

الدكتور/يؤسفني اني ابلغك اني جالتله جلطه في نصفي وتحديدا الجزء الشمال من جسمه ولحقناه في اخر لحظه وهو مش هيفرق دلوقتي واحنا متابعين حالته وما تقلقش كله خير

نهي/يلهوي جلطه!!!

مصطفي/يعني هيعيش يادكتور وله ايه بضبط

الدكتور/كل حاجه بايد**** واحنا نعمل الي علينا ونحمد **** احنا هو لسه عايش

مصطفي/ماشي يا دكتور كتر خيرك

نهي/طيب انا عايزه اشوفه يا دكتور لو سمحت

الدكتور/لا صعب دلوقتي صعب تشوفيه اما يفوق هخليكي تشوفيه بس ادعيلي ليه انه يقوم بالسلامه بس

مصطفي/ماشي يا دكتور شكرا (ومشي الدكتور

نهي/وبعدين يا مصطفي انا مش قادره اشوف جاسر بالشكل ده وانت ليه ماقلتش انه كان في غيبوبه الفتره الي فاتت هااا

مصطفي/صدقيني كان صعب اقولك لانه خبر زي ده كان صعب عليكم كلكم بس اديني بنجني ثماره اهو امه وابوه ماتحملوش بعده عنهم ماتو بالقهر عليه ويا عالم لما البنات تعرف انه هو ظهر تاني هيعملو ابه

(وكان مصطفي ساعتها تليفونه رن وكانت حماته)

مصطفي/خير يا امي فيه حاجه

لبلي/تعاليالي بسرعه فريده بتولد

مصطفي/مسافه السكه حاضر انا جاي حالا(وقفل مع حماته)

نهي/خير يا مصطفي مين كان علي التليفون

مصطفي/دي حماتي بتقولي فريده بتولد

نهي/روح يا غالي وانا هنا قاعده مع معاه واي جديد هبلغك ماشي

مصطفي/خلاص ماشي

ومشي مصطفي ونزل ركب عربيته وطار علي المستشفي الي فيها فريده وطلع لقي الناس كلها متجمعه

اسيا&ةمير(كانو الاتنين مخطوبين لبعض)/عامر&ايسل(كانو الاتنين مخطوبين لبعض)/جني&ياسمين والاطفال/ليلي&ياسين(ابو فريده وامها)/ابتسام(خالتي)/مني/فاروق(ايوه وامه)

واول اما دخل عليهم وسأل علي فريده وقالو جوا لسه بتولد ووقف معاهم استانها وكان مش باين عليه الفرحه والي حسيت بكدا ياسمين وجيت راحت عليه

ياسمين/(قامت وراحت جنب مصطفي) مالك يا درش في ايه شكلك مهموم كده ليه ده حتي فريده بتولد المفروض تبقي فرحان عارف اني الفرحه ناقصه بدون جاسر ربنا يرده سالم لينا بس فك بقي علشان فريده حتي لما تقوم تشوفك فرحان يا حبيبي

مصطفي/الحمد****علي كل شئ يا ياسمين

وياسمين حاولت تخليه يفك وخلته يشيل الياس علي ايديه وقعد مصطفي يلعب معاه لغايه اما فك شويه ولقي الدكتور خرج عليهم والكل جري عليه

مصطفي/خير يا دكتور طمني

الدكتور/مبروك يا جماعه جابت تؤام ولد وبنت يتربي في عزكم

مصطفي/(اول اما سمع كده جري ونسي كل حاجه ودخل علي مراته لقاها بتبتسم ليه) حمد***علي سلمتك يا حبيبتي

فريده/****يسلمك يا حبيبي شوفت ولادنا يا حبيبي

مصطفي/(وطي عليهم وابتسم في وشهم وباس جبين كل واحد في واطي علي ودن كل واحد فيهم واتشاهد وكبر) ربنا يخليكو ليا يا اعز ما في الدنيا دي كلها يارب ويخليكي ليا يا غاليه عليا

فريده/ويخليك ليا يا حبيبي ومايحرمنيش منك الا بصحيح مفيش اخبار عن جاسر

مصطفي/ لا مفيش

فريده/ربنا يردك لينا سالم يارب يا جاسر كان نفسي يبقي جنبنا اليوم ده مخصوص بس يله كل شئ نصيب

ودخل عليهم باقي العيله وسلمو عليها واطمنو علي صحتها وعلي الاطفال وخرجو وراح نقلو فريده لاوضه تانيه والكل راح علشان يقعدو معاها وبعد ما خدو قعدتهم مشيو كلهم عادا (ليلي واسيا ومصطفي)

وبعد ما الكل مشي قعدو يهزو شويه مع فريده والعيال وفي الوقت ده مصطفي جاله تليفون من نهي ورد عليها بخضه شديده خليت الكل انتبهي ليه

مصطفي/خير يا نهي في جديد

نهي/اه جاسر فاق بس حالته مش كويسه بس الحمد*** كنا فين وبقينا فين انا قولت اطمنك بس

مصطفي/بتتكلمي جد يا نهي الحمد**** يارب يا ما انت كريم يارب طيب انا جايلك دلوقتي يله سلام( وقفل معاها)

فريده/نهي!!!!! نهي مين وفيه ايه يا مصطفي بضبط

مصطفي/مفيش انا رايح ليها دلوقتي وجاي تاني عايزين حاجه من تحت

اسيا/انت مش هتمشي من هنا لما اعرف انت رايح فين وتمشي ليمن يعني وتسيب مراتك كدا

مصطفي/يا اسيا***عليك انا اعصابي مش فيا دلوقتي واما ارجع نبقي نتكلم بعد اذنكم يا جماعه(وجاي يخرج)

فريده/مصطفي

مصطفي/(لف ليها) نعم يا حبيبتي

فريده/مش هتنزل لما اعرف فيه ايه بضبط وما تعصبنيش اكتر من كده

مصطفي/بلاش دلوقتي احسن علشان مش هينفع اتكلم لو سمحت يا فريده انا مش ناقص بجد

فريده/طب ممكن كلمه قبل ما تمشي في ودنك

مصطفي/(قرب من ودنها) جاسر عايش بس محجوز في المستشفي وجاتله جلطه ولسه فايق منها ونهي قاعده مع. اوعي تظهري حاجه قدام حد وخصوصا قدام اسيا ماشي يله بقي علشان اروح اطمن عليه

فريده/(بصوت واطي وبعياط خفيف وكلمته في ودنه) بجد يا مصطفي طيب طمني عليه ***عليك ماشي

مصطفي/(سحب نفسه من عليه) حاضر يا حبيبتي يله سلام دلوقتي(ومشي مصطفي)

اسيا/(بصت لفريده لقيت عينها مدمعه) الواد ده رايح فين يا فريده وبعدين بتعيطي ليه يا حبيبتي اوعي يكون مصطفي ده زعلك في حاجه او ضايقك

فريده/مصطفي هو في احن منه وله اطيب منه ده مهما عمل فيا مش هزعل وله هقدر ازعل منه ربنا يخليه ليا يارب

ليلي/امال نزل وراح فين في وقت زي ده

فريده/مفيش يا حبيبتي كان واحد زميل لينا عزيز علينا كان سايب بيت اهله وامه وابوه كانو موصينين مصطفي انه يرجعه ليهم فا لقاه وراح يوصله ويطمن اهله

ليلي/ربنا يصلح حال جوزك يا حبيبتي صحيح طلع ابن ناس وراجل وطيب كمان

اسيا/ربنا يخليكو لبعض يا حبيبتي (وتمتمت في سرها وحشتني يا جاسر لاني افتكرته لما شافت موقف مصطفي كان شبيه لمواقف جاسر)

وصل مصطفي المستشفي وطلع وسال عليا وراح للاوضه الي انا فيها ودخل لقاني فايق ونهي بتتكلم معايا اول اما شافني فايق جري عليا وحضني

مصطفي/حمد***علي سلمتك يا صاحبي اخبارك ايه دلوقتي

انا/حاسب يا مصطفي براحه جسمي مش قادر منه

مصطفي/انا اسف يا حبيبي معلش سامحني

انا/وله يهمك اخبارك ايه واخبار فريده ايه انا لسه عارف من نهي اني هي كانت بتولد ياتري جابت ايه

مصطفي/قامت بالسلامه وجابت تؤام ولد وبنت

انا/يتربو في عزك يا صاحبي وربنا يكرمك فيهم يارب وصحيح ايه التغيرات دي كلها الي حصلت انا لسه سامع اني امير خطب اختي وايسل عامر خطبها ايه الاخبار الجميله دي وياسمين كمان خلفت

مصطفي/قوم بس انت بالسلامه وارجع لاهلك والدنيا كلها هتبقي تمام وكفايه عناد ماشي علشان عنادك ده خلي امك وابوك يموت بحصرتهم عليك

انا/(حسيت اني النغزه رجعتلي علي خفيف ومسكت قلبي وعيطت) اااااااااااااااااااه يا غالين عليا سبتوني ومشتو ليه ليه بس ما تقلقوش هحصلكم عن قريب

نهي/بعد الشر عليك يا حبيبي بطل الكلام ده بقي

مصطفي/ربنا يهديك يا جاسر عايز تموت وتسيبنا كلنا عايزين اعيش من غير ظهر يا صاحبي

جاسر/ مبقاش ينفع يا صاحبي انا بقيت يعتبر مشلول وهبقي سند لحد وكل ده ربنا بيحاسبني بسبب الي عملته في الناس من ظلم وافترا وكمان ظلمت معايا نهي وجني وياسمين واختي كفايه ده كله وانا بحمد ربنا انه بيعاقبني دلوقتي وبخلص زنوبي دلوقتي واروح ليه نظيف وقصي اخف من قض ياريت يا مصطفي تجيبلي مازون اما اخرج علشان انا خلاص نويت اعيش لوحدي مش عايز حد معايا لاني ناوي اطلقهم كلهم مش حمل اشوف حد بيلعب بسببي كفايه تعب ليهم بسببي لحد هنا وياريت يا صاحبي ما تجليش تاني مش عايز حد يعرفني تاني وكمان ابقي هاتلي محامي علشان هبيع كل ممتلكاتي لدار ايتام والجمعيات الخيريه وخد نصيبك وابقي ادي اهلي نصيبهم وياريت محدش يقرب مني تاني صدقني ده احسن ليا وليكم وخصوصا ليكم معلش هو كلام صعب عليكم تتقبلوه بس خلاص

نهي/(منهاره في العياط) ايه الي بتقوله ده انا هفضل معاك وهخدمك طول عمري لغايه اما اموت ومش هسيبك مهما حصل وبطل بقي انت كل شويه بتحرق قلبنا عليك ليه ها ليه

مصطفي/بص يا جاسر انا مش هحاسبك علي كل الي انت قولته ده علشان الحاله الي انت فيها دي ومن انهارده انت مالكش كلمه حتي علي نفسك وده اخر كلامي اما موضوع الطلاق ده براحتك يا صاحبي بس نصيحه بلاش تكسر قبل البنات الي معاك وانا نازل كفايه حرقه دم لغايه كده ويا نهي اقعدي معاه لغايه اما يتكتبله علي خروج واول اما يخرج انا هاجيلكك ازوركم وياريت تروحي شقتك القديمه ماشي سلام يا صديق عمري

وخرج مصطفي من غير حتي ما يسمع مني او من نهي رد ودموعه كانت علي خده ونزل شاف الحسابات وخلص الإجراءات ووصي عليا وفهم الاستقبال اني نهي هتبقي مرافق ليا وخرج من المستشفي وركب عربيته وراح المستشفي الي فيها فريده وطلع الدور الي فريده فيه محجوزه ووصل الاوضه بتاعتها وخبط ودخل ولقاها لوحديها

فريده/حمد***علي السلامه يا حبيبي هو عامل ايه دلوقتي

مصطفي/بخير بس لسه راكب دماغه يا فريده وعايز يعيش لوحده وهو عاجز لا وعايز يطلق البنات ويعيش لوحده ويبعد عننا

فريده/ليه كده يا جاسر تحرق قلبنا عليك ليه ربنا يحنن قلبك يا حبيبي اختك ويصلح حالك

مصطفي/طب والعمل معاه يا فريده انا تعبت من راسه الناشفه دي مش عارف اتصرف ولازم البنات تعرف اني هو عايش لازم كفايه الي حصل لابوه وامه بسبب عجرفته دي

كانت اسيا وليلي برا الاوضه وسمعت فريده وهي بتعيط وكمان مصطفي وهو بيتكلم عليا ودخلت عليهم اسيا فجاه

اسيا/(بعياط) جاسر رجع يا مصطفي طب هو فين قولي هو فين ريح قلبي الهي يرح قلبك وعاجز ازاي ماله اخويا

مصطفي/(كان مصدوم وعارف رد فعلها ومثدرش يرد عليها واطي راسه في الارض)

اسيا/(وبتزق فيه وبنضربه في كتفه) انطق يا مصطفي اخويا فين وماله

مصطفي/(اتنهد وخد نفس كبير) طيب اقعدي يا اسيا واسمعيني كويس

اسيا/(راحت قعدت قدامه) اهو اتفضل قول

مصطفي/بص يا اسيا جاسر عايش بس للاسف محجوز في المستشفي وجتله جلطه نصفي وهو دلوقتي راقد في المستشفي بس حالته مستقره

اسيا/(اول اما سمعت كده انهارت في العياط) قوم وديني لاخويا دلوقتي حالا قوم يله

مصطفي/مش هينفع اوديكي وانتي بالشكل ده واهدي شويه

اسيا/هتقوم توديني دلوقتي حالا وله ولا ليك اخت اسمها اسيا وله هنعرفو ليا طريق خالص

مصطفي/طيب اهدي شويه طيب

اسيا/طيب يله قوم علشان عايزه اشوفك

مصطفي/حاضر يله بينا

وقامو ونزلو وركبو العربيه واتحركو علي المستشفي الي انا فيها وطلع الدور بتاعي ووصل الاوضه الي انا فيها لقاني نايم ونهي نايمه علي السرير الي جنبي الي معايا في الاوضه ودخل هو واسيا واول اما اسيا شافتي كانت هتعيط بس مصطفي مسكها من ايديها وضغط علي ايديها علشان ما تعملش صوت

مصطفي/اهدي يا اسيا علشان شكله تعبانه وحالته ما تستدعيش انه يشوفك كده لازم تمسكي نفسك علشانه

اسيا/(مسحت دموعها) حاضر يا مصطفي

وراحت عليا وشديت كرسي جنب سريري وقعدت تتأمل فيا وفي شكلي ومسكت ايدي وباست كف ايدي وبعدين قامت باست جبيني وانا حسيت بايد ناعمه وابتديت افوق

انا/(عمال افوق وبفتح عيني بالعافيه) ماما انتي هنا هو بابا معاكي وله ايه(كل الكلام ده بقوله وانا مش داري بحاجه واختي ابتديت دموعها تنزل وهي شايفه حالتي دي)

اختي/انا جنبك ومش هسيبك تاني ابدا مهما حصل

انا/(فوقت علي صوت اختي وانتبهت ليها) اسيا (ودمعت وشديتها وخدتها في حضي) عامله ايه وحشتيني اوي يا حبيبتي وحشتني ماما اوي هي وبابا اووووووووي اااااااااااااااااااه سا قلبي

اختي/(بعياط) خلاص يا حبيبي انا جنبك اهو اهدي علشان صحتك اهدي وبعدين وحد**** كده هما دلوقتي في مكان احسن من هنا بس بس بس اهدي(واعدت تملس علي راسي وظهري بحنيه حسيت بيها حنان امي)

انا/(بعدتها عني) عامله يا بت وحشتيني اوي وجني وياسمين والعيال وحشوني موت اخبارهم ايه وام............ ****يرحمك يا غاليه

اختي/خلاص بقي يا جاسر علشان صحتك يا حبيبي وبعدين ينفع الغيبه دي كلها ها وكنت فين كل ده

انا/انا كنت في غيبوبه يا اسيا وقومت منها دخلت في جلطه بسبب اني غضبت ربنا وانا استاهل انا استاهل يا اسيا ربنا بيعاقبني عملت حاجات وحشه كتير في حياتي اوي وخصوصا اني خنت جني وياسمين ونهي وكمان نمت مع اتنين مش من حقي شرعا وكمان كنت بغشهم وضحكت عليهم انا استاهل انا استاهل الي انا فيه ياااااااااارب سامحني يارب

نهي/(فاقت علي صوتي صريخي) جاسر مالك يا حبيبي اهدي كده الي انت بتعمله ده مش في صالحك خالص وكمان غلط علي صحتك اهدي يا حبيبي

جاسر/اسيا انا عايز جني وياسمين ونهي بكره يبقي متجمعين هنا ماشي وزي ما قولتلك سا مصطفي تجهز الي قولتلك عليه بكره

نهي/وانا لو حصل حاجه ****لانتحر وهموت نفسي وهيبقي ذنبي في رقبتك ليه كده يا جاسر عايز تمشي وتسيبني ليه

مصطفي/سبيه يا نهي يقول الي هو عايزه الكلام معاه مامنهوش فايده لاني كل حاجه هتمشي زي ما انا قولت

انا/ياعم انا مش عايز اعرفكم تاني حسو بقي اني بقيت حاجه وسخه في حياتكم اه ايوه انا بقيت وسخ وماينفعش تبقو جنبي نهائي

اختي/ايه الي انت بتقوله ده يا جاسر وايه الموضوع من أصله اساسا

انا/لا مفيش انا غلطان اساسا اني ببلغكم بي حاجه وبكره مش هتشوفني في حياتكم وورقق طلاقك هتوصلك قريب يا نهي ومعاها ورقه ياسمين وجني

مصطفي/طب ابقي وريني هتعملها ازاي انا المره دي الي هقف في وشك ماشي يا بيه يله يا بنات سبوه لوحده

انا/انت بتتحداني يا مصطفي طيب هتشوف مين كلامه الي هيمشي اطلعو برا بقي عايز ابقي لوحدي مش عايز اشوف وش حد فيكم براااااااااا

اختي/(بتعيط) في ايه يا جاسر بس لكل ده ومفيش حاجه اسمها نسيبك ونخرج

مصطفي/اسيا سيبك منه شكله عايز يشوف مني وش هيزعل منه وانا اوعدك انه مش هيعمل الي في دماغه نهائي يله تعالو اطلعو معايا برا و سيبه يحسبها كويس مع نفسه

وخرجت برا

وانا ناويت اني خلاص مفيش مفر انا بكره همشي من المستشفي يعني همشي

واول اما خرجو برا

مصطفي/احنا لازم نتصل بجني وياسمين علشان يجو ويعرفو علشان انا عارف اني هو عايز يختفي وهيعملها المره دي بجد من غير ما حد يعرف عنه حاجه فا لازم يجو يعرفو وكمان يجيبو الاولاد معاهم يمكن قلبه يحن

اختي/عندك حق في كل كلمه يا مصطفي طيب انا هتصل بجني وياسمين

مصطفي/ماشي يا اسيا يله بس بسرعه علشان المجنون الي حوا ده ممكن يعمل حاجه في نفسه قبل ما يسبقنا بخطوه نكون احنا سابقينه

واتصلت اسيا بجني

اختي/الو ايوه يا جني انتي فين

جني/في البيت يا حبيبتي خير في حاجه

اسيا/اه تعالي دلوقتي حالا انتي وياسمين بالعيال وخلي عامر يجيبكم ماشي بس بسرعه ومتتاخريش ماشي

جني/اجي والعيال وكمان يا سمين وما اتاخرش في ايه بضبط يا اسيا

اختي/ زي ما بقولك تعالي بس وهتعرفي ماشي بس هاتي ياسمين والعيال وخلي عامر اخوكي يجيبكم وياريت لو تجيبي طنط ابتسام وايسل بس بسرعه

جني/لا الموضوع شكله خطير حاضر هقوم البس وابلغ الناس وجايلكم في السكه اهو سلام(وقفلت معاها)

وجني اتصلت بياسمين وبلغتها واتصلت بابتسام وبلغتها وجم علي المستشفي ووصلو الدور بتاعي

ابتسام/خير يا حبيبتي فيه ايه

اختي/بصو يا جماعه في خبر وحش وخبر حلو

الخبر الحلو اني احنا لقينا جاسر

جني/انتي بتتكلمي بجد يا اسيا

اسيا/ايوه وهو جوه راقد دلوقتي

ياسمين/طيب عايزين نشوفوه

اختي/طب مش تسمعو الخبر الوحش الاول يمكن ما يعجبكوش

ايسل/خير يا اسيا قلتينا زياده عن اللازوم

اختي/جاسر عايز يطلقو كلكم ومش عايزنا في حياته تاني وله حتي انا فا انا حبيت اجمعكو كلكم دلوقتي علشان نقدر نتفاهم معاه وخصوصا انتي يا طنطا ابتسام لانك من روح المرحومه امي

ابتسام/ربنا يخليكي يا بنتي طيب دخلينا ليه

اختي/طيب تعالو كلكم خشوه معايا بس نتفق اتفاق هنخش واحد ورا التاني علشان كل واحد يقدر يقنعه وكل واحد عنده كلمه جوه قلبه لجاسر يقولهاله يمكن قلبه يلين تمام

الكل/تمام

واختي خدت الكل وراحت بيهم علي الاوضه بتاعتي وخبطت علي الباب ودخلت

اختي/ممكن اتكلم معاك شويه يا جاسر

انا/تعالي يا حبيبي بس علشان اخر مره تشوفيني فيها بس تعالي يا قلب جاسر

اختي/اما امرك غريب منين بتدلع فيا ومن الناحيه التانيه عايز تسبني وتمشي تيجي ازاي

انا/لاني ميت ميت فا مش عايز اسبب ليكي وجع الفراق واموت قدام عينيكي اما تعرفي من بعيد افضل اما اموت قدام عينيكي

اختي/بطل هبل شويه وخلي بالك انا في صف مصطفي وهنفذ معاه كل الي قاله بالحرف الواحد يا مصطفي تعالي

مصطفي/(خبط ودخل) يا جاسر يا حبيبي احنا عايزينك بكل حاجه حلوه فيك وحتي الوحش ونقدر نصلح الي انكسر وطالما اعتذرت وابتديت تصلح غلطاك ده شئ جميل

انا/يا مصطفي انا

اختي/هششششششش بقي اسمع الكلام وماتبقاش عندي ده انا محضره ليك مفجاه حلو خشوه يا جماعه كلكم

انا/جماعه هو مين الي برا بضبط

لقيت الي خبط الباب واول اما شافني جري عليا وكانت جني وياسمين ومعاهم العيال واترمو الاتنين في حضني

جني/(بعياط) جاسر يا حبيبي عامل ايه وحشني اوي ايه اخبارك كده تعلقنا طول الفتره دي وماتجيش تشوفنا حتي

ياسمين/(بعياط جامد)ليه كده يا جاسر تقطع قلنا ليه ده انا ليل نهار كنت بصلي وادعي اني اشوفك تاني وابعد فكره انك مت ومش متقبلاها نهائى بس الحمد**** انك بقيت كويس

انا/بس بس بس خلاص انا جنبكم انا الحاجه الوحيده الي ما اقدرش اعملها اني ابعد عنكم يس غصب عني لازم ابعد علشانكم وعلشان العيال

ابتسام/ايه الي بتقولو ده يا جاسر يا ابني فوق كده شايفنا كلنا حواليك وبنحبك وعايز تسينا وتمشي ينفع تسيب كل الحب ده كله وتمشي

ايسل/وبعدين ده وعدك ليا يعني انك تفضل جنبي وظهري وسندي واخويا انا ما طلعتش من الدنيا دي باخ زيك ينفع يعني

عامر/ايه ياعم جاسر عايزينك تقوم كده وتشد حيلك علشان بصراحه انا قرفت من عيالك كلهم زناني اوي اوي وبعدين كلنا بنحبك سيبك من فكره انك تبعد دي وخليها علي ربنا هو الي هيدبر امورك وخلي ثقتك بيه كبيره

نهي/اه استحليت كل شويه واحده تحضنك وتيجي تبوس فيك ولا انا هنا وبعدين انا ماليش نصيب فيك وله ايه ها

(الكل ضحك)

ابتسام/ايوه كده اضحك وماتشلش هم بكره سيبها علي الي خلقك هو احسن واحده هيدبر ليك الاحسن

مصطفي/يله اسيبكم انا علشان مراتي لسه ماخرجتش من المستشفي وخلي بالك منهم يا عامر وتابع الدكتور وانا هطمن علي مراتي وهوصلها البيت وجاي تاني ليكم ماشي

انا/خلاص يا مصطفي روح وخلي بالك من نفسك وسلامي لفريده واول اما اقوم بالسلامه ليا زياره ليها

وقعدنا نهزر كلنا وقعدت العب مع العيال شويه وخصوصا الياس لانه شبه امه اوي

وخلصنا قعدتنا وجيه الدكتور اطمن عليا وكتبلي علي خروج وكتبلي علي شويه ادويه وتاني يوم كنت خارج ومعايا اختي ومصطفي ونهي

وعدت فتره كبيره رجعت فيها لحياتي الطبيعيه من تاني

وعديت سنه والتاني كنت في الفتره دي عملت عمليه تجميل غيرت شويه من ملمحي وغيرت اسمي واختفيت من حياه الجماعات الي كنت بشتغل معاها

وابتديت اشوف حياتي من جديد وابنيها صح ومن الاول ومن جديد واتقربت من ربنا اوي وصلحت علقتي مع محمد عطا وعليته وعوضتهم عن الي حصلهم وبقي بين ود جامد لدرجه اني بقينا اهل كلنا

واختي اتجوزت امير اول اما اتخرج وعامر برضو اتجوز ايسل اول اما اتخرج وفتح لنفسي عياده ليه

وعديت مده كبيره الحياه ماشيه طبيعي كانت اختي خلفت ولد وبنت سميتهم سندي ومحمد وايسل خلفت بنتين وولد وسميتهم جاسر وابتسام واسيا لانها كانت بتحب اختي اوي وفريده خلفت تؤام تاني وبقي معاها اربعه ياسين وليلي ومصطفي وجاسر

وياسمين خلفت تاني وجابت تؤام بنت وولد سميتهم صبا وابهم وجني خلفت وولدين وسميتهم محمد وعاصم

وعديت ١٠ سنين كانت العيال كبرت وكل حاجه ماشيه تمام لغايه اما جيه يوم محسبتلوش نهائى ويمكن نسيته كمان وانا قاعد في المحل بتاعي كان لصيانه الكمبيوتر

لاني بعدت عن الشركه وكنت بلغت هندريك اني تنازلت ليه ومش هقدر اكمل وهو مكنش موافقني بس انا رفضت اكمل وسيبته ومشيت واختفيت بس ازاي انا دخلت بيت التعابين لازم استحمل لدعيته بس المره دي لدعته والقبر

المهم لقيت هندريك داخل عليا

هندريك/اهلا مستر جاسر

انا/جاسر مين حضرتك انا اسمي محمد العاصي

هندريك/بص انا جايلك ومش عايز لف ودوران وجاي اعرض عليك عرض ويا هتقبله يا هتقبله

انا/حضرتك غلطت في العنوان انا معرفش انت بتتكلم عن مين وايه بضبط

هندريك/طب تمام بما انك حبيت تلعب لعبتك علينا يا جاسر بيه يبقي تستحمل لاني الخروج عن طوعنا مش زي ما انت متخيل بالشكل السهل ده وزي ما عملناك نقدر نعمل ميه غيرك وانا كنت متعشم انك تقبل عرضي بس انت رافض تسمعه كمان بس براحتك واتحمل نتيجه اخيارك سلام يا محمد يا عاصي(وقام مشي)

وانا ساعتها افتكرت العيال وعيلتي كلها والدم هرب من نفوخي واتصلت بمصطفي

انا/ايوه يا مصطفي الحقني هندريك جالي وبيهددني الحق جهز المكان وخلي الناس الي تبعنا كله تروح هناك في ظرف ساعه لاني يا هو يخلص عليا يا انا اخلص عليه بسرعه

مصطفي/حاضر حاضر بس استناني انا جاي معاك

انا/مش وقته خالص اعمل الي بقولك عليه ووحصلني

وقفلت معاه وقفلت المحل وروحت الشقه القديمه الي فيها الاجهزه والفلوس الي كا حتش ناحيتها من ساعه اما خدتها من جون وروحت سلحت نفسي وامنت حالي ونزلت باللاب بتاع شغلي القديم ونزلت واتصلت بهندريك

انا/بص بما انك عايز تلعب معايا وانت عارف اني كرهت لعبتكم دي بس انت اطرتني اللعبك بنفس قزارتك

هندريك/ماتعرفش تعمل حاجه

انا/طب بص كده علي جسمك من جوه خصوصا علي الحته الي فيها قلبك كده

هندريك/(لق حاجه عماله تنور وتطفي وابتدي ينهج جامد)(وبصوت مليان تعب كانه في.سباق جري) ايه ده يا جاسر

انا/دي الشريحه يا برنس الي زرعتها علشان لو فكرت في يوم من الايام انك تاذيني ايه رايك فيا بقي

هندريك/انت كده دخلت نفسك في مشاكل انت حفرت قبرك باديك

انا/سلام ما قمر(وبعتله فايرس علي الشريحه وسمعته التليفون وقعه منه وهو وقع من طوله)

طبعا مات

وبعدين اتصلت بمصطفي وطمنته عليا وهو طمني اني كل حاجه تمام

والفتره دي بعد موت هندريك الفتره مشيت عادي وبهدوء تام وانا مكنتش مرتاح للهدوء الذي يسبق العاصفه ده وقولت في نفسي ياعم ما انت خلاص ميت ميت فا اشطا يعني

المهم طنتشت للهدوء ده وكملت حياتي عادي لغايه اما جيه يوم وانا راجع من شغلي لقيت اتنين ملثمين راكبين موتوسيكل وجم جري من جنبي وواحد من فرج الرشاش فيا قعت ماحسيتش بنفسي

الا وبقول ااااااااه

وصحيت من النوم

وقولت الشهادتين واستغفرت ربنا ولقيت الاذان الغجر باذن بابص حواليا لقيت نفسي في سريري لقيت بابا الاوضه بيتفتخ ولقيت امي مخضوضه

امي/مالك يا حبيبي فيه ايه

انا/لا يا امي مفيش حاجه ده كان كابوس وفوقت منه الحمد ****

امي/طيب قوم يا حبيبي اتوضي وصلي واستغفر ربك

انا/حاضر يا غاليه

وقمت اتوضيت وصليت وقرات شويه***** وقفلت الكتاب وحمدت ربنا علي كل حال وافتكرت الي حصلي في الحلم وابتسمت

بعديها قومت خدت دوش ولقيت ابويا واختي صحيو من النوم وامي كانت حضرت الفطار لينا وقعدنا نفطر

ابويا/ايه الاخبار في الجامعه يا حبيبي

انا/جامعه!!!!!!

امي/ايه مالك مستغرب كده ليه

انا/لا مفيش يا حجه بس من ضغط الذاكره

اختي/(وغمزتلي بعنيها) وله بتحب جديد يا حبيبي

انا/بت انتي حلي عن دماغي

اختي/حاضر يا استاذ جاسر

وقعدنا نهزر شويه وخلصنا اكل وكل واحد لبس ونزل

وانا روحت الجامعه ومش عارف اني هلاقي مصطفي وباقي الشله وله كله هيبقي وهم برضو مش عارف قولت اسيبها وهب تمشي زي ما هي عايزه

ودخلت الجامعه وروحت علي المدرج بتاعي وانا رايح لقيت صوت انوثي بينده عليا

هي/جاسر يا جاسر انت يا ابني

انا/(بلف اشوف مين دي) ايوه مي...... ياسمين

ياسمين/ايه ياعم عماله انده عليك من بدري

انا/معلش كنت سرحان بس شويه يله مش داخله المحاضره وله ايه

ياسمين/اه هندخل بس استني هرن علي فريده ومصطفي

انا/(سرحت شويه كده) ماشي بس بسرعه علشان نلحق المحاضره

ياسمين/ماشي(واتصلت بيهم ولقيتهم جاي واحد ورا التاني)

فريده/صباح اللوز ياد

انا/ياد!!!!!! لا ماتغرتيش صح طول عمرك لمضه

فريده/بتقول حاجه يا اخ

انا/لا لا مفيش افتكرت حاجه كده

مصطفي/ايه يا غالي نظامك ايه انهارده بضبط

انا/عادي يعني زي كل يوم هخصل المحاضره وهروح

ياسمين/نعم!!!!! احنا مش كنا متفقين اني هنخرج كلنا سوا امبارح وله ايه

انا/(ضحكت) طيب نحضر المحاضره ونشوف الموضوع ده وعايزكم في موضوع

فريده/لا شكلك مخبي حاجه علينا نحضر ونشوف الكلام ده

ودخلنا المحاضره وخلصنا المحاضرات وخرجت روحت الكافتيريا وقعدت افكر هبدا معاهم منين مش عارف لغايه اما لقيت حد بيخبط علي كتفي وببابص ليه لقيت مصطفي

مصطفي/لا انت مش معانا خالص

انا/لا ياعم مفيش حاجه واه صحيح ناوين تخرجو فين انهارده

ياسمين/يابني انت فيك حاجه ده انت الي مضبط الخروجه من امبارح

انا/طيب ماشي بقول ايه حلمت انهارده بحلم ولا افلام هوليوود بصو الحكايه(وحكيت كل الي حصل من بدايه الي حصل ليا في الجامعه هنا لغايه اخر حاجه بتاعه الملثمين) وبس يا جماعه

فريده/حلوه فيلم الاكشن ده بس برضو انت اتجوز الواد ده

مصطفي/انتي تطولي يابت

ياسمين/ياااااه بجد يا جاسر اتجوزنا

جاسر/نعم!!!!!!!! ياسمين يا حبيبيتي قوقي بقولك حلم

ياسمين/ياعم خلينا نحلم اشمعنا انتا يعني وانت ياد تطول تتجوز واحده قمر زي وله ايه رايك يا اوختشي

فريده/شويه عيال سيس يابنتي مفكرين نفسهم شاروخان و مهند

وقعدنا نقلءش علي بعض ونهزر وقمنا مشينا وكل واحد وصل بيته وعلي اتفاق لمشوار بليل

ووصلت البيت لقيتهم كل في البيت بس لحظت حركه غريبه والشقه كلها انوارها مطفيه

واول اما دخلت لقيت النور اتفتح

(هيييييييييييييه)

الكل/كل سنه وانت طيب يا جاسر

انا/ايه المفجاه الحلوه دي

امي/(جت عليا وباستني)كل سنه وانت طيب ياروحي وعقبال ميت سنه يا حبيبي

ودخلت معاها وصيت وقت حلو وحلفه كانت حلوه وخلصنها وقعدنا نهزر وبعديها دخلت اريح شويه علشان خروجه بليل

وقلت نعيد تاني الحلم ده تاني وقلت لازم اصلح الغلطات الي كانت فبه

ههههههههههههههه

وهبقي اجيب فيه جاكي شان وروحت في النوم

وبكده تكون كده انتهت السلسله

اللعنة - السلسلة الثانية

    {{#invoke:ChapterList|list}}