آل صقر والطريق نحو المجد - السلسلة الأولى: الجزء السابع
تررررن ترررررن ترررررن
/ الوووو
/ الحق يزيدان المعلم الحكومة كبست عليه واخدوه
/ ازاي دا حصل
/ معرفش بعد منت مشيت الحكومة جات علطول والرجاله اشتبكو مع الحكومة ونصهم مات والنص التاني اتقبض عليه وانا قدرت اهرب بصعوبه جدا
/ طيب خلي بالك ليكون حد مراقبك وتعالي علي العنوان دا (*******) هتلاقيني مستنيك .. وباكدلك خلي بالك ليكون حد مراقبك
/ ماشي انا جايلك ف السريع متقلقش
/ تمام
وقفلت السكه وخبيت الشنطه وركبت العربية وروحت علي المكان اللي هنتقابل فيه ولقيته مستنيني هناك
(شرح للمكان : صحرا ومكان مهجور محدش بيدخله وفيه كهف كبير زي الجبل كدا بس واسع من جوا )
انا / ها احكيلي اللي حصل
عفروتو / بعد م المعلم استلم منك الفلوس وانت مشيت المعلم طلب من الرجاله تاخد الشنط وتحطهم ف الخزنه .. ف الوقت دا سمعنا سارينه الحكومة .. المعلم نادا ع الرجاله وقالهم يقفوا ف اماكنهم ويعطلوا الحكومة عشان متدخلش المخزن ... الرجاله اشتبكت مع الحكومة والمعلم اخد الفلوس واخد معاه ضبش وفريد عشان يامنوه وهو خارج وانا كنت مع الرجاله وبنضرب ع الحكومة نار ... بس الحكومة كانت عارفه جميع اماكن المخزن وعارفين كويس احنا بنضرب منين وعارفين الباب السري ودخلوا منه ولقيوا المعلم فوشهم وقبضوا عليه هو وضبش وفريد والرجاله بتتصفي واحد ورا التاني انا لقيت ان مفيش فايده وكله بيقع ومحدش هيعيش قولت انفد بجلدي وجريت وهربت بصعوبه من باب الجراج واخدت العربيه وجيت ع هنا بعد مكلمتني وقلتلي ع العنوان
انا / طيب والمخزن كان فيه حجات تقيله؟
عفروتو / نيييك دا كان فيه طن حشيش ونص طن بودره و2 طن افيون والفلوس ... المعلم هيروح فيها
انا / طب ثواني هعمل مكالمه
رنيت علي درويش وكان مرشد ف قسم المنصوره
درويش / الو يزيدان
انا / درويش ... ايه اللي حصل
درويش / المعلم وقع والرجاله اتصفوا وشكل الحوار مش زي كل مره والمعلم خلاص هيروح فيها
انا / مسكينوا ب ايه ؟
درويش / طن حشيش ونص طن بودره و2 طن افيون و 100 مليون دولار مزورين ودول قضيه لوحدهم
انا / احاااا انت بتقول ايه؟ الفلوس مزوره
عفروتو / خخخخخ احا الفلوووس مزوره؟ دا المعلم هيتناك دووول هيعملوا من طيازه بوفتيك
درويش / ايوه مزورين وهيعملوله قضيه تجارة فلوس مزوره
انا / طيب وانا اسمي جه ف الموضوع؟
درويش / لا انت برا الموضوع اصلا ومحدش جاب سيرتك
انا / طب تمام اول ميحصل حاجه بلغني
وقفلت السكه
عفروتو / قالك اتمسك ب ايه
انا / زي منت قلت الحشيش والبودره والافيون والفلوس طلعت مزوره وهيتعملوا قضيه تزوير فوق دا كله
عفروتو / احااا طب واحنا ف الموضوع؟
انا / لا متقلقش .. لحد دلوقتي اسمنا متجابش سيرته بس لو حاجه حصلت بلغت درويش يقولي
عفروتو / طيب كويس ... انا عايز مكان اكن فيه اليومين دول
انا / متقلقش عندي مكان هخبيك فيه
عفروتو / فين دا؟
انا / هاخدك معايا ف طريقي ... يلا بينا
عفروتو / طب والعربيه هنسيبها هنا تتسرق؟
انا / اه هنسبها ومحدش بييجي هنا اصلا عشان تتسرق متقلقش .. يلا حصلني
وخرجت وركبت العربيه وهو ركب معايا وطلعت ع مكان محدش يعرف طريقه برضوا وقولتله يقعد فيه يومين لحد منشوف ايه اللي هيحصل وركبت العربيه وطلعت ع المخزن اللي شايل فيه الفلوس
(شرح للمكان : مخزن تحت الارض فمنطقه منعزله ب المنصورة ... الباب بتاعه نظام بلاعه صرف صحي وليه سلالم بعد متفتح الباب بتاع الحفره تنزل من عليهم .. يعني زي البلاعه كدا بس بباب صغير بيتشد لفوق والحفره 2 متر × 2 متر وتنزل ع السلم الحديد تبقا ف المخزن)
وصلت وفتحت الباب ونزلت المخزن وقفلت ورايا ونزلت وطلعت شنطه السفر اللي شايل فيها الفلوس وفتحتها ولقيت 100 مليون دولار قصادي بيلمعوا وخرجت شنطه كبيره وفتحتها وكان فيها تمثالين كبار وكيس فتحته لقيت فيه الماظ والكيس التاني لقيت فيه زئبق احمر
انا بثقه / من النهارده مفيش هزيمه .. اللي جاي كله انتصارات وبس .. من النهارده ال صقر هيبقوا هما اساس الشرق الاوسط .. العقل اتخلقنا بيه عشان نكون افضل من الحيوانات ... وانا قدرت استغله ضد الحيوانات اللي علي هيئه بشر اللي كنت بتعامل معاهم .. وف الاخير محدش بيكسب غيري .. زيدان صقر ديما بيكسب ( وابتسمت ف الاخر بفخر وانا بسترجع ذكرياتي )
(( فلاش بااك))
المعلم / انا جايبك النهارده يزيدان عشان صفقه كبيره اوووي صفقه بص هتنقلنا ف حته تاني خالص .. وملقيتش غيرك انت عشان دماغك الالماظ دي اللي يقوم ب العملية دي
انا / عمليه ايه
المعلم / صفقه اثار وزئبق احمر والماظ حر هتسلمهم لواحد اسمه البوص هيقابلك ف المينا .. هتسلمه الحجات دي وهتاخد 400 الف جنيه ع العملية هااا قلت ايه؟
انا بتفكير / موافق طبعا
المعلم / جدع ياض يزيدان عجبتني ... استني اجبلك البضاعه تعاينها بنفسك ... ولا يعفروتو هات البضاعه من المخزن
عفروتو جاب البضاعه ولقيت قدامي حتتين اثار كبار وزئبق احمر يطلعلهم 100 جرام والماظ
المعلم / هااا البضاعه قدامك اهي قولت ايه؟
انا / موافق طبعا
المعلم / تمام اوووي مش ناقص غير الخطه وبعدها يبقا العمليه كلها وضحة قدامك
فريد / في تليفون عشانك يمعلم
المعلم / طيب جاي اهو ... عاين البضاعه عبال مخلص التليفون وجيلك
وقام المعلم وراح يشوف التليفون اللي جاله وانا فضلت اعاين ف البضاعه واشوفها كويس
انا / كباية مايه بس يعفروتو عشان ريقي ناشف
عقروتو راح يجيب المايه وانا خرجت التليفون بسرعه وصورت العروستين ( حتتين الاثار) وبعدها حطيته فجيبي كان عفروتو جه وجاب المايه شربت وقعدت شوية لحد مجه المعلم
المعلم / هااا عاينة البضاعه؟
انا / اهااا عاينتها كويس ... ( خرجت علبة سجاير وخرجت سجاره وولعتها وحطيت رجل علي رجل ) قولي بقا يمعلم الفلوس قد ايه
المعلم / دول فلوسهم كاش 100 مليون دولار
انا بهدوء وبشرب ف السجاره / تمام .. معاد التسليم امتي
المعلم / اسبوع من دلوقتي
انا / تمام .. الخطه ايه بقا
المعلم./ هتسافر فعربية kia هتقابلك لجنه علي طريق الاسماعيلية الصحراوي هتفتش العربية هيلاقوا مش معاك حاجه فنفس الوقت العربية الكبيره هتعدي وتخبط ف الكمين والعساكر هيحاوطوها ومش هيتشغلوا معاك وانت امشي ب العربيه واول متوصل بورسعيد اديني رنه
انا / تمام (طفيت السجاره و وقفت وقومت) هبقا اجيلك بكرا ونشوف موضوع الخطه دا
ومشيت وكلمت واحد صاحبي اعرفه يعرف واحد نحات ( بيصنع تماثيل) وقولتله اني عايز اقابله عشان عايزه يعملي انتيكه كويسه احطها ف البيت عندي
فعلا خلاني اروح اقابله وروحت قابلته وخرجتله التليفون وقولتله يعملي نسختين طبق الاصل من التمثالين دول وهديله 100 الف جنيه كاش فرح ووافق طبعا واخد الصوره عنده وقالي انهم هيبقوا خالصين فخلال 4 ايام بالكتير ... بعدها مشيت وكلمت واحد صاحبي تاني شغال ديزاينر ( فوتوشوب وبيعمل فلوس مزوره طبق الاصل من الحقيقيه) وقولتله اني عايز اقابله ... وفعلا روحتله وقابلته
انا / عايزك تعملي 100 مليون اخضر
فاروق / يديني دول كتير نيك
انا / فخلال اسبوع
فاروق / يعم بقولك كتير نيك انت مبتسمعش
انا / هديلك 25 مليون جنيه بس المصلحه اللي ف ايدي تخلص
فاروق / بتقووول كام احااا 25 مليون؟ عايزهم امتي يعم
انا / هو دا الكلام ... النهارده ايه
فاروق / الخميس
انا / عايزهم يوم الاربع الجاي
فاروق / خلصانه يزميلي ... مليونيرر مليوونير بكرا هبقا مليونير
انا ضحكت وسيبته ومشيت وبعدها بيوم روحت للمعلم واتفقنا ع الخطه اللي هتتنفذ وقعدت اسايسه ف الكلام واخليه يقع ب الكلام لحد معرفت ان الشخص اللي هياخد الاثار اسمه كوردي وهو اصلا من فرنسا وبيبعت واحد اسمه البوص يصرف البضاعه اللي زي كدا ويشتريها وان معاه ناس كمان مساعدين من ضمنهم الكشاف .. اللي بيكشف ع البضاعه ويشوفها حقيقه ولا لا ودا اسمه الخواجه وانه راجل مبتعديش من تحت ايده نمله
مشيت من عند المعلم ورنيت ع فاروق وقولتله يعرفلي صايغ او مجوهراتي بس يكون شمال وفعلا دلني ع واحد وروحتله عشان يعملي كيلو الماظ حر وقالي اديني مهلة اربع ايام علي يوم الاتنين يكونوا خلصانين واتفقت معاه ع مليون جنيه علي ال 100 جرام ومشيت من عنده وحاولت اعرف اوصل للخواجه دا ازاي ... وبعد يومين تعب وشقي وصلت للخواجه واخدت معاه معاد يقابلني ف كافيه وفعلا روحت قابلته ولقيته مستنيني هناك
( وصف للخواجه / راجل ف حدود ال 50 وابيضاني وشكله زي الاجانب كدا وبيشرب سيجار )
انا قعدت وحطيت رجل ع رجل منغير مسلم عليه وخرجت علبه السجاير وولعت سجاره
الخواجه / شو يخبيبي عايز ايه مني
انا بهدوء وبنفخ الدخان فوشه / عايزك ف مصلحه هتاخد فيها 25 مليون دولار
الخواجه بذهول / مصلحه ايه اللي باخد فيها كل الفلوس دول
انا بثقة وهدوء / انا عارف انك شغال مع البوص عند مستر كوردي وبتهربوا اثار برا البلد وبتسفروهم للمستر وهو بيبيعهم ف اوروبا ب اسعار باهظه
الخواجه / شو بتقول انت انت اكيد مكنون وبتخرف ( بيتكلم عربي مكسر)
انا / اسمع مني بلاش شغل الاستلواح دا
الخواجه / شو يعني اسالواح
انا / مش موضوعنا .. الموضوع اللي انا جايلك عشانه هو اني هبيع عروستين لكوردي باشا وعايزك تساعدني وتقول ان الاثار سليم ومفهوش حاجه وكمان فيه كيلو الماظ عايزك تقول انهم اصليين وميه ميه
الخواجه / انت اكيد اتكننت
انا / لا متجننتش ... مستقبلك ف ايدي وانا ماسك عليك حجات تخلي مستر كوردي يقتلك
الخواجه / حجات ايه يخبيبي
انا خرجت الفون وفتحت مقطع فيديو وهو بينيك مرات مستر كوردي ف الشقه عنده ومستر كوردي نفسه ميعرفش بكدا
انا / ها قولت ايه؟
الخواجه / انت جيبت الفيديو دا منين
انا / ملكش فيه قولت ايه ... الصفقه ولا ابعت الفيديو واسمع خبر موتك
الخواجه / طيب طيب انا موافق
انا / كويس اسمع مني بقا الخطه دي
قولتله ع الخطه وهو وافق وبعدها سيبته ومشيت ويوم الاتنين كنت مستلم الالماظ والاثار وبعدها جبت قوارير كبيره وحطيت فيهم مادة شبه الزئبق ملهاش ريحه وتشبه الزئبق وبعدها يوم الاربع استلمت الفلوس ودا كله شيلته ف المخزن اللي تحت الارض وبعدها بيوم يوم الخميس سرقت عربيه صلاح العزبي وبعدها بيوم اخدت البضاعه الاصليه من المعلم وحطيتهم ف العربية عشان اروح اسلمهم وركبت العربية وطلعت ع المخزن بدلت البضاعه الاصليه ب المضروبة وطلعت ب العربية ع مكان التسليم وسلمت البضاعه واخدت الفلوس وبدلت الفلوس ومشيت بالعربيه ووصلت للمعلم واديته الفلوس المضروبه واداني ال400 الف جنيه مصري مش من الفلوس المضروبه واخدتهم وحطيتهم ف شنطه السفر وروحت المخزن
قبل موصل للمعلم رنيت ع الحكومة وبلغت عنه وبعد ممشيت الحكومة كبست عليهم
(( باااااااك ))
قفلت الشنط واخدت 25 مليون دولار ف الشنطه واخدتها وخرجت من المخزن وحطيتها ف العربية وركبت وروحت علي المكان اللي هقابل فيه الخواجه عشان اديله الفلوس
وصلت للمكان ونزلت واستنيته لحد مجالي بالعربيه ونزل
الخواجه / اديني جيتلك يخبيبي فين المني
انا خرجت الشنطه وفتحتها قدامه / الفلوس قدامك اهي
الخواجه / ثقه يخبيبي ولا ملعوب دا كمان
انا / اتاكد بنفسك
الخواجه / فكره انت ابن اباليس
وخرج مكنه فلوس ( بتحط الفلوس وبتعدهم ولو مزورين بتدي جرس انذار) حط رزمه فيهم والجرس مرنش
الخواجه / تمام يخبيبي بس انا كدا بخاطر بحياتي لو عرفوا اني كنت بشتغلهم
انا / متقلقش اختفي ب الفلوس دي وانا هكلمك
الخواجه / تمام يخبيبي ... سلام
اخد الفلوس وركب العربية ومشي
انا قمت ركبت العربية وطلعت ع البيت وركنتها فجراج قدام البيت عندي ونزلت ودخلت العماره وطلعت ع الشقه والساعه كانت 9 بليل فتحت الشقه ودخلت ملقتش فيه حد جوا دخلت الاوضة عشان اقلع هدومي وادخل الحمام عشان اخد دوش وبعدها اروح لمني عشان اشوف ليلي وبالمره اسلم ع ياسمين وفريده بصراحه وحشوني وطيز ياسمين وشفايف ياسمين وحشتني
دخلت الاوضة ولقيت قدامي واحده نايمه ب الكلوت والسنتيانه بس ومدياني ضهرها وطيازها ملبن فشخخ وكبيره انا بصيت عليها وقعدت افكر مين دي بعدها دخلت وبصيت عليها لقيتها ليلي نايمه وبتكح وشكلها تعبانه قومت جايب بطانيه ( كنا ف الصيف) وغطيتها وبعدها قلعت هدومي كلها البوكسر والفانله وبقيت ملط ولسه جاي اخرج من الاوضه لقيت اللي بيضربني ع دماغي وبقع ع الارض وبفقد الوعي
فوقت ولقيت نفسي نايم ع السرير وليلي قاعده جمبي وبتحطلي تلج ع دماغي ومني وياسمين وفريده واقفين جمبي وبيحاولوا يفوقوني
انا قمت مخضوض وبصيت لليلي / انا فين ( بصيت لمني) هو ايه اللي حصل؟
ليلي باسف / معلش حقك عليا انا قومت من النوم وسمعت صوت ف الاوضة ومجاش فبالي انك انت عشان قلتلي هبات بره ف مسكت الخشبه دي وضربتك بيها بحسبك حرامي ... انا اسفه
انا بصيتلها ببضان ومسكت دماغي كانت وجعاني اوووي وحاسس انها هتنفجر / لا ولا يهمك بس انا قلتلك روحي باتي عند مني وانا لما هاجي هجيلك ع هناك
مني / معلش يزيزو حصل خير يلا قوم كدا يبطل خدلك دوش وتعالي انا محضرالكم اكله انما ايه هتاكل صوابعك وراها
انا قومت بتثاقل ولقيت نفسي لابس بوكسر وفانله وانا فاكر كويس اني كنت عريان ملط بصيت لليلي
انا / هو مين لبسني كدا؟
ليلي اتكسفت ووشها احمر وبصت ف الارض
ياسمين / كلنا بقا بربطت المعلم اللي عملنا كدا بس ايه رايك ... البوكسر لايق ع الفانله ولا لا؟
انا بصيتلها ومتكلمتش وسيبتهم ودخلت الحمام وقلعت واخدت دوش وخرجت لبست وبعدها روحت عند مني كانو مستنيني هناك
دخلت قعدنا مع بعض شوية واكلنا وسهرنا بنهزر وبنرغي مع بعض كلنا والوقت سرقنا لحد الساعه مجات 4 بليل وليلي كانت قاعده جمبي فنامت ع رجلي وكلهم ناموا
انا قومت وشيلت ليلي رغم انها كيرفي يعني وجسمها تقيل بس شيلتها ودخلت الشقة ودخلتها الاوضة ونيمتها ع السرير وفرشت لنفسي ع الارض ونمت
صحيت الضهر كدا قومت شطفت وشي وبعدها لبست بنطلون وقميص اسود ساده وليلي كانت نايمه نزلت واتمشيت وركبت العربية وطلعت ع كافيه ونزلت ودخلت الكافيه وقعدت ع ترابيزه منعزله كدا وخرجت تليفوني لقيت كيداهم رانه عليا بتاع عشر مرات وساره رنت مرتين ورقم غريب رن كتير اوووي بتاع 40 مره
رنيت ع الرقم الغريب واستنيت لما حد يرد عليا
/ الووو مين معايا
انا / الرقم دا رن عليا كتير .. انت اللي مين
/ انت يبني ادم يمتخلف انا رنيت عليك زي مقولتلي ف الورقة اني ارن عليك بعد يومين
انا / صلاح العزبي معايا؟
/ ايوه صلاح العزبي معاك يصعلوك دا انا هوديك فستين داهيه لو مجبتش العربيه يحرامي يبن الكلب
انا بهدوء / مستنيك فكافيه ريحانه خمس دقايق وتبقا عندي ومتفكرش تتذاكي عليا .. عربيتك متلزمنيش اصلا
وقفلت فوشه السكه وخرجت علبة السجاير وولعت سجاره واستنيت لما صلاح العزبي ييجي
دخل من الباب ب تكبر وفارد صدره وماشي بثقه وخرج التليفون ورن عليا
تليفوني رن وهو عمال يبص عشان يشوف مين اللي تليفونه هيرن وبص عليا وانا شاورتله وفعلا جه وقعد ع الكرسي اللي قدامي
صلاح / انت مين وعايز ايه
انا بهدوء حطيت رجل ع رجل / عايز كتيرر .. اوعي تكون فاكر اني طمعان فعربيتك لا دانا اشتريك انت وعربيتك وبلدك كلها
صلاح اتعصب / انت شكلك اتجننت .. انت مين ياض يبو شخه انت عشان تتجرا وتقول كدا لصلاح العزبي كبير عيلة العزبي اللي اسمها لما بيتذكر اتخن تخين بيقوم يضرب تعظيم سلام .. دانا هوديك فستين داهيه
انا بنفس الهدوء والرزانه / انا زيدان ال صقر .. جدي صقر الغازي .. اكبر رجل اعمال ف الشرق الاوسط .. اللي ابوك محمود العزبي كان بيشتغل عنده ودراعه اليمين .. انا ابن عيلة صقر .. ومتهيقلي مش محتاج اقولك احنا نبقي مين بالظبط
صلاح / وانت عايز ايه مني .. اللي اعرفه انكم بقيتوا زي الحلب .. متشردين فكل حته وممعكوش حق الاكل وبتشتغلوا خدامين ف البيوت
انا بهدوء / عايزك تحط ايدك ف ايدي
صلاح باستغراب / احط ايدي ف ايدك ليه هتتجوزني .. اسمع ياض انت انت شكلك قد ولادي ففكك من الجنان دا لانك فظرف ربع ساعه هتكون مرمي ف السجن .. قال احط ايدي ف ايدك
انا / امجد ثابت البارون ... نائب شركات البارون وولي العهد لعيلة البارون .. انتوا الاتنين بتكرهوا بعض كره العمي .. وانا جايلك عشان احط ايدك ف ايدي و نخلص منه ومش هو بس لا ال بارون كلهم هنخلص منهم زي م الزمن دار وانتو خلصتوا من ال صقر وحطيت ايدك ف ايدهم
صلاح / وانت عرفت دا منين
انا / جدي كان حكالي كل حاجه .. انا صحيح صغير ف السن بس مفيش غيري هيقدر يوقف ال صقر ع رجلهم تاني
صلاح / طب وانا هستفاد ايه لما تخلص منهم .. انا كسبت المال والسلطه والنفوذ واخدت حجات كتير وهما اخدو الاملاك والعقارات والشركات والمصانع .. ومابينا علاقة طيبه ايه اللي هيخليني استفاد من شراكتي انا وانت .. ولا متكونش عايز تردلنا القلم اللي اخده ابوك واعمامك وال صقر كلهم
انا بثبات وثقة وهدوء / انت اخدت السلطه صحيح .. عضو مجلس البرلمان ... والنفوذ ف انك مثلا تدخل اتنين طن مخدرات البلد بمعارفك ومحدش يقدر يقولك بتعمل ايه .. والمال اللي هو 20 مليار جنيه واتقسم مابينكم بالنص يعني 10 مليار .. مممم لا فعلا انت مش هتستفاد اكتر من كدا .. بس انت نسيت ان املاك ال صقر والعقارات لوحدهم ب 40 مليار جنيه والشركه نفسها ب مليار جنيه والمصانع والمباني يعني بتاع 50 مليار جنيه قول 10 مليار كمان يعني 60 مليار جنيه مصري لعائله ال بارون لا فعلا انت كسبت من الصفقه دي .. بس انت مش شايف ان 10 مليار قليل اوووي عليك ولا ايه؟
صلاح / ملكش دعوة اهم حاجه اني عملت المستحيل اللي بقي سهل بموت جدك وزليتكم ذلة الكلاب زي ما جدك ذل ابويا وقال عليه حرامي وطرده من الشركة وشرده هو وعيلة العزبي كلهم .. انا كسبت فعلا انت مبتكدبش
انا ساكت وبتكلمش وبشرب ف السجاره وببص عليه بتكبر
صلاح / يلا وقتك خلص البوليس ع جاي ومش هيرحمك
وقام وقف
انا بهدوء مديتله ايدي / حط ايدك ف ايدي وانا اوعدك ان كل مال البارون كلها ليك انت بس انا مش عايز غير ان املاك ال صقر ترجعلهم تاني
صلاح قعد تاني ومد ايده / وايه يضمنلي انك مش عيل بشخه وهتعرف تعمل اللي قلت عليه
انا / الايام مابينا يصلاح باشا
صلاح مد ايده ليا / المفتاح فين
انا / اهووو .. عربيتك جميله ووشها حلو عليا .. تصدق جابتلي 75 مليون دولار
صلاح بدهشه / ازاي انت عملت بيها ايه ... انطق
انا / متقلقش عمليه صغيره كدا وعربيتك محصلهاش حاجه ...تقدر تطمن عليها بنفسك
وقفت / يلا سلام وقريب اووي هنتقابل عشان نكمل باقي اتفاقنا .. دورها فدماغك كويس
وسيبته ومشيت وخرجت وشاورت لتاكسي وقولتله اطلع علي السلخانه ووصلت للسلخانه ونزلت ورنيت ع اللمبي وقولتله يطلعلي ع اول الشارع
اللمبي / ف ايه يرياسه .. في بجايه جديده ولا ايه
انا بشد نفس من السجاره / انت ليك معارف بلطجيه ف شبرا؟
اللمبي / قتل ولا تقطيع وش
انا / لا فيه ناس مدايقه ناس تبعي ومحاوطينهم ف البيت ومش مخليين حد ينزل من البيت عايز بلطجيه يكونو مش باكيين ع حاجه ومش هيفرق معاهم .. ويتصرفوا معاهم
اللمبي / ايوه بس دول فلوسهم كتير شوية وع حسب عايز قد ايه راجل وهل اللي بيتخانقوا معاهم دول يعرفوهم وصحاب ولا لا
انا / المعلم صابر راجل بلطجي كبير ف شبرا ومستقصد ناس قرايبي وعايز اعلمه هو ورجالته الادب
اللمبي / المعلم صابر معروف اوووي هناك والبلطجيه بيخافوا منه .. نصيحتي راضيه بقا ومشيها معاه بالحب
انا فضلت هادي وطفيت سجارتي / سلام يلمبي
اللمبي / وعليكم السلام ... ملقاش غير المعلم صابر ابن الشرموطه دا ... دا هينيكك انت وقرايبك وابقا قول اللمبي قال ... حلاوتك يفايزه لما تكوني عايز متيجي يبت وانا اقدرك ( بنت ماشيه قدامه)
_____________________________
ف حته تاني خالص
/ جرا ايه يشرموطه هتفضلي راقده ف السرير كدا متقومي يلبوه تشوفي المعلم عايز ايه بدل مخليه يدخل ينيكك
/ اسكتييييي اسكتيييي بقا انتي ايه مبتتهديش دايما شتيمه وقلة ادب ومش مراعيه ان انا اختك .. انتي ازاي وسخه وقليله الادب كدا ... ازاي تعملي ف اختك كدا .. انا اللي جايه اقعد عندك المفروض تكرميني وتقفي جمبي بدل وساختك دي بس انا اللي استاهل انا اللي صدقتك ورميت ابني الغلبان ف الشارع ومشعارفه هو فين عشان بس مش عيزاكي تزعلي ... انا اللي استاهل ... سامحني ***** سامحني انا غلطانه سامحني يا زيدان انا اسفه
/ ماشي اشتمي يكسمك مش هكلمك بس عشان اللي فبطنك وبعدين يكسمك مانتي طول عمرك بتتناكي من طوب الارض جات ع المعلم يعني اللي هيسترك وهيستتك بدل الخول جوزك الديوث اللي بيجبلك الرجاله تنيكك ع سريره وبيبقا مبسوط
ماما عيطت جاااامد اووووي وفضلت تصرخ وتقولها اطلعي براااا سبيني فحالي اطلعيييي برا
وخالتي خرجت وسابتها فعلا وماما جوا بتعيط وعماله تقول حقك عليا ي زيدان انا اسفه حقك عليا ارجعلي يا ابني انا مش عارفه اعيش منغيرك انا اتاكدت انك سندي ف الدنيا ... ارجعلي يابني وانجدني من الوحوش السعرانه دي ... ياتري انت فين يزيدان اوعي تكون حصلك حاجه ... دانا اروح فيها لو حصلك حاجه وانت بعيد عني منغير مشوفك يروح قلبي ااااه يبني وحشتني
___________________________________ __
عند ابراهيم ومحمد علي القهوة
محمد / طب خد دي مني بقا يبرهم ... عاااا قفله
ابراهيم بضحك / طيب يكسمك مش قفلتها .. انا معايا 3 بونط ودي البلاطه امسح بيها طيزك ... عااااااا قفله ( بيقلد محمد)
محمد بصدمه كبيره / لا لا لا متقولش احااا يبرهم دانا معايا 4 بونط وكنت فاكر ان ورقك تقيل ... بتخزوقني يبرهم ( عمل نفسه بيعيط) مكنش العشم يبن ابويا .. و*** ساخبر **** بكل شئ يبرهم
ابراهيم فضل يضحك نيكك علي غباء محمد والخزوق اللي خزوقه ليه
محمد بجدية / ابراهيم صحيح هنعمل ايه فحوار امك دا
ابراهيم بهزار / متجبليش السيره دي انش**** صابر ابن العرص دا يركبها لحد ميجيب منها دسته عيال كفايه العلقة اللي اخدتها
محمد بهزار وضحك / خخخخ دانت وشك كان شوارع يسطا خخخخخ ههههههههه مشقااادر ... ولا لما خبطت ع الباب وفتحتلك وبقول انت مين يعم انت الشقة غلط وانت تقولي انا ابراهيم اخوك يبن الوسخه ... حاجه كدا بتفكرني ب انا اخواك يفووواز عااا ... مشقاادر
ابراهيم ببضان / وياريت بكسمك عرفت تعمل حاجه ... انا اضرب وانت تعيط وتعمل كمدات .. مش فالح فغير كدا انت .. ياااه لو زيزو كان موجود .. تصدق يمحمد مش بعيد كنا نكنا المعلم برجالته
محمد / يعم بلا تنيك المعلم .. دا كان علقكوا ع محطه شبرا .. عملينلي فيها هركليز وعبد العزيز وانتو اصلا مش باينين من الارض .. احنا هنحوور
ابراهيم بجدية / ياااض افهم يكسمك متبقاش غبي .. زيزو دا دماغ .. انا بقا عضلات .. والدماغ والعضلات مع بعض يبقا كسم اي حد ميقدرش يسد معانا ... وكمان زيزو عضلات يعني دماغ وعضلتين يعني حتي لو السن صغير بس ايه نينجا يابا وانت تشهد يكسمك مانت ياما حضرتلنا خناقات وكنا بنفشخ اي حد فاكر
محمد بهزار / لا مش فاكر بصراحه
ابراهيم بغيظ رزع محمد بالقلم ومحمد اتنتر لورا / ياض يبن الوسخه ساعت حوار مرام البنت اللي زيزو اخوك ناكها والعيال عاكسوها واتصدرلها
محمد بجدية / انهو بتاع لما انت كسرت لواحد القفص الصدري بتاعه ؟
ابراهيم / ايووووه عليك نوور هو دا
محمد بهزار / لا مش فاكر بصراحه
ابراهيم اتعصب جامد قام مسك فمحمد وقعد يضربه ومحمد بيضحك
/ مخلاص ياض منك ليه بدل مزعلكوا
ابراهيم بتهجم / وانت مال اهلك يعم متخليك فحالك
/ انا مال اهلي يبن المومس دانت امك بتتناك من المعلم صابر يكسمك اعدل بدل منيكك ونيكها
ابراهيم بهجوم / ام مين يبن المتناكه ( ومسك الشيشه ونزل بيها ع دماغ الراجل وقلع التيشرت ومسك الاتنين اللي مع الراجل وضربهم ومحمد واقف فضهره وبيضرب معاه والناس اللي ف القهوة بيسلكوهم)
___________________________________ __
عندي انا روحت البيت وطلعت الشقة ولقيت ليلي قاعده بتتفرج ع التلفزيون شافتني دخلت اتعدلت ع الانتريه
ليلي / ايه يزيزو كنت فين
انا بابتسامه / كنت فمشوار كدا
ليلي بابتسامه / طيب اعملك تاكل؟ ولا تشرب قهوة
انا / لا انتي بس تقومي تلبسي كدا عبال مانا اخد دوش واخرج البس وننزل ناكل فمطعم كدا جميل يليق بيكي يمولاتي
ليلي بفرحة اطفال / ايداا بجد بتهزرر يعني اخيرا هخرج من السجن دا طيييب انا فوريره هلبس وهتلاقيني قدامك
ووقفت وهي مبسوطه وقربت مني وباستني من خدودي وجريت ع الاوضة وطيازها بتتهز ومنظرها مثير نيك
وانا ابتسمت من طفولتها وحسيت اني بدات احبها واتعلق بيها خصوصا انني لما بنزل من البيت بتوحشني اوووي
سندت المفاتيح والفون والمحفظه ع الترابيزه
فتحت باب الاوضة ودخلت لقيت ليلي اتخضت وحطت ايديها ع بزازها والايد التانيه ع كسها وكانت عريانه ملط
انا شوفت المنظر دا اتمسمرت كانت مغرية اووووي وجسمها فاجر بطريقة بنت متناكه تخلي الواحد عايز ينط عليها ومنظرها مثير
هي اتكسفت ووشها احمر وبتوتر / اطلع بره بغير
انا فوقت وغمضت عيني واديتها ضهري وقلعت التيشرت والبنطلون وقلعت الفانله وجاي بقلع البوكسر
ليلي بخوف / زيدان انت هتعمل ايه ... زيدان متهزرش .. انت بتقلع ليه يمتخلف انت .. هصوت والم عليك الناس .. ونب يزيدان انا وثقت فيك بلاش تخون ثقتي ... الحقوووني الحقووووني بيغتصبني
انا سامعها وادايقت جامد وكملت وقلعت البوكسر ولما صوتت قولتلها بهدوء / افتحي الدولاب وخرجي فانله وبوكسر عشان رايح اخد دوش
ليلي بكسوف وندم / احممم حاضر ..( جابت الفانله والبوكسر واديتهملي وانا مديها ضهري) انا اسفه يزيزو حقك عليا بس اعذرني يعني انت دخلت فوقت مش مناسب وانا قالعه وبغير وانت كمان بتقلع اكيد يعني مش هفكر غير ف كدا
انا متكلمتش وسيبتها وخرجت دخلت الحمام واخدت دوش وطول منا تحت المايه مكنتش فوعيي دايما بفكر ودماغي هتتفرتك من التفكير .. حوار ماما وبابا وطلاقهم .. حوار الفلوس والاثار والحجات اللي معايا اللي لو اتمسكت هروح فستين داهيه .. طب ازاي اغير الدولارات دي مهم اكيد هيسالوني من اين لك هذا وحوار ... ماما والمعلم صابر ابن الوسخه وحوار الحمل دا لو حد عرف ولو ملحقناش ننزل اللي فبطنها هتبقا كارثه .. حوار ماما ومصطفي وحوار ان بابا ديوث دي حاجه عار ع العيلة كلها .. مش عارف اخرت اللي انا فيه دا ايه ياااااارب ارحمني بقا انا مبقتش قادر
فوقت من تفكيري وغسلت جسمي وشعري وقفلت المايه ولبست وخرجت ودخلت الاوضة وخرجت بدلة لونها اسود ولبست البنطلون وبعدها البليزر وبعدها الجاكت ومحطيتش ببيونه ولا كارافته وسرحت شعري اللي بالمناسبه كنت حالق الجناب كلها علي 1 وسايب اللي فوق وجايبه لقدام مش مرجعه لورا وكان شكله جميل جدا جدا عليا
وانا بسرح شعري لقيت ليلي دخلت واول مشافتني صفرت وقالتلي باعجاب / لا بقا دانا هبدا اكراش وممكن اغتصبك ع كدا ... ايه يبني الجمال دا حقيقي يعني انت موووز .. مش هتيجي بقا
انا فضلت ساكت ومتكلمتش وهي حست اني زعلان منها
ليلي قربت مني ووقفت قدامي ومسكتي من جاكت البدله وقربتني منها اوووي وقالتلي بطفولة / انت زعلان مني
انا فضلت باصصلها وانا جامد الملامح ومش بتكلم
ليلي بنبره مثيره / طب ممكن متزعلش بقا
انا برضوا مش بتكلم
ليلي / طب قولي اعمل ايه عشان اصالحك
انا شيلت ايديها وبعدت عنها / مش زعلان .. يلا انا مستنيكي ف الصالة
وسيبتها وخرجت وقعدت ع الانتريه ولقيتها خرجت وجات قعدت ع رجلي وكانت لابسه فستان كات لونه احمر طويل اخدته من ياسمين وقعدت ع رجلي وحضنتني وبصت فعيوني وقالتلي بحب / مش عيزاك تزعل مني .. انا اسفه ( قربت من شفايفي وطبعت بوسه بس انا متجاوبتش معاها وفضلت هادئ برضوا بعدت وبصت فعيوني ) انا قدامك اهوو لو عايز تنام معايا انا موافقه جدا ومش همانع بس مش عايزه اشوفك زعلان مني ابدا
انا بهدوء / اولا انا مش زعلان ثانيا يريت متعرضيش عليا كدا تاني حتي لو شفتيني مش طايقك لاني حتي لو بموت فيكي مش هقبل عرضك دا لاني هبقا عايز احافظ عليكي مش انام معاكي ف الحرام
ومستنيتش منها كلمه وقومتها من فوق رجلي وانكجتها وخرجنا من الشقة ونزلنا وهي بتبصلي ومبتسمه ومبسوطه وانا عادي جدا ملامحي كلها جدية
نزلنا من العمارة ووقفت تاكسي وقلتله يطلع بينا ع زاكس
وفعلا وصلنا زاكس ونزلنا ودخلنا المطعم وقعدنا ع ترابيزه وشديت الكرسي وقلت لليلي اقعدي وقعدت وهي مبسوطه وانا قعدت قدامها
انا بابتسامه / تشربي ايه بقا؟
ليلي باستغراب / كوباية شاي ... يبني احنا فمطعم يعني المفروض ناكل مش نشرب
انا بابتسامه / صحيح نسيت سوري تاكلي ايه
ليلي بضحك / باين عليك بتقعد ع قهاوي كتير عشان كدا اتعودت ع الشرب ...انا يسيدي هاكل اااا هو مش فيه منيو
انا / اكيد
ليلي / خلاص يبرنس هات المنيو وانا اختار
انا ابتسمت وشاورت للجرسون وقلتله يجيب المنيو وفعلا جاب منيو
ليلي / بصراحه محتاره الاكل كله تحفه
انا بابتسامه / طب ايه رايك اختارلك انا؟
ليلي بابتسامه وموافقه / موافقه بس ع شرط
انا / شرط ... اول مره تحصل بس يلا مش هزعلك يستي
ليلي بفرحه / عايزه اروح الملاهي
انا بابتسامه / هو دا الشرط ؟ طب بصي بقا يستي اعتبريني النهارده مصباح علأء الدين واطلبي مني اي طلب انتي عايزاه
ليلي بفرحه اكبر / ايدا بجدد ... ههييييييه يااااس بحبك اووووي علفكره .... ممم بص انا طموحي مش كتير يعني اروح ملاهي واعمل شوبينج اكل غزل بنات وياسلام بقا لو مصاصه واركب سفينه ف البحر وحجات كتير بس كفايه دول النهارصه
انا بابتسامه / وانا هحققلك كل احلامك يستي عشان بس تعرفي غلاوتك عندي
ليلي بحب وابتسامه / *** يخليك ليا وتحققلي كل احلامي
انا بابتسامه / طيب يستي انا هختار لنفسي بيتزا صوص وهختارلك بيتزا زيي هتعجبك اووي
ليلي بحب / تعرف اني بعشق البيتزا
انا بابتسامه / اه اعرف
ليلي باستغراب / عرفت منين
انا بغموض / من لون عنيكي
ليلي باستهزاء / هنزيط عرفت من عنيا ليه يعني عنيا مرسوم عليها بيتزا
انا بضحك / لا اصل عيونك بشوف فيها نفسي عشان كدا عرفت انك بتحبي البيتزا زيي
ليلي اتكسفت ووشها جاب الوان وبصت ف الارض ومتكلمتش
انا شاورت للجارسون وقلتله اتنين بيتزا صوص
انا بحب / تعرفي انك جميله اوي لما بتنكسفي
ليلي بهيام وحب / وانت جميل اوووي وطيب اوووي وكيووت اووي
انا ابتسمت وبوقاحه / لا وراجل اوووي وقدر اشيلك كويس
ليلي بعدم استفهام / تشيلني ليه؟
انا بوقاحه اكثر / عشان بحب اشيل الكيرفات اللي زيك ملط وادخل بتاعي ف الكوكو عشان ادفيه من البرد
ليلي اتكسفت اكتر ووشها احمر اوووي وانا مقدرتش امسك نفسي فقومت وقعدت جمبها وحاوطت طيازها من تحت وحضنتها
انا وبقرب من شفايفها / بقولك ايه متيجي نروح ونتجوز بقا انتي بقيتي قمر اوووي وانا بصراحه مش قادر
ليلي اتكسفت اكتر وبصت ف الارض
انا نزلت ايدي تحت طيازها وقمت راشق صباعي فطيازها قامت تصوت قمت ماسك شفايفها بشفايفي بوستها بوسه صغيره وبعدت وهي فضلت متنحه فيا
ليلي بزهول / ايه اللي انت عملته دا ... انت اتجننت احنا ف مكان عام انت متخيل؟
انا وببصلها بحب / انتي سحرتيني اوووي
ليلي / بس مش للدرجه دي يعني ي زيزو حد يشوفنا
انا / طيب يستي بس حبيت بس اعمل كدا
ليلي / طيب ارتحت يعني لما عملت كدا متتكررش تاني بقا عشان مزعلكش
انا متكلمتش وابتسمت وقومت ارجع مكاني ليلي مسكتني من ايدي
ليلي بحب /خليك قاعد جمبي
انا باستفزاز / ليه هو البعبوص كيفك اووي كدا
ليلي بهجوم / احترم نفسك يقليل الادب بدل مضربك ... الموضوع كله اني بردانه يعني
انا بخبث / يراجل طب عيني فعينك كدا
ليلي بحب / بصراحه عشان عيزاك جمبي وبحس ب الامان لما بستنشق ريحه البرفيوم بتاعك
انا ابتسمت وقعدت جمبها واخدتها فحضني وهي نامت ع كتفي والجارسون حاب البيتزا وفضلنا ناكل ونهزر مع بعص وفضلت ااكلها ف بقها وهي كذالك واللي يشوفنا يقول عشاق
خلصنا الاكل وحاسبت واخدتها وخرجنا اتمشينا ع النيل شوية لحد مقبلني بتاع غزل بنات واشتريت منه كل الغزل وليلي فرحت اوووي ونزلنا مركب ف النيل وفضلنا ناكل ف الغزل ونتصور وهي مبسوطه اوووي
قاعدين علي المركب ومدلدلين رجلينا ف المايه بس مش طايله المايه طبعا وليلي فحضني والهواء جميل اوووي وشغاله اغنية رومانسية اسمها منايا حبيبي مصطفي قمر
فضلت اغني الاغنية وليلي بتغني معايا ونايمه ع كتفي
انا بهمس ف اذن ليلي / منايا حبيبي تحس هوايا هوايا
وياريتك تعرف ايه جوايا جوايا
منايا حبيبي تحس هوايا هوايا
ليلي بصتلي وبتغني / وياريتك تعرف ايه جوايا جوايا
انا سكت وفضلت باصصلها بحب وهي سكتت وبصتلي اووي بحب
انا بحب / ليلي
ليلي بحب / نعم
انا / هو لو اتقدملك حد اصغر منك بكتير يعني 5 10 سنين هتوافقي؟
ليلي بحب / معرفش بس ع حسب بقا لو بحبه اكيد هوافق
انا / طب وهو يعرف انك بتحبيه ازاي؟
ليلي بحب / يسمع دقات قلبي وانا معاه
انا / بتبقا عامله ازاي؟
ليلي بحب اكبر / بتبقا عامله كدا
ومسكت رقبتي وخلتني اوطي اسمع دقات قلبها وحطيت دماغي ع بزازها وفضلت اسمع دقات قلبها فعلا كانت سريعه اوووي
ليلي بعدتني وبصت فعيوني / عرفت دلوقتي هيعرف اني بحبه ازاي؟
انا بحب / اه عرفت
وفضلت باصصلها وبعدها بصيت قدامي وهي نامت ع صدري وفضلنا نغني لحد منزلنا من المركب ووقفت تاكسي وقولتله يطلع ع صلاح سالم عند ملاهي دريم بارك
ليلي فرحت اوووي اني هوديها الملاهي وروحنا الملاهي وفضلنا نلعب كتير اوووي وبعدها ركبنا تاكسي وروحنا المنصورة
نزلنا من التاكسي وانكجت ليلي وعديت الطريق وكانت الساعه 12 باليل وجاي ادخل الشارع اللي فيه العماره وكنا مبسوطين اوووي وعمالين نضحك ونهزر
لقيت صوت طلقة وليلي بتترمي تحت رجليا
انا اتفاجئت وجريت ع ليلي وانا بصررخ / ليييييييليييييييي
نزلت علي ركبي وحاولت افوقها / ليلي قومي عشان خاطري قووومي يليلي ... مش هقدر اعيش منغيرك يليلي انا محتاجك فحياتي ... ليلي ... قومي يليلي متهزريششش بقاااا
ليلي بتبصلي بدموع وبتعب / زيدان ... خد بالك من نفسك يزيزو .. انا بحبك اووووي وصدقني انا عمري مقابلت حد فحياتي زيك ... خلي بالك من نفسك يزيزو ... اشهد ان *****
انا بدمووع / وانا بحبك اوووي بس متسبنيش ارجوكي عشان خاطري ابوس ايدك متسبينيش لوحدي ... ليلي ... ليلي فوقي يليلي .. ليلييييييييييي
آل صقر والطريق نحو المجد - السلسلة الأولى
-
{{#invoke:ChapterList|list}}