الفنجان - السلسلة الثالثة (أخطاء الماضي): الفصل الثالث
الصداقه حاجه مهمه جدا لزم يكون في حياتك صديق تثق فيه علشان لما تحتاج حيطه تتسند عليها تلقي ولزم الواحد يكتر من الصحاب علشان كل واحد ليه يوم يقع فيه ولزم يكون في حد جنبه
بدايه الفصل
رجع علي من التمرين وقعدنا نتغده مع بعض على السفره
انا : بقولكم ايه تيجو نسافر
سندي : نسافر فين
انا : اي حته نغير جو وكده
مني : ايوه فين يعني
انا : (فكرت شويه وحسيت اني مقصر في حق فرحات) بقولكم ايه احنا نروح فرنسا في واحد صحبي هناك عايز ازوره ومقصر في حقه جدا
امي : مين ده
انا : فرحات صحبي
امي : فرحات السوري
انا : ايوه هو صاحب عمي علاء
سندي : انا موافقه بس انا جواز السفر بتاعي خلصان
انا : يا ستي بكره نجدده مش صعبه يعني
ليليان : طيب انا كده ها يفوتني معاد التقديم لي الجامعه
انا : برضه دي مش مشكله بكره تتحل
ليليان : انتا كل حاجه عندك سهله كده مفيش صعب
انا : الحياه سهله
ليليان : طيب انا ممنوعه من دخول فرنسا
مني : (استغربت) ليه
انا :مش مهم بكره اكلم السفاره ولو في اي مشكله اخلصها وبعدين يا مني بنتك بتختبرني
علي : بقولك ايه فكك من فرنسا ونطلع عند عمه محمد نقضي اسبوع
انا : عايز تقعد مع ندي انتا صح
علي : (اتكسف) بص في طبقك طيب وكمل اكل
انا : ماشي يا لمض
خصلنا الغدي وقعدنا نهزر ونضحك وامي ترخم عليا وانا قاعد ساكت مش عارف ارد عليها اصل ها رد عليها تلبسني في حيطه تاني كان النهارده يوم سندي طلعنا الاوضه وهي دخلت الحمام وانا قعدت على السرير طلعت كانت لبسه قميص نوم
انا : ايه الحلاوه دي بس
سندي : (مكسوفه) بجد حلوه
انا : انا مش بعرف اجامل (تلفوني رن رقم بريفت) انا ناقص امه دلوقتي
سندي : طيب رد لحسن تكون حاجه مهمه
انا : مفيش اهم منك (قفلت التلفون) تعالي يا بطه
قربت من سندي وبستها بوسه كبيره وطويله ولقيت الباب بيخبط
انا : ده وقته مين
مني : (من بره) انا يا علي
سندي : (بي غيره) ودي عايزه ايه
انا : في ايه يا مني
مني : عايزك دلوقتي
سندي : لو قمت ها قتلك
انا : بطلي جنون (كلمت مني) بكره يا مني نتكلم
مني : مينفعش لزم دلوقتي حلاً
انا : (قومت فتحت الباب وانا بقول انا الي جبته لي نفسي طلعت) في ايه يا مني
مني : (ادتني تلفون) خد رد بسرعه
انا : يعني انتي عايزني ارد على التلفون ده دلوقتي حلا ليه
مني: رد بس
انا : (اخدت منها التلفون وانا منفعل) الو مين
شخص : علي بيه الصمدي معايا
انا : (بي لهجه هجوميه) ايوه خير
شخص : انا احمد اسامه مدير مكتب رايس الجمهوريه
انا : وده مبرر تلكمني في وقت زي ده
احمد : لا بس حضرتك مطلوب في رأسه الجمهوريه حلاً
انا : مين الي طلبني انا مش بنزل من البيت في الوقت ده
احمد : يا فندم انا عارف نظام حضرتك بس حضرتك مطلوب في اجتماعه مع الريس حلاً
انا : (سمعت الكلمه ودمي نشف) طيب انا جي في الطريق حلاً
قفلت
انا : خدي يا مني
مني : عرفت انا عايزك ليه
انا : خلاص يا مني اتفضلي
دخلت الاوضه بعد ما مني مشيت
سندي : (قعده على السرير مكشره ومده بوزها) كانت عايزك في ايه
انا : هي مش عايزني
دخلت لبست
سندي : رايح فين
انا : مطلوب في راسه الجمهورية حلاً
سندي : الرأسه؟؟؟؟؟؟ ليه
انا : انا عارف بقولك ايه انا مش ها تأخر اوعي تنامي
سندي : ماشي
نزلت تحت
سامح : انتا طالع
انا : ايوه انا وانتا بس بلاش حراسه
سامح : رايح لي سليم
انا : يا ريت رايح لي سليم اتحرك على قصر الرئاسة
سامح : نعم
انا : بقولك ايه يا سامح الواحد دماغه مش فيه يله بسرعه خلينا نشوف الليله دي ها تخلص على ايه
ركبت مع سامح وانا بفكر هما عايزني في ايه انا مليش شغل مع الحكومه وله الدوله خالص وصلنا الرئاسه بعد تفتيش جامد وسامح فضل بره هما رفضه دخوله وصلت لي مكتب
شخص : اهلا يا علي بيه شرفت راسه الجمهوريه
انا : (مبتسم) الشرف ليا انا
شخص : انا احمد اسامه الي كلمت حضرتك
انا : اهلا يا احمد هو انا هنا ليه
احمد : انا معرفش انا حولت اوصل ليك بس تلفون حضرتك اتقفل فا كلمنا مني هانم الديب هي المدام
انا : طيب ايه الشيء المهم قوي ده
احمد : انا مش عارف بس الريس طلب حضرتك بالاسم
انا : طيب
قعدت شويه وبعد كده دخلت المكتب الريسي
رايس : اهلا يا علي اتفضل اقعد
انا : شكرا يا فندم
رايس : بلاش حد يدخل يا احمد اوكي
احمد: تمام يا فندم
طلع احمد
رايس : طبعا انتا مستغرب وجودك في الوقت ده صح
انا : لا يا فندم وجودي هنا في اي وقت شرف كبير ليا
رايس: طبعا انتا عارف رايس الوزراء وكمان مدير المشروعات العمرانيه
انا : طبعا يا فندم
رايس : علي احنا في حرب في ناس بتحاربنا علشان منقفش على رجلنا
انا : عارف يا فندم بس احنا قدرين نسد قدام اي حد احنا دوله مش صغيره
رايس : طبعا طبعا بص يا علي احنا في المشاريع العمرانيه الجديده بنجيب الحديد من بره مصر مفيش شركه او مصنع قادر يلبي احتياجنا في مصر
انا : تمام
رايس : بس الناس الي بنحاربهم وقفه فيها دلوقتي يا نوقف شغل يا نتصرف من مصدر تاني علي انتا شغلك قايم على مناجم الحديد في اكتر من بلد في العالم كله رسيا الهند اليابان الصين وسط أروبا
انا :ايوه يا فندم
رايس : احنا عايزنك تكون مورد الحديد لي الدوله ودي مش حاجه قليله
انا: طبعا يا فندم انا موافق بس في شويه حجات لزم نتفق عليها الاول
رايس : الي هيا قول كل شروطك
انا : لا هي مش شروط قد ما هيا طلبات وتهم الدوله تتنفز اكتر ميني انا شخصين اولا مينفعش حد يعرف اني المورد الحقيقي لي الدوله علشان شغلي ميقفش ومش عايز اكون هدف في حرب الدوله دي حرب كبيره جدا عليا وانا مش قدها
رايس : ده يهمنا اكتر منك
انا : تمام ثانين بقي لزم يكون في شويه تسهلات من الدوله ليا
رايس : (وشه قالب) زي ايه
انا : حاجه بسيطه تأمين الصحي لي العمال عندي على حساب الدوله بس
رايس الوزراء: بس كده
انا : لا كمان في حاجه تانيه اي دفعه ها تتسلم لي الدوله قبلها بي 84 ساعه يكون مدفوع تمنها وده طبعا علشان اقدر اوفي الدفعات لي الدوله
رايس : تمام شروطك بسيطه وتتنفز بي سهوله
انا : انا قولت لي حضرتك في الاول دي مش شروط قد ما هيا طلبات بسيطه جدا بي جره قلم تخلص
رايس : تمام تمام انتا راجل شريف انا مشوفتش طلب واحد ليك شخصين
انا : انا مش محتاج حاجه يا فندم انا بس عايز اشتغل
رايس : واحنا يهمنا انك تشتغل انتا تحت ايدك عماله كبيره
انا :..... يقدرنا يا فندم
رايس : شرفت يا علي شرفت
طلعت من المكتب بس وانا مش قادر اتنفس نزلت تحت ركبت
سامح : نرجع
انا : على سليم فورن
اتحركت لي سليم
سليم : خير يا علي
انا : كرثه مش خير
سليم : طيب ايه هيا
انا : الدوله عايزني اشتغل معاها
سليم : احنا عارفين وله مش عايز تخدم بلدك
انا : اومال شغلي معاكم ده ايه
سليم : احنا حاجه والدوله حاجه تانيه
انا : يعني ايه مش فاهم
سليم : يعني احنا وش من وشوش الدوله
انا : يا سليم انا كده تحت المنظار
سليم : وايه الجديد انتا طول عمرك تحت المنظار شغلك مع الحكومه مفيد ليك
انا : انتا شايف كده
سليم: ايوه واتفضل بقي علشان عايز انام
انا : مش عارف انتا بتنام ازي في بيت الاشباح ده
سليم : ملكش دعوه ملكش دعوه اتفضل
طلعت من عند سليم ورجعت البيت رحت لي سندي لقتها نايمه هي ليله بينه من اولها مضروبه بالنار خلعت ونمت جنبها صحيت الصبح نزلت تحت افطر
انا : صباح الخير يا سندي
سندي :انتا اخرت ليه
انا : كان اجتماع مهم
سندي : يعني معرفتش تخلع منه
انا : اخلع من مين ده اجتماع مع رايس الجمهوريه عارف يعني ايه رايس الجمهوريه
مني : اجتماع لي ايه بقي
انا : موضوع كبير قوي فين الفطار
سندي : دقيقه ويكون جاهز
انا : فين ماما راحت فين
سندي : نيمه
انا : نيمه غاده نيمه لحد دلوقتي اكيد في حاجه
طلعت لي امي الاوضه وخبط ودخلت
انا : ايه يا غاده
امي : في ايه يا علي
انا : انتي منزلتيش ليه ونيمه لحد دلوقتي يعني
امي : تعبانه شويه
انا : تعبانه (حطيت ايدي على رسها) انتي سخنه قوي
امي : دور برد بس
انا : طيب اجيب دكتور
امي : لالا شويه واقوم
انا : لا لزم دكتور (طلعت تلفوني وكلمت سعد هو رايس المستشفي الجديد) الو يا سعد
سعد : صباح الخير يا باشا
انا : اسمع ابعتلي اشطر دكاتره عندك على البيت بسرعه
سعد : في حاجه معينه
انا : الحجه تعبانه شويه
سعد : طيب مسافه السكه
قفلت مع سعد ولقيت امي بتترعش جامد وتعبانه نصف ساعه وكان في دكاتره في البيت كشفه على امي
كتور : الضغط واطي شويه وكمان المناعه مش كويسه والسكر عايز يتضبط ودور برد صغير
انا : تحب تزود حاجه على الاردرد ايه كل ده
امي : اهو كل ده سببه التكيف والتلفون
انا : والنت كمان صح
امي : ايوه صح
انا : خلاص يا دكتور هي بقت تمام
كتب ليها الدكتور على علاج وسندي ومني قعده معاها
انا : ليليان فين الملف بتاعك
ليليان : معايا فوق
انا : طيب طلعيه وانا رايح البس واشوف القصه دي
طلعت البس ونزلت خدت الملف بتعها وجوز سفر سندي ورحت لي ماهر دياب المكتب
ماهر : اهلا اهلا بي علي بيه شرفت المكتب يا باشا
انا : اهلا يا ماهر
ماهر : تشرب ايه يا باشا
انا : لا مش لزم امسك ده ملف ليليان بنت مراتي خلص كل الإجراءات عايزها طالبه في الجامعه
ماهر : يا علي مني الديب جتلي وانا قولت ليها انا عايز ايه
انا : علي ومني طيب اسمع يا ماهر انتا بيا من غيري مش ها تغلب
ماهر : وانتا كمان من غيري مش ها تغلب
انا : طيب (بصيت لي المكتب) مكتب جميل يا ماهر ها يصعب عليا يتحرق
ماهر : لا دي بعيده شويه
انا : (ابتسمت ليه) مفيش حاجه بعيده في الزمن ده
سبت الملف قدامه ونزلت رحت مدريه الامن اقابل اشرف فضل لطعني بره ساعه وبعد كده دخلت
اشرف : خير يا علي انا مش فاضي
انا : كل خير (اديته جواز سفر سندي) عايز اجدد الجواز ده.
اشرف : روح الجوزات ده مكتب مباحث
انا : طيب ليه اروح لي حد لما ابن عمي وصحبي هنا
اشرف : وانتا عملت حساب لي الصحبي دي قوي
انا : اشرف بلاش تدخل مشاكل ابوك معايا بينا
اشرف : لا يا علي انتا الي بدات
انا : طيب (خدت الجواز) بقولك ايه خف شغل انتا وفرق البحث الي مشكله مش هتلاقي عليا حاجه ومهما وصلك عني واحش انا عملت الاوحش
طلعت من عنده أديت الجواز لي سامح ورحت الشركه خلصت شغلي ورجعت البيت اتغديت
انا : بقولك ايه يا ليليان انتي عايزه تدخلي ايه
ليليان : اعلام الكنديه
انا : الكنديه كويس بس في حاجه عايزن نتكلم فيها
ليليان : ايه هيا
انا : البس بتاعك مش عجبني
ليليان : بس عجبني
انا : بصي يا ليليان انا مش عايز امارس معاكي جو جوز الام بقي والتعسف بس لبسك غريب يعني انا عشت في باريس شويه حلوين محدش لبسه كده طيب شورت وعرفنا لكن المقطع ده غريب
ليليان : في ايه خليك متحضر شويه
انا : طيب اتني ركبتك كده
ليليان : (تنت ركبتها فا طلعت بره من القطع) اهو
انا : اهو كده مثلا ليه ركبتك طلعه بره انتي عارفه ليه انا بدلعك بي لولي
ليليان : ليه
انا : علشان انتي لولي لزم محدش يشوفه وله يلمسه جوه المحار
ليليان : ماشي يا علي ها فكر
قعدنا شويه وجالي تلفون من ماهر
انا : الو يا ماهر
ماهر : انا ها نفز
انا : شاطر يا ماهر تخيل بقي انتا رفضت حاجه صغيره زي دي حرقت مكتب لو زعلتني بقي ها عمل فيك ايه
ماهر : خلاص انا اسف
انا : اسف دي تقولها لما ادوس على رجلك تمام من هنا ورايح مني هانم مراتي تيجي ليك تنزف الاوامر وانتا ساكت
ماهر : تمام يا باشا تمام
قفلت معاه وقضينا اليوم وبعد اسبوع سافرنا كلنا باريس وصلنا قولت اطلع على بيت فرحات عدل وفي دماغي انه اول ما يشوفني ها يدني قلم علشان مش بسأل عليه وصلتهم الفندق وانا وصلت بيت فرحات خبط
شخص : (فتحلي) ايوه مين حضرتك
انا : مش ده بيت البروفيسور فرحات
شخص : لا فرحات مشي من زمان انا اشتريت البيت ده
انا : طيب شكرا
ركبت العربيه وانا بحاول اوصل لي فرحات التلفون مقفول و روان كمان رحت البار ودخلت قبل فيلب ده الساقي بتاع البار
فليب : (بص ليا واتخض) الكونت انتا ايه الي جابك
انا : دي مقبله برضه
فليب : (بص حوليه) احنا مش ها ينفع نتكلم هنا نتقابل بره
انا : ماشي ها ستناك في الميدان
مشيت ورحت على ميدان ده لما نحب نتقابل فيه لو في مشكله في البار بعد نصف ساعه جالي فيلب
فيلب : انتا رجعت ليه
انا : في ايه يا فيلب كلامك مش مريح وفين مارك مش عارف اوصل ليه
فيلب : (بص ليا شويه) تعاله معايا
ركبنا العربيه ورحنا المقابر شوفت شاره القبر بي اسم فرحات اتصدمت جدا
انا : فرحات مات
فيلب : ايوه
انا : مات امته وازي
فيلب : من سنه
انا : طيب ازي
فيلب : بعد ما انتا سفرت روان فضلت ركبه دمغها في علاقتها بي فرانك وهو سكت علشان يغيره قربه منه وبقي الشخص التاني بعده قعد فتره على الوضع ده لحد ما فرانك غدر به وهو الي مسك كل حاجه دلوقتي
انا : (بي تعبير وش جمده بس حزين) وروان فين
فيلب : بعد الي حصل احنا معرفناش انه السبب اتجوزها وبعد ما تملك كل حاجه سبها وبعد كده عرفنا الي حصل منه مع فرحات
انا : روان فين
فيلب : (خبط على كتفي) ارجع مكان ما كنت علشان هو بيدور على الكونت بعد الي حصل
انا : وانا جتله لحد عنده
سبته ومشيت طلعت تلفوني وكلمت سليم
سليم : ايه لحقت تزهق من الاجازه
انا : النهارده باليل عايز سامح والرجاله عندي في اقرب وقت
سليم : ليه في مشاكل
انا : ايوه في ددمم
سليم : طيب انا هبعت ليك سامح مع فريق مسح علشان رجلتك مش ها تعرف تتصرف في باريس واتحرك انتا على سيف هوس علشان العيله هبعت ليك مندوب من السفاره
انا : ماشي
اتحركت على الفندق جبتهم ورحنا السيف هوس
مني : في ايه يا علي
انا : علي ليليان اطلع فوق
قعدت على كنبه اريح وفكر في فرحات ودموعي نزلت جت مني وسندي جنبي
مني : في ايه يا علي
انا : صحبي الي جي ليه مات
سندي :........... طيب بلاش تزعل نفسك ده عمره
انا : سبب الموت اتضرب بالرصاص اتقتل والي قتله خد أملاكه وعايش
مني : طيب انتا ها تعمل ايه
انا : ملكمش دعوه انا ها عمل ايه انتو قضوا وقت ظريف اتعرفه على بعض
بعد شويه وصل سامح والرجاله ومعاهم ملف كامل لي فرانك وعملياته قعدنا شويه وبليل نزلت انا والرجاله رحنا بيت دعاره دخلت لوحدي
شخص : نورت يا فندم تحب حاجه معينه
انا : لا غلط انتا تعرض بضاعتك وانا اختار منها
شخص : طبعا يا فندم اتفضل من هنا
دخلت اوضه مقسومه نصين وقدامي لوحد قزاز انتا تشوف منه لكن الي على النحيه التانيه مشوفكش قعدت وكل وشه تدخل بنت ترقص وانا اغيرها
انا : انا عايز دي
شخص : اختار موفق يا فندم دي تمنها الفين يوره
انا : طيب ابعتها على العربيه بره
شخص : حضرتك تحب تدفع كاش وله فيزه
انا : (ابتسمت ليه) وله ده وله ده
شخص : طيب ازي
انا : كده يا روح امك (ضربته روصيه في دماغه وقع وانا جريته لحد بره كان سامح والرجاله خلصه على الحراسه الي بره) عفارم يا رجله (اتكلمت بي صوت عالي) كل البنات الي هنا تقدر تمشي وترجع بيتها تاني سامح احرق المكان ده عايزه كوم رماد
طلعت بره وحطيت الحيوان ده في شنطه العربيه واتحركنا على حته هاديه ومقطوعه طلبت منهم ينزله البنت ويجبوها ليا هي روان اول ما شوفتها خلعت الجاكت وحطيته عليها علشان كان لبسها عريان جدا وقفت ولعت سيجاره.
روان : (بتتكلم وهي بتدمع) ايه الي رجعك
انا : النصيب
روان : انتا مش رحت وشوفت حياتك راجع تاني ليه
انا : راجع ارد ديون عليا
روان : صاحب الدين مات ارجع مكان ما كنت
انا : مش قبل ما ارجع حق ابوكي
روان : من مين فرانك بقي قوي جدا وليه علاقات كتير جدا
انا : مش مهم
روان : بقولك ايه انتا لو جي لي المتعه انتا عارف السعر لو جي لي انتقام انصحك بلاش ارجع النهارده طول ما انتا قادر ترجع
انا : سامح نزل الحيوان من شنطه العربيه
سامح : (نزل القواد وحطه قدامي على الارض)
انا : (طلعت مسدس وضربت كام طلقه جنبه) انتا ها تروح لي فرانك وقوله الكونت دراكولا رجع يله علشان ممكن ارجع في كلامي
طلع يجري وانا اخدت روان تحت دراعي
انا : حقك انتي وابوكي في رقبتي و رجوعه مسؤوليه عليا
ختها ورجعت البيت كان الكل سهران تحت
انا : سندي مني دي روان بنت صديق عمري واختي الصغيره
سندي : (بصت لي لبسها العريان ورجعت بصت لي مني وليا) اهلا يا روان
انا : خديها يا مني تريح فوق وشوفي ليها لبس غير ده
مني : طبعا اتفضلي يا حبيبي اتفضلي
طلعت بيها مني
ليليان: طيب انا هاطلع انام علشان اصحي بكره بدري يله يا علي
علي : يله
طلع علي وليليان
سندي : بص انا مش ها زعق وله اتنرفز وله ها عمل حاجه بس انا عايز افهم
مني : (نزلت من فوق) وانا كمان
انا: طيب (حكيت ليهم فرحات عمل معايا ايه وانه سبب وجودي لحد دلوقتي عايش مش مجنون والي حصل مع روان بعد كده)
مني : وانتا ناوي على ايه
انا : ناوي اخد حقها
سندي : كبر دماغك احنا نخدها ونرجع مصر
انا : وحق الي مات ده الي مات كان سبب حياتي لحد دلوقتي كان سبب انكم بتسمعه في الاخبار اني رجل اعمال مش مجنون وهربان
مني : يا علي احنا بعيد عن مصر في بلدنا بنعمل الي احنا عايزنه لكن هنا لا
انا : انا هنا اقدر اعمل الي مش بعمله في مصر انا هنا مش علي وله البعبع انا هنا دراكولا مصاص الدم سلل الظلام انا هنا اوسخ بي كتير من مصر
في مشهد اخر
فرانك قاعد في مكتب فرحات في البار ودخل عليه الشخص بتاع بيت الدعاره
شخص : في مصيبه
فرانك : ايه الي حصل
شخص : في واحد دخل البيت وطلب واحده ولما شاف روان خدها وبعد كده قتل الرجاله كلها وحرق البيت
فرانك : مين ده
شخص : اسمه الكونت دراكولا
فرانك : (سمع الاسم وشه اصفر وخاف) انتا سمعت الاسم كويس وله دي تخارف
شخص : لا زي ما بقول كده
فرانك : طيب عايز الرجاله كلها تدور عليه عايزه قدامي في اقرب وقت بالقوه ماشي
شخص: ماشي
قام فرانك ومشي راح لي واحد اسمه البير هو الي مقوي قلبه مع المافيا
البير : في ايه
فرانك : الكونت دراكولا رجع
البير: فين جثته انا قيلك لو ظهر ترجع ليا بي جثته حصل وله لا
فرانك : حصل بس نوصله ازي احنا حته منعرفش اسمه وله في صوره عنه
البير : انتا قبلته مع فرحات قبل كده
فرانك : لا وله مره
البير : دي مشكله كبير
فرانك : انا قلقان جدا
البير : من ايه
فرانك : هو ميعرفكش لكن يعرفني انا
البير : جمد قلبك انا في ضهرك
المشهد الريسي
تاني يوم انا ومني وسندي وليليان وعلي وروان في شارع بنشتري شويه حجات وانا وسامح والرجاله شيلين اكياس كتير قوي
سامح : مش خلاص وله ايه
انا : مش عارف
سامح : يعني يا علي جايب معايا فريق مسح علشان نعمل مصايب وكوارث في الاخر الواد درغام شايل اكياس كتير كده
انا : سامح هو انا ناقص
مني : ها ندخل المحل ده
دخلنا المحل وها انتشره في المكان وبعد ما خلصه انا مسكت الفتوره عمله زي البرشام بتاع مراجان احمد مراجان
انا : ايه ده
مني : ادفع
انا : ليه ادفع لما ممكن اطلقكم اسهل
سندي : سعتي غاده تاخد حقي انا والغلبانه مني
انا : **** يحرقكم بي جاز
روان : بتقول حاجه
انا : لالا وله حاجه (طلعت الفيزا وانا ايدي بتترعش وها عيط والرجاله وره)
سامح : شكلها مفيش مرتب الشهر ده يا رجاله
الكل بيضحك وانا بعيط فعلا سعاده اشخاص على حساب اشخاص تانيه خالص خصلنا جو الشراء و الشوبنج المقزز ده انا بكسل انزل اشتري لي نفسي رجعنا البيت تاني وقعدت في جنينه البيت بعد شويه دخلت عليا روان
انا :عمله ايه يا روان مرتاحه
روان : اه اوي
انا: اوعي تكون سندي وله مني حد فيهم مضيقك قولي
روان : لالا بالعكس هما زي اخواتي واكتر
انا : طيب كويس بصي اعملي حسابك قريب انتي رجعه معايا مصر
روان : لا يا علي انتا عملت ليا كتير كفايه كده
انا : بالعكس انا لسه معملتش حاجه لما احس اني ابوكي بقي مرتاح في قبره كده ابقي عملت الي عليا وابوكي لسه مرتحش
مشهد من المستقبل القريب
قاعد في شقه بعيد و جنبي على ابني و على ضهره شنطه فيها قنبله
انا : علي
علي : ايوه يا بابا
انا : هو انا كنت واحش معاك
علي : لا يا بابا انتا احسن اب في الدنيا كلها و لما ندخل الجنه مش ها بعد عنك ابدا
انا : (ابتسمت بحزن علشان الجنه مش ها شوفها لا قريب وله بعيد) لو انتا دخلت الجنه مش ها يفرق بالنسبه ليا انا فين المهم انتا تكون مبسوط بحبك اوي يا ابني
خدته في حضني جامد جداً
المشهد العام
علي وصل باريس علشان يغير جو هو العيله بس لقي صاحب عمره اتقتل زعل جدا والي زعله اكتر الي حصل لي روان علي مكنش رايح يعمل مشاكل لا بس المشاكل كده كده بتجري وره اصله مغناطيس مشاكل
الفنجان - السلسلة الثالثة (أخطاء الماضي)
-
{{#invoke:ChapterList|list}}