آل صقر والطريق نحو المجد - السلسلة الأولى: الجزء الثاني

من قصص عارف

بابا بزعيق / انتو مين وعايزين مننا ايه

ماما فاقت علي صوت بابا وحاولت تقوم راح مصطفي قايم من تحتها وجري علي بابا وقام رازعه بونيه وقعوا ف الارض ( كدا وكدا يعني ) ماما صوتت بس مش علي بابا لا علي اللي رشق زبره فطيزها علي غفله وكان امير

بعد ما مصطفي قام من تحت ماما وراح علي بابا ضربه كانت ماما قامت بس امير سبتها جامد وكتف ايديها ورا ضهرها ونيمها فوضع السجود وقام راشق زبره فطيزها ماما صوتت جامد وفضلت تستنجد ببابا بابا اضرب واغمي عليه ( كدا وكدا يعني ) وكتفوه وقفلوا بوقه بلزق وكملوا نيك فماما ومصطفي خرج الفون وثبته وحطه علي الكوميدينو وشغل وضع التصوير ودا كله ماما بتتناك من امير ومصطفي قام ودخل زبره فبقها وفضل امير ينيكها فطيزها بحنيه وماسك بزازها بيقفش وبيلعب فيهم ومصطفي بينيكها ف بوقها وبيسرع شوية ويهدي شوية بعدها امير قام من عليها وبدل مع مصطفي ومصطفي مسك ماما من وسطها وشالها ورشق زبره فكسها وقام نايم علي ضهره وامير رشق زبره فبوقها ومصطفي زبره فكسها وبيرضع فبزازها ماما فضلت ترضع فزبر امير بحنيه وبطريقة سكسيه لحد م امير جابهم فبوقها وماما بلعت اللبن كله منغير ولا نقطه لبن تخرج بره وبعدها مصطفي جابهم برا كسها وقعدوا ينيكو فيها بتاع ساعه كدا وماما اغمي عليها وخلصوا وفكوا بابا ومشيوا

بابا / يولاااد المتناكه هاتوا الفيديو دا احنا متفقناش علي كدا

مصطفي / كسمك مش هتاخد حاجه وكلمه كمان هدخل اصحيها واقولها الحقيقه

بابا / طب افهم ليه صورتوا الفيديو

مصطفي / عشان نبقا نضرب عليه عشره بس بقولك ايه مراتك دي فرس انا عمري مركبت زيها

امير / فعلا دا كفايه صوت طرقعه طيازها ولا صوت الاااه بتاعتها مزاااااج

مصطفي / قريب هنقولك هاتهالنا ع الشالية اللي فساحل اللي بندقر فيه النسوان الشراميط اللي زي مراتك كدا عارفه ؟

بابا / يووولاد الوسخه انا هقتلكم

امير / اعلي مفخيلك اركبه بس اوعي تركب منار ام كس مولع نااار ازعل منكك هااا عشان دي تخصنا لمؤخذه هههه يلا بينا يصاصا

ومشيوا وبابا هيتجنن عشان صوروها واكيد هيبتزوه ب الفيديو دا

تاني يوم ماما صحيت اعصابها سايبه وعماله تعيط طول اليوم وبابا قالها ان البوليس بيدور عليهم وانه قرب يقبض عليهم ومش هيسيبهم فحالهم بس كل دا محتاج شوية وقت وبعدها مشي ومجاش الفيلا تاني وماما كانت عارفه ان هو اللي عمل كدا ودا اللي اكده ليها ان ازاي اتفك وكمان سمعتهم لما قالهم بتصوروا فيديو ليه هي صحيح كانت مدروخه بس قدرت تميز ان دا مش حلم

ماما كانت نفسيتها تحت الصفر حرفيا ومش بتكلم حد ومش بتخرج من الاوضه .

(تسريع للاحداث )

بعدها مصطفي وامير فضلوا يستفزوا بابا ب الفيديو وماما بقت مش عايزه تقابل بابا ابدا بابا حاول يقنعها وهي مش عايزه لحد مفيوم جه وفضل يزعق معاها وضربها وفضل يجرجرها من شعرها وانا كنت جاي من بره وسمعت ماما بتصوت وبابا بيضربها وبيجرها من شعرها بطريقه مهينه

انا / ايه اللي انت بتعمله دا يعلي بيه صقر جاي تتهجم علي مراتك فبيتها

بابا / ابعد انت يلا بدل مطلع غلي كله فيك

انا رحت وقفت قدامه وبصيتله وبكل ثقة وعدم خوف / علي الاقل هتطلعه فراجل مش فمره ، حقيقي انا مشعارف جدي صقر الغازي باشا اللي الناس كلها بتحلف بيه وبرجولته ازاي معلمكش ان من قلة الادب انك ترفع ايدك علي واحده ست حتي لو كانت مراتك

بابا ساب ماما وقرب عليا وبكل عصبيه قام رازعني بقلمين ورا بعض / احترم نفسك يكسمك دانت لسه بشخه وبعدين مش كفايه انت والوسخه امك بتاكلوا وبتشربوا من خيري يبن الوسخه

انا متحركتش ومتهزتش وبصيتله بكل غضب الدنيا / خير مين هااا خيرك دا اللي انت وديته فداهيه لا قصدي خير جدي انت ملكش خير الاشكال اللي زيك اخرها تصرف من مصروف بابا ولو علي خيرك فانا اللي بشتغل وبصرف علي البيت دانت حتي يراجل كنت بتيجي تاخد من ماما تحويشه العمر بتاعتي عشان تسهر بيها ف الكباريهات وتقولي خيرك فين خيرك دا انا مش شايفه

بابا بصلي بشر وقام ضاربني ب البونيه وقعني ف الرض وكمل عليا ضرب وماما جات شالته عني وسابني وماشي وفضل يشتم كتير

انا رحت نزلت بوست رجل ماما وبوست ايديها وقلتلها تعالي يقمر اعملك كمادات واحكيلي مالك وحصل ايه

ماما بابتسامه رغم دموعها وحزنها / تعمل لمين كمدات مش شايف مين فينا اللي متبهدل

‏انا بابتسامه / انا كووويس اهم حاجه عندي هي انتي يروح قلبي انتي وبوست ايديها واخدتها وروحنا الاوضة وسخنت مايه وعملتلها كمدات

‏وقولتلها تحكيلي و حكتلي كل حاجه وقالتلي مقولش لاي مخلوق ف الدنيا

ماما ببكاء / ومش عارفه يبني اعمل ايه انا فورطه بسبب ابوك الكلب الديوث اللي ميتحسبش راجل اصلا

انا بتفكير وغموض وملامح كلها شر / متقلقيش طول مانا جمبك متقلقيش

قومت من جمبها ونزلت علي ركبي وبوست ايديها ودماغها وقولتلها اني خارج عندي مشوار صغير وهرجع

وخرجت واتمشيت شوية ع الكورنيش وانا بفكر اعمل ايه وبعدين صحيح انا لسه صغير وبشيل الهم دا كلهه ليه بس انا عملت ايه غلط اعيش فقير واهلي اغني عيلة ف الشرق الاوسط حرفيا يبقي مش معاهم فلوس وكمان ماما واقعه فمشكله كبيره بسبب ابويا الديوث يااه حاجه تبضن نيك المهم ركبت العربيه وروحت علي محل ورد واشتريت بوكيه ورد شيك جدا ورجعت علي الفيلا ودخلت وطلعت لماما فوق وخبطت باب الاوضه ولقيتها بتقولي ادخل فدخلت

ماما كانت نايمه ب قميص نوم قصير اوووي بس بنسبالي انا عادي لاني عمري مبصتلها غير انها امي وحببتي وروحي بس عمري م ابصلها بنجاسه

المهم دخلت وانا مداري بوكيه الورد ورا ضهري وقولتلها بطريقة دراميه

انا / ممكن دقيقه من وقت مولاتي الملكه

ماما بابتسامه / ممكن يعيون قلب الملكه

نزلت علي ركبي فوضع الركوع وبصيت علي وشها وقومت مخرج بوكيه الورد ليها وقولتلها بكل حب

انا / انا عمري مهقبل اشوفك زعلانه فيوم من الايام فياريت تبطلي عياط لاني مش بستحمل هااا

ماما بابتسامه ودموووع / يااااه انا بحبك اووووي اووي دا كله ليا لا دانت تاخد بوسه بقا

وقربت مني وخطفت بوسه سريعه من شفايفي وبعدت واخدت البوكيه وشمت ريحته وهي مبسوطه وانا مبسوط لمجرد شوفت ضحكتها

وبعدها قربت منها وحضنتها وقعدت معاها نرغي واهزر معاها عشان اخليها تفكك بقا بدل النكد دا

(تجريه للاحداث)

بعد كام يوم جه البنك وحجز علي كل املاك ال صقر واحنا اخدنا هدومنا وماما اخدتنا عند خالتوا ف شبرا قعدنا هناك اسبوعين وانا نزلت شغل بجانب اني بدرس ونزلت شغل صبي ميكانيكي من ورا ماما ومحدش يعرف اني بشتغل كل اللي بقوله اني رايح المدرسه بروح علي 12 الورشة لحد الساعه 12 بليل ماما تسالني اقولها كنت عند صاحبي وهكذا اخواتي ابراهيم كان مبيشتغلش وكان بيدرس ومحمد كان بيدرس برضوا ومحدش فيهم بيشتغل ماما فلوسها قربت تخلص وخالتي استحملت كتير وكمان جوز خالتي راجل نجس عينه من ماما بس انا واقفله بالمرصاد المهم كنت بشتغل وبقبض ف اليوم 100 وسعات 150 لما يكون الشغل كتيرر وانا كنت شارب الصنعه اصلا من اول يوم تعليم والزباين هناك بيحبوني نيك فعشان كدا الاسطي بيحبني وديما بيقولي انت وش السعد عليا

ماما قالت انها هتنزل تشتغل ساعتها اتخانقت معاها وهي زعلت وخالتي كانت بتسخنها عليا فشديت ف الكلام معاها فضربتني ب القلم نزلت من البيت وروحت الورشه وقعدت بقا مروحش البيت اسبوعين كل يوم اشتغل وبعد مخلص اقفل الورشة وانام جواها كنت ببعت الفلوس يوميا مع حد اعرفه يوصلهم لماما وكنت بقوله يقولهم ان الفلوس دي تبع تامين جدي صقر علي العيلة كلها لو حصل حاجه يعني بعد مهو يتوفي وكل يوم هياخدو زيهم ماما مبتكلمنيش مشعارف لي وعرفت من اخويا محمد انها مش طيقاني اصلا بسبب ان خالتي وصلتلها كلام غلط عني واني كنت ببص علي خالتي من خرم الباب واني بعمل حجات غلط كتير ودا دايقني جدا وخلاني حاسس اني بتجرح جامد اوووي ازاي اهون علي ماما كدا ومتسالش عليا وكمان تصدق عني انا كدا

المهم طنشت وقولت لازم اجيب شغل تاني جمب شغلانه الورشة لان المعامله مع الزباين بنت وسخه والاسطي بدا يسوق العوج وانا بعدي بمزاجي بيشتم بعدي وبيعمل كذا بعدي لان انا محتاج الربع جنيه المخروم عشان ااكل اخواتي وامي فمره بقا اتخانقت مع الاسطي وشتمني بامي روحت رديتله الشتيمه وقولتله امك مش احسن من امي يلا يكسمك انا سايبهالك خالص

مشيت وسيبته وعديت عند بيت خالتي وخايف اطلع امي تكسفني خصوصا اني عرفت انها بقت بتكرهني من كلام خالتي عني وهي حتي محاولتش تدافع عني وعديتها وقومت اتمشيت مشعارف اروح فين ولا اجي منين بعدها افتكرت حاجه مخطرتش علي بالي احاا افتكرت صاحبي اللي كنت بجيب منه حشيش لاخويا ابراهيم قولت ارن عليه ولو كدا يشوفلي شغل معاه هي صحيح حرام بس احااا يجدعان انا مش لاقي فلوس اجيب اكل لنفسي اصلا

المهم عديت علي سنترال ورنيت عليه وكلمني وقولتله اني عايز اقابله وقالي انه ف المنصورة شغال هناك عشان الحكومة قبضوا علي اخواته (معلومه / كان اسمه عماد واكبر مني ب 3 سنين يعني 20 سنه وكان بيشتغل ف الكار دا من زمان نيك وشرب الصنعه) المهم قلتله عايز شغل وبتاع لاني ع الحديده وقالي خلاص هيكلملي التاجر بس لازم اروحله المنصورة.

فعلا روحتله المنصورة فعربية هو بعتهالي تيجي تاخدني

روحتله وقابلته وحكيتله علي اني مزنوق فقرشين وهو قالي اسلفهملك بس مدخلش الشغلانه لانها حرام وشمال وهو مش عايز يورطني ف الشغل دا بس انا صممت وهو وافق واجرلي شقه ف شارع عمومي فعمارة كبيره وسكنت فيها .

اول يوم ليا ف العمارة كانت هاديه نيك ومفيش صوت دخلت والبواب اداني المفتاح ودخلت ظبطت الشقه ونضفتها ونمت صحيت الصبح علي خبط ع الباب

روحت افتح ونسيت اني ب البوكسر بس .

فتحت ولقيت فوشي

آل صقر والطريق نحو المجد - السلسلة الأولى

    {{#invoke:ChapterList|list}}

سلاسل آل صقر والطريق نحو المجد